Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
Από το ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη «Περιμένοντας τους Βαρβάρους»
Εδώ και 10 μήνες, η μείζων μειοψηφία στήριξε την αντιπολιτευτική της τακτική στο ταχύπλοο «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» της ΑΝΕΚ. Ξεκίνησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ιωάννης Μαστροκούκος, όταν έγινε γνωστό ότι το εν λόγω σκάφος στο τέλος της σεζόν θα πήγαινε για εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες επισκευής και συντήρησης, με προειδοποιήσεις του στυλ «μην τολμήσετε να αλλάξετε τις μηχανές με αγορά άλλων» αφήνοντας μάλιστα εμμέσως πλην σαφώς, υπονοούμενα ότι στην περίπτωση αυτή, κάποιοι θα πάρουν μίζες !!!
Όταν στη ΓΣ της ΑΝΕΚ έγινε γνωστό ότι δεν θα αγοραστούν καινούργιες μηχανές αλλά θα γίνει ανακατασκευή των υπαρχουσών ,η μείζων αντιπολίτευση το γύρισε στο «καλαματιανό», λέγοντας ότι το κόστος των επισκευών θα είναι υψηλό και θα είναι προτιμότερο να αγοραστούν καινούργιες μηχανές!! .
Βέβαια η Διοίκηση της ΑΝΕΚ «κλείνοντας τα αυτιά της» στις αντιπολιτευτικές κραυγές, προχώρησε στην υλοποίηση του σχεδιασμού που είχε κάνει σε συνεργασία με τον Τεχνικό σύμβουλο της Εταιρείας και είχε ενημερώσει τους μετόχους της Εταιρείας στ ΓΣ.
Στις 11 Δεκεμβρίου 2016 το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» μετέβη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας “Ναυπηγεία Χαλκίτη Α.Ε” στο Πέραμα για τις προγραμματισμένες εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες επισκευής και συντήρησης.
Πριν καλά- καλά περάσουν οι γιορτές, τα «παπαγαλάκια» της μείζονος αντιπολιτεύσεις ξεκίνησαν τα ερωτήματα τους, «τι γίνεται με το ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ;» , «γιατί καθυστερούν οι επισκευές;», «πότε θα επιστρέψει στην Κάλυμνο;», «τι γίνεται με τις μηχανές;», «ποιος θα πληρώσει τη ζημιά που έχει υποστεί η ΑΝΕΚ που το σκάφος είναι εκτός Καλύμνου και δεν μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια;».
Βέβαια τα ερωτήματα αυτά άρχισαν να πυκνώνουν για κάθε μέρα που περνούσε, ενώ ήταν γνωστό εξ αρχής το χρονοδιάγραμμα επισκευών που προέβλεπε ότι μέχρι τέλος Μαρτίου το σκάφος θα ήταν έτοιμο. Μάλιστα η μείζων μειοψηφία δεν αρκέστηκε στα ερωτήματα που έκαναν τα «παπαγαλάκια» αλλά ξεκίνησαν με έγγραφα προς την ΑΝΕΚ,με δελτία τύπου, με τηλεοπτικές εμφανίσεις να βομβαρδίζουν την Εταιρεία και τον Πρόεδρος της.
Και ενώ φαινόταν ότι όλα θα τελείωναν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ήλθε η «στραβή» με τη μία μηχανή. Στις 24 Μαρτίου 2017 και εντός των χρονικών ορίων που προέβλεπε η συμφωνία , το σκάφος παραδόθηκε στους υπεύθυνους της Εταιρείας. Όμως κατά το δοκιμαστικό πλου διαπιστώθηκε πρόβλημα στη μία από τις 2 μηχανές. Μία απρόβλεπτη εξέλιξη αφού το σκάφος επέστρεψε στο ναυπηγείο, χρειάστηκε να αφαιρεθεί ξανά η μηχανή προκειμένου να εντοπιστεί το πρόβλημα και να αποκατασταθεί η ζημιά. Μία χρονοβόρα διαδικασία που λόγω και των αργιών του ΠΑΣΧΑ που μεσολάβησαν,χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 50 ημέρες. Βέβαια αυτή η απρόβλεπτη εξέλιξη ήταν «βούτυρο στο ψωμί» της μείζονος μειοψηφίας. «Ανέβηκαν στα κάγκελα», «ανέβηκαν στις ταράτσες»,ζητώντας “την κεφαλήν επί πίνακι” του Προέδρου της ΑΝΕΚ Γιάννη Διαμαντή. Και τι δεν ακούστηκε σε αυτές τις 50 ημέρες από κάθε «πονεμένο» ,από κάθε «λεβεντοάσχετο» ,από κάθε είδους «παπαγαλάκι» της μείζονος αντιπολίτευσης.
Βέβαια κάθε «αφήγημα» για να χρησιμοποιήσουμε και μνημονιακούς όρους έχει το τέλος τους. «Τέλος καλό, όλα καλά» για την ΑΝΕΚ και τη Δημοτική Αρχή. Αυτό όμως δεν συμβαίνει για την μείζονα μειοψηφία που για 10 και πλέον μήνες είχε στηρίξει την αντιπολιτευτική της τακτική στην ΑΝΕΚ και στο «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» .
Τι θα γίνει τώρα η μείζων μειοψηφία χωρίς «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ»;.
Η περίπτωση της, μας θυμίζει τον τελευταίο στίχο του ποιήματος του Κωνσταντίνου Καβάφη «Περιμένοντας τους Βαρβάρους»:
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
(Αναδημοσίευση από την έντυπη έκδοση της ” ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ” του Σαββάτου 20 Μάιου 2017)