Άρθρο που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ» του Σαββάτου 5 Νοεμβρίου που κυκλοφορεί
Οι καταστηματάρχες της κρατικοποιημένης πλατείας τέως πλέον«Θεόδωρου Δρίτσα» και νυν “Παναγιώτη Κουρουμπλή” (νέος Υπουργός Ναυτιλίας) υποχρέωσαν την περασμένη Τρίτη το Δημοτικό Συμβούλιο Καλύμνου να συζητήσει το θέμα των στεγάστρων και των προστίμων που μέχρι πρόσφατα απέφευγε συστηματικά όπως ο διάβολος το λιβάνι.
Έχουν χάσει την υπομονή τους οι επιχειρηματίες και η οργή πλέον ξεχειλίζει. Εντούτοις, προφάσεις εν αμαρτίαις πρόβαλε η δημοτική πλειοψηφία που δεν έπεισαν κανέναν.
Παρόλο που φαινομενικά ο κ. Γαλουζής έδειξε διαλλακτικότητα, προφανώς διότι η παρουσία τόσων αγανακτισμένων επιχειρηματιών στην αίθουσα δημιούργησε μια εκρηκτική ατμόσφαιρα αναγκάστηκε να αλλάξει εκτάκτως το θέμα του δημοτικού συμβουλίου, στην ουσία κατάφερε να εμπαίξει τους καταστηματάρχες.
Πως το έκανε αυτό; Ενώ δεσμεύθηκε ο κ. Γαλουζής να κινήσει ο Δήμος διαδικασία επανάκτησης της δημοτικής γης, καταψηφίστηκε και δεν εγκρίθηκε η πρόταση για ακύρωση της απόφασης του ΔΛΤ για την χερσαία ζώνη. Εφόσον είναι στρατηγική επιλογή της συμπολίτευσης η ύπαρξη χερσαίας ζώνης που αποδίδει την γη αυτή στο κράτος, είναι ανέντιμο να υπόσχεται ότι θα ζητήσει η γη να επιστρέψει στον Δήμο.
Για να είμαι ειλικρινής δυσκολεύομαι να προσφωνήσω τον κ. Γαλουζή ως «Δήμαρχο» γιατί συμπεριφέρεται περισσότερο σαν κρατικός υπάλληλος εναρμονισμένος απόλυτα με τις κυβερνητικές επιλογές, παρά σαν εκλεγμένος εκπρόσωπος και ηγέτης του λαού της Καλύμνου, όπως επισημάνθηκε πολύ εύστοχα και από τον κ. Γιάννη Κοσσαρή, εκπρόσωπο των καταστηματαρχών, όταν μίλησε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και αυτό διότι έχει θέσει πάνω από το συμφέρον των πολιτών του νησιού του, το συμφέρον της κυβέρνησης. Άλλοι δήμαρχοι τρέχουν στα υπουργεία για να κερδίσουν μια ελάφρυνση για το ζήτημα των στεγάστρων και όλο και κάτι καταφέρνουν.
Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο στην ηλεκτρονική εφημερίδα Naxos Press όπου επιτροπή που αποτελούνταν από βουλευτές της περιοχής αυτής και αντιπροσωπεία δημοτική συναντήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας με τους αρμόδιους φορείς για το ζήτημα της χερσαίας ζώνης που τους ταλαιπωρεί από το 1990 εκεί. Εξασφάλισαν έστω ότι θα γίνει προσπάθεια να περάσει από την Κτηματική Υπηρεσία στο Δήμο και στο Λιμενικό Ταμείο η δυνατότητα παραχώρησης χρήση γης για να δοθούν και οι προσωρινές άδειες χώρου στους επιχειρηματίες για ορισμένο χρονικό διάστημα κάτι που επιδιώκουν και οι επιχειρηματίες. Έτσι θα σταματήσουν τα πρόστιμα από το Λιμεναρχείο. Ο χρόνος παραχώρησης θα εξαρτηθεί τόσο από τη ταχύτητα ολοκλήρωσης της μελέτης που ξεκίνησε από το Λιμενικό Ταμείο για την αλλαγή στις πέργκολες, σύμφωνα με το νέο μοντέλο, όσο και από τη Κτηματική Υπηρεσία για την μεταφορά αρμοδιοτήτων. Αυτή είναι μια σημαντική εξέλιξη για τους Ναξιώτες επιχειρηματίες.
