Έρχονται από τον Οκτώβριο «πέτρινα χρόνια» για το αεροδρόμιο Καλύμνου με 231 πτήσεις λιγότερες ετησίως.

1112

Συμπληρώθηκαν σήμερα 9 Αυγούστου 2016 10 χρόνια λειτουργίας με 10.072 πτήσεις στις οποίες διακινήθηκαν 210.350 επιβάτες.

Ενδιαφέρον ξένης αεροπορικής Εταιρείας για δρομολόγηση τσάρτερ με την προϋπόθεση αύξησης του διαδρόμου στα 1100 μέτρα

ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Σήμερα Τρίτη 9 Αυγούστου 2016 συμπληρώνονται 10 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.

Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα.

Πέρασαν ήδη δέκα χρόνια και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με 10.072 πτήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο) προς Κάλυμνο και αντίστροφα, διακινήθηκαν 210.350 επιβάτες.

Ένα αεροδρόμιο λειτουργικό και ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και που οι σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις του εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό.

Παρά τα όποια μικροπροβλήματα έχουν παρουσιασθεί και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή που δεν βρίσκουν σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκάζονται να μεταβαίνουν στην Κω, να επισημάνουμε ότι το Αεροδρόμιο Καλύμνου ,λειτουργεί απρόσκοπτα και εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο τρόπο όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που του χρησιμοποιούν.

Ήδη η χρησιμοποίηση σε αρκετές πτήσεις εδώ και 28 μήνες αεροσκαφών τύπου Dash Q400 έχει δώσει λύση στην εξυπηρέτηση σχεδόν όλων των επιβατικών αναγκών

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση τα 10 χρόνια λειτουργία του Αεροδρομίου φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε .

πινακας πτησεων

Για τους 7 πρώτους μήνες του 2016 η επιβατική κίνηση κυμαίνεται στα ίδα επίπεδα με τα περσινά.

Βέβαια από την 1η Οκτωβρίου 2016 θα υπάρξει μείωση των πτήσεων και κατά συνέπεια μείωση και της επιβατικής κίνησης με αποτέλεσμα στο τέλος του 2016 η συνολική επιβατική κίνηση να είναι μειωμένη σε σχέση με το 2015.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ.

Δυστυχώς η 10η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου όχι μόνο δεν ανοίγει νέες προοπτικές ανάπτυξης, αλλά αντίθετα από 1ης Οκτωβρίου 2016 και σύμφωνα με τη διαγωνιστική διαδικασία εκμετάλλευσης αγόνων γραμμών που βρίσκεται σε εξέλιξη οι πτήσεις προς Κάλυμνο μειώνονται ετησίως κατά 231 (436 ΑΦΙΞ+ΑΝΑΧ).

Μια εξέλιξη που δεν φαίνεται να ανατρέπεται και που θα οδηγήσει το Αεροδρόμιο Καλύμνου σε «πέτρινα χρόνια».

Κατά τη χαμηλή περίοδο από το Νοέμβριο-Μάρτιο(5 μήνες)  θα εκτελούνται μόνο 3 πτήσεις εβδομαδιαίως, ενώ μέχρι τώρα εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως.

Την υψηλή θερινή περίοδο 4 μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος(4 μήνες) μόνο 6 πτήσεις εβδομαδιαίως όταν τώρα εκτελούνται 10 πτήσεις.

Ο ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ

Προκηρύχθηκε και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την εκμετάλλευση 28 τακτικών αεροπορικών γραμμών για την περίοδο από 1 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Από τα προβλεπόμενα στην σχετική πρόσκληση αλλά και στην απόφαση παράτασης και τροποποίησης των μέχρι τώρα υφισταμένων δρομολογίων , προκύπτει ότι αποτελεί «τετελεσμένο γεγονός» από 1η Οκτωβρίου 2016 η μείωση των πτήσεων που αφορούν την Κάλυμνο στο 50% περίπου σε σχέση τη σημερινή κατάσταση.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το νέο σχεδιασμό προβλέπεται :

1.Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 75 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση , κατά τη χαμηλή περίοδο.

2.Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 100 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση κατά τη μέση περίοδο.

3. Έξη (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Ως χαμηλή περίοδος λογίζονται οι μήνες Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος.

Ως μέση περίοδος λογίζονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και

ως υψηλή θερινή περίοδος λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.

Μειώνονται κατά 231 οι αεροπορικές πτήσεις ετησίως 

Να θυμίσουμε ότι με την υφιστάμενη σύμβαση που λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 μετά την παράταση που έχει δοθεί , προβλεπόντουσαν ετησίως 451 πτήσεις από Αθήνα-Κάλυμνο και αντίστροφα, ενώ με το νέο σχεδιασμό οι πτήσεις που θα εκτελούνται ελαττώνονται στις 220, ήτοι κατά 231 λιγότερες ή 462 με την επιστροφή

Αναλυτικότερα μέχρι τώρα:

Κατά την χειμερινή περίοδο που προσδιοριζόταν από την έναρξη ισχύος της χειμερινής ώρας (5 μήνες περίπου), προβλεπόντουσαν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση (Αθήνα –Κάλυμνος και αντίστροφα). Συνολικά στο διάστημα αυτό των 5 μηνών 161 πτήσεις ανά κατεύθυνση περίπου.

