Ακόμα και την «εισαγωγή» καθηγητών θετικών επσιτημών μελετά η κυβέρνηση στην Αυστραλία.

741

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της χαμηλής απόδοσης των μαθητών της Αυστραλίας στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης

Ο ομοσπονδιακός υπουργός Παιδείας Simon Birmingham, σχεδιάζει να καλέσει στην Αυστραλία ειδικούς καθηγητές Μαθηματικών και Θετικών Επιστημών, από το εξωτερικό, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα μακροχρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας στους τομείς αυτούς.

Ο υπουργός αναγνώρισε ότι «υπάρχει σοβαρό πρόβλημα» στο εκπαιδευτικό σύστημα, όταν μία παγκοσμίου βεληνεκούς μελέτη εντόπισε ότι οι 15χρονοι Αυστραλοί μαθητές βρίσκονται αισθητά πίσω στις Θετικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά αλλά και την ανάγνωση.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η Αυστραλία είναι πίσω από εννέα άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένων της Ιαπωνίας, του Καναδά και της Σιγκαπούρης.

Ο μέσος Αυστραλός μαθητής σήμερα είναι επτά μήνες πίσω στις Θετικές Επιστήμες από ό,τι ήταν το 2006, ένα χρόνο πίσω από ό,τι ήταν στα Μαθηματικά το 2008 και ένα χρόνο πίσω από ό,τι ήταν στην ανάγνωση το 2000.

Ο κ. Birmingham πρόσθεσε ότι προηγούμενες προσπάθειες βελτίωσης του εν λόγω προβλήματος απέτυχαν και η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση του επιπέδου των εκπαιδευτικών.

«Ο βασικός παράγοντας όσον αφορά την απόδοση των μαθητών στην τάξη είναι ο εκπαιδευτικός. Για το λόγο αυτό, το επίπεδο της ποιότητας των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι ο κύριος στόχος μας. Οι σκληρά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί μας θα πρέπει να αποκτούν τα ανάλογα προσόντα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και στη συνέχεια να εμπλουτίζονται με συνεχή μετεκπαίδευση.

Αν χρειαστεί να προσλάβουμε περισσότερους ανώτερους μαθηματικούς, είμαι ανοιχτός σε κάθε τέτοιου είδους συζήτηση.

Ελπίζω ότι οι Πολιτείες -οι οποίες βέβαια είναι ευθέως υπεύθυνες για το εκπαιδευτικό σύστημα-, είναι διατεθειμένες να συζητήσουν μαζί μου το θέμα αυτό ώστε να μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

Ο υπουργός Παιδείας θα προσθέσει ότι το πρόβλημα δεν είναι οικονομικό. Τα κονδύλια στα σχολεία των Πολιτειών από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχουν αυξηθεί κατά 50% από το 2003 και εντεύθεν, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα χρήματα από μόνα τους, δεν είναι δυνατόν να λύσουν το πρόβλημα.

Η σκιώδης υπουργός Παιδείας Tanya Pilbersek, εξάλλου, δήλωσε ότι «η μελέτη αποκαλύπτει ένα σοβαρό πρόβλημα», ζήτησε δε αύξηση των κονδυλίων, τονίζοντας ότι ο Συνασπισμός «έκοψε» $30 δις από τα σχολεία στον προϋπολογισμό του 2014.

«Εκείνο το οποίο χρειαζόμαστε είναι ένα συγκροτημένο σχέδιο χρηματοδότησης το οποίο διαθέτει έξτρα ποσά για τους μαθητές οι οποίοι μένουν πίσω. Εκείνο το οποίο φαίνεται στη μελέτη είναι ότι πρόκειται για ένα άνισο σύστημα χρηματοδότησης το οποίο οδηγεί σε άνισα αποτελέσματα.»

Η ίδια πρόσθεσε ότι « το βασικό πρόβλημα εδώ είναι ελλιπείς επιδοτήσεις, ιδιαίτερα σε απομονωμένες και φτωχές, υποβαθμισμένες περιοχές».

Η ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Αξιοσημείωτο ότι σε παναυστραλιανό επίπεδο η Βικτώρια μεταπήδησε από την τρίτη θέση στα Μαθηματικά και τις Θετικές Επιστήμες στην τρίτη, μετά την Καμπέρα και τη Δυτική Αυστραλία.

Σε όλες οι άλλες Πολιτείες υπήρξε… κατολίσθηση.

Ο πολιτειακός υπουργός Παιδείας, James Merlino, δήλωσε ότι οι μαθητές στη Βικτώρια προοδεύουν συνεχώς και είναι βέβαιος ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί. Ο ίδιος τόνισε ότι αυτό οφείλεται, κυρίως, στα $566 εκατ. -ποσό-ρεκόρ- που διοχετεύτηκε σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών της Βικτώριας. Αυτό δημιούργησε τη διαφορά και η τάση αυτή θα συνεχιστεί αναμφίβολα, υπογράμμισε.

(ΠΗΓΗ: neoskosmos.com)