Αντίθετα, για τους Καλύμνιους επιχειρηματίες ο κ. Γαλουζής με σαρδόνιο χαμόγελο και με ιδιαίτερη σαδιστική ικανοποίηση στο πρόσωπο του ανακοινώνει σε τηλεοπτική συνέντευξη τύπου ότι θα πρέπει να πληρώσουν τα πρόστιμα τους οι καταστηματάρχες.
Καμία ελάφρυνση των οικονομικών βαρών των επιχειρηματιών δεν τον απασχολεί, καμία αλλαγή για το καθεστώς της χερσαίας ζώνης.
Δυστυχώς, μάλιστα πιθανολογώ ότι ο κ. Γαλουζής, είναι ο ηθικός αυτουργός πίσω από τα τελευταία πρόστιμα από την Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας Αιγαίου. Δεν έχω στοιχεία να το αποδείξω, αλλά και για να πεισθώ για το αντίθετο θα χρειαστώ στοιχεία και πάλι. Δεν το θεωρώ καθόλου σύμπτωση ότι μετά το άκρως απόρρητο ταξίδι του κ. Γαλουζή στη Ρόδο που εκ των υστέρων μάθαμε ότι ήταν για την αφαλάτωση της Ψερίμου και της Τελένδου, κατέφθασαν μετά τα πρόστιμα για τις ξεχασμένες παραβάσεις από το 2014 έως τις αρχές του 2016.
Μέχρι πρότινος κρυβόταν πίσω από τον Λιμενάρχη, τώρα προβάλλει ανώνυμους που κάνουν καταγγελίες. Ποιος μπορεί να μου πει ότι δεν ανακίνησε το ζήτημα αυτό ο ίδιος ο κ. Γαλουζής όντας στην Ρόδο με το άλλοθι της αφαλάτωσης;
Γιατί να τηρηθεί τέτοια μυστικότητα για το ταξίδι αυτό;
Γιατί όταν επέστρεψε μας μίλησε με τέτοιο ζήλο για τα πρόστιμα, μήπως γιατί είχε κάνει την κατεργαριά του και δεν μπορούσε να κρύψει την χαρά του;
Στην Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Καλυμνίων πιθανότατα να υπήρχε αυτή η πληροφορία για τις ξεχασμένες παραβάσεις σε κάποιο σκονισμένο αρχείο που ξεσκονίστηκε ειδικά για την περίπτωση.
Φρονώ ότι όλος αυτός ο πόλεμος εναντίων όλων των καταστηματαρχών στις παραλίες όλης της χώρας εντάσσεται σε μια ενιαία πολιτική της κυβέρνησης, και σε αυτή συμμετέχει ο κ. Γαλουζής.
Μια αυγουστιάτικη δημόσια δήλωση της κ. Χαράς Καφαντάρη σε διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας με προβλημάτισε ιδιαίτερα. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μας ανακοίνωσε η κ. Καφαντάρη την έλευση μιας νέας εποχής, μιας εποχής συλλογικότητας. Δήλωσε η κ. Καφαντάρη : “Η εποχή του εγώ είμαι το αφεντικό του εαυτού του έχει τελειώσει και ίσως τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν”. Έκτοτε δεν έχει μιλήσει κανένα κυβερνητικό στέλεχος για αυτό και ούτε το επανέλαβε η ίδια ξανά, γιατί μάλλον οι κομματικοί επικοινωνιολόγοι τους δεν θέλουν να κινήσουν αντιδράσεις από τις αντιπολιτεύσεις αφού έχουν στόχο να εξωθήσουν τους επιχειρηματίες στην καταναγκαστική συν-εργατικότητα εκ των πραγμάτων για την επιβίωση τους.
Για να το πω λιανά , πχ ίσως επιδίωξη της κυβέρνησης είναι όλες οι καφετέριες της πλατείας να λειτουργούν σαν μια εταιρία και να μοιράζονται μεταξύ τους τα κέρδη.
