Ο αντισυστημικός Υπουργός Νίκος Φίλης: Άσφαιρες βολές κατά του Συστήματος

1048

Ο ΣΥΡΙΖΑ  χρησιμοποιεί δύο μέτρα και δύο σταθμά: Όσον αφορά το παρελθόν,κατηγορεί την Εκκλησία ότι στήριζε το Σύστημα (Κατοχή-Δικτατορία). Όσον αφορά το παρόν, επιβραβεύει την Εκκλησία, που στηρίζει το Σύστημα (υποταγή στην ΕΕ)

%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bb%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b7%cf%82

Άρθρο που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ» του Σαββάτου 15 Οκτωβρίου που κυκλοφορεί

Αν κανείς άκουγε τον κ.Ν.Φίλη υπουργό Παιδείας να μιλάει στον “ΚΟΝΤΡΑ” για τα Θρησκευτικά και τη θέση τους στο Εκπαιδευτικό Σύστημα ή να καταφέρεται ενάντια στη στάση της Εκκλησίας στη διάρκεια της Κατοχής και της Δικτατορίας, Θ’ αναφωνούσε: “Πω,πω αυτός είναι αυθεντικός επαναστάτης!”

Στο σημερινό μας άρθρο θ’ αποδείξομε,ότι το ζήτημα είναι περίπλοκο και  χωράει κι άλλη ερμηνεία.

1)  Το ξέπλυμα της συμβιβαστικής συμπεριφοράς

Ο  ΣΥΡΙΖΑ απέτυχε οικτρά σ’ όλη τη γραμμή του μετώπου της κοινωνικής πάλης.Όχι μόνον δεν βοήθησε προς την κατεύθυνση της κοινωνικής Δικαιοσύνης [που είναι ειδικό καθήκον των Αριστερών Κομμάτων], αλλά απέτυχε και στη διατήρηση του δοσμένου βιοτικού επιπέδου του ελληνικού λαού.Απέτυχε ακόμη και στο ζήτημα της Ανάπτυξης της Χώρας με την αποδοχή της πληρωμής του Χρέους.

Πλην  όμως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποφάσισε να πεθάνει [και φυσικά δεν περιμένουμε κάτι τέτοιο]. Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να επιβιώσει μόνον ως Αριστερό Κόμμα.

Από τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ απέτυχε ν’ αλλάξει τα σημαντικά (=απέτυχε να εφαρμόσει αριστερή κοινωνική Πολιτική],προσπαθεί να επιβιώσει (=να διασώσει το αριστερό του πρόσωπο) εξαγγέλλοντας Επανάσταση σε κάποιες πλευρές του Αστικού Εποικοδομήματος.

Κατόπιν τούτου ο ΣΥΡΙΖΑ ξέσπασε στην Εκκλησία. Καταγγέλλει την Εκκλησία, ότι δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων στις δύσκολες στιγμές του Ελληνικού λαού (Κατοχή-Δικτατορία),ενώ συγχρόνως υποβαθμίζει τον ρόλο των Θρησκευτικών στα Σχολεία διδάσκοντας Θρησκειολογία (που είναι Επιστήμη) και όχι Θεολογία, (που είναι επιστημονικά δοσμένη Κατήχηση)

2) Η βολική υποταγή στις επιταγές της ΕΕ

Η υποταγή στην ΕΕ δεν είναι πάντα οδυνηρή για τον ΣΥΡΙΖΑ. Κάποιες φορές είναι βολική.Ιδού η παρακάτω περίπτωση:

Στο σύνολο της ΕΕ κάποια στοιχεία του Εποικοδομήμαος (Ιδέες+θεσμοί) παραέγιναν συντηρητικά και άρχισαν όχι μόνο να μην βοηθούν την λειτουργία του Συστήματος, αλλά να μπαίνουν και τροχοπέδη στην ανάπτυξη των Παραγωγικών Δυνάμεων (που στον καπιταλισμό μεταφράζεται σε περισσότερο Πλούτο για τους προνομιούχους).

Η ΕΕ αποφασίζει να εκσυγχρονίσει αυτά τα καθυστερημένα στοιχεία του Εποικοδομήματος σε μια προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί και ανανεωθεί το Σύστημα (γιατί αν μείνει πολύ πίσω το Εποικοδόμημα,μπορεί να προκαλέσει κοινωνικές αναστατώσεις )

Ένα τέτοιο στοιχείο του καθυστερημένου Εποικοδομήματος είναι η σύμπλεξη Κράτους και Εκκλησίας με παρέμβαση της Εκκλησίας στα θέματα του Κράτους. Αποφασίζει,λοιπόν,η ΕΕ στη βάση των γενικών αναγκών της ΕΕ να διαχωρίσει την Εκκλησία από το Κράτος.