Κατά τη θερινή περίοδο (ισχύς θερινής ώρας) προβλεπόντουσαν 10 πτήσεις εβδομαδιαίως κατά κατεύθυνση .

Συνολικά στο διάστημα αυτό των 7 μηνών 290 πτήσεις ανά κατεύθυνση περίπου.

Συνολικές πτήσεις Αθήνα –Κάλυμνο και Κάλυμνος –Αθήνα 451 πτήσεις ετησίως κατά κατεύθυνση.

Με το νέο σχεδιασμό:

-την χαμηλή περίοδο από το Νοέμβριο-Μάρτιο(5 μήνες) 3 πτήσεις εβδομαδιαίως. Συνολικά στο διάστημα αυτό των 5 μηνών 66 πτήσεις ανά κατεύθυνση περίπου.

-Την μέση περίοδο κατά τους μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος (3 μήνες) 4 πτήσεις εβδομαδιαίως. Συνολικά στο διάστημα αυτό των 3 μηνών 52 πτήσεις ανά κατεύθυνση περίπου.

Την υψηλή θερινή περίοδο που λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος(4 μήνες) 6 πτήσεις εβδομαδιαίως.Συνολικά στο διάστημα αυτό των 4 μηνών 102 πτήσεις ανά κατεύθυνση περίπου.

Συνολικά ετησίως με το νέο σχεδιασμό που θα ισχύει από 1 Οκτωβρίου 2016 θα εκτελούνται ετησίως μόνο 220 πτήσεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το εξυπηρετούμενο επιβατικό κοινό δεν θα υπερβαίνει τις 11.000(αφίξεις-αναχωρήσεις) όταν τα 3 τελευταία χρόνια διακινούνταν περισσότεροι από 24.000 επιβάτες.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΞΕΝΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΣΑΡΤΕΡ

Και μέσα στα δυσάρεστα για το αεροδρόμιο Καλύμνου με την μείωση των αεροπορικών πτήσεων υπήρξε και μία ευχάριστη είδηση. Ξένη αεροπορική εταιρεία ενδιαφέρεται για την δρομολόγηση τσάρτερ ρπος την Κάλυμνο με την προϋπόθεση ο ενεργός μήκος του διαδρόμου προσγείωσης θα είναι1135 μ.

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ

Βέβαια η αύξηση του διαδρόμου είναι ένα θέμα που απασχόλησε ιδιαίτερα τη Δημαρχία τουΔ.Διακομιχάλη και υπήρξε μεγάλη κινιτηκότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

Να θυμίσουμε ότι προσπάθειες της δημοτικής Αρχής και προσωπικά του Δημάρχου Δημήτρη Διακομιχάλη σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την AEGEAN είχαν φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο.

Αυτό που πριν μερικά χρόνια φαινόταν ακατόρθωτο αναφορικά με την επέκταση του ενεργού μήκους του διαδρόμου προσγείωσης του Αερολιμένα Καλύμνου, ώστε να είναι δυνατή η προσγείωση με ασφάλεια μεγαλύτερων αεροσκαφών έγινε πραγματικότητα με μικρές παρεμβάσεις σε πρώτο χρόνο που επέτρεψαν τη δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 εύρισκε λύση.

Από τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014 δόθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εγγράφως το «πράσινο φως» στην AEGEAN και την OLYMPIC AIR για την δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 χωρητικότητας 78 θέσεων στο αεροδρόμιο Καλύμνου .

Βέβαια η Δημοτική Αρχή του Δ.Διακομιχάλη δεν έμεινε εκεί, αφού εκπόνησε μία τεκμηριωμένη πρόταση για τη δυνατότητα επέκτασης του διαδρόμου στα 1.106 μέτρα την οποία υπέβαλε στην αρμόδια Υπηρεσία της ΥΠΑ λίγο διάστημα πριν παραδώσει στη νέα Δημαρχία του Ι.Γαλουζή ,προκειμένου να εξεταστεί και να εγκριθεί .

Η πρόταση αυτή έτυχε όχι μόνο της έγκρισης της ΥΠΑ αλλά εντάχθηκε στον επικαιροποιημένο πίνακα των προτεινομένων από την ΥΠΑ έργων για την Προγραμματική Περίοδο 2014-20120(ΕΣΠΑ)και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων η « Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου » προϋπολογισμού  3.000.000 ευρώ και χρόνος ωρίμανσης 20 μήνες.

Η επέκταση του διαδρόμου αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας και ανάπτυξης για το νησί μας και η υλοποίηση του θα ανοίξει το δρόμο για πτήσεις τσάρτερ απευθείας από το εξωτερικό ,αφού θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη. Δυστυχώς όμως από τότε έχουν περάσει 2 χρόνια χωρίς να υπάρξει κάποια πρόοδος.

Οφείλει η σημερινή Δημοτική Αρχή να ασχοληθεί με το θέμα και να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση για την υλοποίηση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Καλύμνου.

Η φωτογραφία είναι από την πρώτη πτήση.πριν 10 χρόνια στο Αεροδρόμιο Καλύμνου στις 9 Αυγούστου 2006.