Ο κ. Γαλουζής μας εμφανίζεται ριζοσπαστικότερος του ριζοσπάστη Υπουργού Ναυτιλίας καθώς ο κ. Δρίτσας είναι εις εκ των 53+ που ασκούν έντονη κριτική στην κυβέρνηση μέσω τις ιστοσελίδας www.commonality.gr η οποία εμφανίστηκε ως αποτέλεσμα του υπαρξιακού προβλήματος που έχει προκύψει στο ΣΥΡΙΖΑ. Κύριο μέλημα των 53+ είναι η διατήρηση της Νέας Αριστερής ταυτότητας οι οποία κινδυνεύει από αλλοίωση εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόζει η κυβέρνηση και από την μαζική συνάθροιση στελεχών ΠΑΣΟΚ στο κυβερνών κόμμα.
Αυτό το πρόγραμμα, μάλλον προωθείται από την σημερινή κυβέρνηση με την αρωγή του κ. Γαλουζή εδώ στο νησί, για αυτό θέλουν και ομοιόμορφες πέργκολες, γιατί μια μεγάλη ενιαία συνεταιριστική επιχείρηση πρέπει να υπάρχει κατά τα πρότυπα της αριστεράς, και όχι πολλές εταιρίες που να ανήκουν σε πολλούς ιδιώτες με διαφορετικές πέργκολες.
Το νέο μοντέλο της πέργκολας που οραματίζονται στο Υπουργείο Ναυτιλίας δεν θα είναι μόνιμη κατασκευή;
Οι προδιαγραφές για τα σχέδια για τις νέες πέργκολες έχουν έρθει από το Ινστιτούτο Φλωρεντίας; Θα έχουν ρόδες, θάναι τροχήλατες για να μετακινούνται; Δεν θα είναι παράνομες αφού θάναι κτισμένες επί του αιγιαλού; Όχι βέβαια, το κράτος νομιμοποιεί τις παρανομίες του, ενώ ο ιδιώτης διώκεται. Αφεντικά του εαυτού μας δεν θα είμαστε πια σύμφωνα με την κ. Καφαντάρη, πρέπει νάχουμε ένα Μεγάλο Αφεντικό.
Δεν περιμένω πολλά από την επιτροπή που συστάθηκε για να λύσει το πρόβλημα της πλατείας, ιδίως μάλιστα όπως επισήμανε η δημοτική σύμβουλος κ. Σεμιραμίς Ψαρομπά ότι ο κ. Γαλουζής επιθυμεί να συνοδεύεται η επιτροπή που θα πάει στο υπουργείο μόνο από βουλευτές κυβερνητικούς, κάτι που την βρίσκει αντίθετη για ευνόητους λόγους.
Καθώς επίσης ο κ. Γαλουζής άφησε να εννοηθεί ότι κακώς προστατεύονταν οι καταστηματάρχες μέχρι χθες, πιστεύει κανείς ότι θα επιδιώξει στο Υπουργείο να φέρει κάποιο θετικό αποτέλεσμα για τους επιχειρηματίες, αφού είναι εναντίον τους και ιδίως αυτών που τους προστατεύουν;
Ουσιαστικά είναι ακέφαλος ο Δήμος μας, η τύχη του νησιού βρίσκεται στα χέρια της αντιπολίτευσης, αυτή πρέπει να κάνει διορθωτικές κινήσεις πλέον και να δράσει εντός του ρόλου της, αλλιώς κάθε μέρα που περνάει η τοπική οικονομία υπονομεύεται με δόλιο τρόπο και οδηγούμαστε σε ολοκληρωτικό οικονομικό αφανισμό, γιατί όλοι οι επιχειρηματίες του νησιού κινδυνεύουν εν τέλει, δεν είναι ζήτημα που περιορίζεται γεωγραφικά μόνο στην κεντρική πλατεία.
Αύριο μπορεί να στοχοποιηθεί άλλη επαγγελματική ομάδα.
Μας αφορά όλους η άδικη δίωξη αυτή και ας ακούω ότι κούρασε τον κόσμο το πρόβλημα της πλατείας. Αυτή είναι μόνο η αρχή, κουραστήκατε κιόλας;