Ο Υπουργός Παιδείας με τις σχετικές δηλώσεις του εκφράζει σε εθνική βάση την βούληση της ΕΕ (=φερόμενος επαναστατικά φέρθηκε υποτακτικά)

3) Επαναστατική ένεση στο άρρωστο αστικό Εποικοδόμημα

Α) Η κίνηση Ν.Φίλη αφοράει ένα περιφερειακό κομμάτι του αστικού Εποικοδομήματος, που αν δεν μπορεί δυναμικά να επηρεάσει το σύνολο του αστικού Εποικοδομήματος (Ιδέες+θεσμοί),χάνει κάθε πολιτική σημασία.Απόδειξη ότι την επομένη ημέρα η Κυβέρνηση ναι μεν στήριξε τον κ.Ν.Φίλη  (= η υποβάθμιση των Θρησκευτικών ισχύει),αλλά τις σχετικές κινήσεις περί  του ρόλου της Εκκλησίας σε δύσκολες για την Χώρα Εποχές τις χαρακτήρισε άκαιρες, που σημαίνει,ότι ναι μεν δεν τις αναιρούμε,πλην όμως δεν υπάρχει προοπτική να επηρεάσουν άμεσα το συνολικό αστικό Εποικοδόμημα.

Β) Οι κινήσεις τύπου Ν.Φίλη γίνονται επαναστατικές μόνον στα πλαίσια μιας ριζικής Αλλαγής των κοινωνικών σχέσεων προς όφελος του λαού. Ένα απομονωμένο  ξέσπασμα ενάντια στην Εκκλησία και τα Θρησκευτικά είναι λιγώτερο Επανάσταση και περισσότερο φλυαρία. Δεν μπορεί να κρατηθεί Επανάσταση σ’ ένα τμήμα του Εποικοδομήματος,όταν το σύνολο του είναι συντηρητικό και εδράζεται επί συντηρητικών (αν όχι καθυστερημένων) κοινωνικών σχέσεων στη Παραγωγή[και από την συνολική Κυβερνητική Πολιτική δεν διαφαίνεται ούτε από μακρυά διάθεση αλλαγής των κοινωνικών σχέσεων].

4) Εκκλησία και Εξουσία

Α) Η σύμπλεξη της Εκκλησίας και του Κράτους με θέση υποτακτική της Εκκλησίας προς το Κράτος είναι ιστορικά και θεωρητικά δεδομένη και ο όποιος διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους στην ΕΕ δεν αίρει τον ισχυρισμόν αυτόν !  O διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους,που προωθεί η ΕΕ σημαίνει  όχι ακύρωση της σύμπλεξης Εκκλησίας-Κράτους,αλλά ενίσχυση του υποτακτικού χαρακτήρα της  Εκκλησίας προς το Κράτος σε πολυπολιτισμιικές συνθήκες. Η ΕΕ αυτή τη στιγμή θέλει μια Εκκλησία,που να διδάσκει ανεκτικότητα και εγκαρτέρηση,αλλά όχι μια Εκκλησία,που να μπλοκάρει την επιστημονική σκέψη και να εμποδίζει τον ρυθμιστικό και κατασταλτικό ρόλο του Κράτους

Β) Η Εκκλησία είναι οργανικό συστατικό της καθεστηκυίας Τάξης,της Συστημικής Αρχής.Γι αυτό η Εκκλησία δεν αντιστάθηκε ούτε στην Κατοχή,ούτε στην Δικτατορία.Αλλά γι αυτό ακριβώς σήμερα η Εκκλησία δεν επιτίθεται στην ΕΕ και το Διευθυντήριο των Βρυξελλών. Μιλάμε βέβαια για έλλειψη εναντίωσης της Εκκλησίας προς τον θεσμό της ΕΕ και την ένταξη της Χώρας μας,δεν μιλάμε για εναντίωση της Εκκλησίας σε κάποιες εντολές της ΕΕ,που ζημιώνουν την ίδια την Εκκλησία!

5) Εκκλησία και Πολιτική πρωτοπορία

Α) Αν η Θρησκεία γίνεται αντικείμενο πολεμικής των όποιων Προοδευτικών, οφείλεται στο ότι ως Συνείδηση η Θρησκεία δεν στηρίζεται στην Γνώση και την Λογική ανάλυση.Αλλά πάνω απ όλα η Θρησκεία δεν δέχεται ότι κριτήριο της Αλήθειας είναι η Πράξη. Γίνεται εξ αντικειμένου φρένο στην επιστημονική σκέψη,που είναι τόσο αναγκαία για την Ανάπτυξη της Χώρας.

Β) Αν η Εκκλησία πέφτει στο στόχαστρο της Αριστεράς δεν είναι για την Πίστη της και το είδος της Πίστης της,αλλά γιατί ηθελημένα ή εξ αντικειμένου γίνεται στυλοβάτης του Συστήματος (με το οποίο η Αριστερά δεν συμβιβάζεται). Δεν είναι η Εκκλησία (και πολύ περισσότερο η Θρησκεία ) το αντικείμενο της Αριστεράς, αλλά το Σύστημα.

Η Εκκλησία ν’ αλλάξει Συνείδηση (από δογματική σε επιστημονική) δεν γίνεται με τίποτε. Να εναντιωθεί όμως στο Σύστημα σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει ο Ελληνικός λαός μπορεί και οφείλει να το κάνει (έστω κι αν θεωρείται στυλοβάτης του Συστήματος).

 




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός