Αεροδρόμιο Καλύμνου 11 χρόνια μετά

2393

Με 11.536 πτήσεις διακινήθηκαν 221.781  επιβάτες

ΕΡΧΟΝΤΑΙ «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ»

Λόγω της μείωσης των πτήσεων η επιβατική κίνηση το 2016 έκανε βουτιά κατά 24% ενώ το 2017 θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και θα ξεπεράσει το 50%!!

(Αναδημοσίευση από «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ»)

 ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Σήμερα Τετάρτη  9 Αυγούστου 2017 συμπληρώθηκαν  11 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.

Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα.

Πέρασαν ήδη ένδεκα χρόνια και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με 11.536  πτήσεις από αεροσκάφη της  Ολυμπιακής Αεροπορίας  μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και με αεροσκάφη της ASTRA AIRLINES και SKY EXPRESS  από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)  προς Κάλυμνο και αντίστροφα,  διακινήθηκαν 221.781  επιβάτες.

Ένα αεροδρόμιο ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και που οι σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις 2.500 τμ  εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό. Επίσης διαθέτει xώρο στάθμευσης για 300 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα. Παρά τα όποια μικροπροβλήματα είχαν παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου ,λειτούργησε απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε κατά τον καλύτερο τρόπο όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν.

Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια

 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση τα 11 χρόνια (10 Αύγουστου 2006– 31 Δεκεμβρίου 2016) λειτουργίας  του Αεροδρομίου φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε :

Παρατηρούμε ότι το 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1304 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 140 και διακινήθηκαν 18.637 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%

Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση αναμένεται να ξεπεράσει το 50% και σύμφωνα με τις προγραμματισμένες πτήσεις και τις εκτιμήσεις η επιβατική κίνηση θα κινηθεί μεταξύ 11 και  12 χιλιάδων επιβατών.

Από τα ανεπίσημα στοιχεία που διαθέτουμε για το πρώτο εξάμηνο 2017 πραγματοποιήθηκαν 300 πτήσεις( συμπεριλαμβάνεται και το ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)   και διακινήθηκαν 5.500 επιβάτες

Να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες χρονιές στα 11 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου ήταν το 2014 και το 2015 με 24.512 και 24.575 επιβάτες αντίστοιχα. Και δεν είναι κάτι τυχαίο, αφού αυτά τα 2 χρόνια , μετά από μικρές παρεμβάσεις που έγιναν στο διάδρομο, δόθηκε  το «πράσινο φως» στην AEGEAN και την OLYMPIC AIR για την δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 χωρητικότητας 78 θέσεων  στο αεροδρόμιο Καλύμνου .

ΕΡΧΟΝΤΑΙ «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ»

Δυστυχώς η 11η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου όχι μόνο δεν ανοίγει νέες προοπτικές ανάπτυξης, αλλά αντίθετα από 1ης Οκτωβρίου 2016 και σύμφωνα με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία εκμετάλλευσης αγόνων γραμμών  οι πτήσεις προς Κάλυμνο μειώθηκαν δραματικά

Μια εξέλιξη που δεν φαίνεται να ανατρέπεται και που θα οδηγήσει το Αεροδρόμιο Καλύμνου σε «πέτρινα χρόνια».

Κατά τη χαμηλή περίοδο από το Νοέμβριο-Μάρτιο(5 μήνες)  θα εκτελούνται μόνο 3 πτήσεις εβδομαδιαίως ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως. Την υψηλή θερινή περίοδο 4 μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος(4 μήνες) μόνο  6 πτήσεις εβδομαδιαίως όταν τα προηγούμενα χρόνια εκτελούνταν 10 πτήσεις εβδομαδιαίως    

Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ

Οι  πτήσεις που αφορούν στην Κάλυμνο μειώθηκαν από 1η Οκτωβρίου 2016 στο 50% περίπου σε σχέση  την προγενέστερη  κατάσταση

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προβλέπεται :

1.Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 75 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση , κατά τη χαμηλή περίοδο.

2.Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 100 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση κατά τη μέση περίοδο.

  1. Έξη (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με σύνολο 150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Ως χαμηλή περίοδος λογίζονται οι μήνες Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος.

Ως μέση περίοδος λογίζονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και

ως υψηλή θερινή περίοδος λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.

Η ΑΝΑ ΔΙΜΗΝΟ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑ –ΚΑΛΥΜΝΟΣ

Βέβαια θα πρέπει  να σημειώσουμε ότι το πρόβλημα με τη μείωση των πτήσεων ήλθε να επιδεινώσει  η ανά δίμηνο ανάθεση σε αεροπορική Εταιρεία της γραμμής

Να σημειώσουμε ότι από την 1η Οκτωβρίου 2016 μέχρι 31 Μαρτίου 2017 η αεροπορική σύνδεση εκτελείτο από την  Astra Airlines που αντικατέστησε την OLYMPIC AIR μετά από διαγωνιστική διαδικασία .

Όμως ηγέρθησαν  νομικά θέματα απ’ άλλη αεροπορική Εταιρεία, και η ανάθεση  μέχρι τώρα γίνεται  ανά δίμηνο μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση .

Το δίμηνο Απριλίου –Μαίου τη γραμμή εξυπηρετούσε  η Sky Express.

Το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου τη γραμμή εξυπηρετούσε και πάλι  Astra Airlines ενώ από 1η Αυγούστου 2017 επανήλθε η Sky Express.

Και δυστυχώς η εναλλαγή αυτή θα συνεχιστεί μέχρι εκδοθεί η οριστική απόφαση από το Συμβούλιο Επικρατείας

Μία κατάσταση που δημιουργεί προβλήματα στον προγραμματισμό και στις κρατήσεις  θέσεων

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ

Η επέκταση του διαδρόμου αποτελεί  ένα έργο ζωτικής σημασίας και ανάπτυξης για το νησί μας και η υλοποίηση του  θα ανοίξει το δρόμο για πτήσεις τσάρτερ απευθείας από το εξωτερικό ,αφού θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Αυτό που πριν μερικά  χρόνια φαινόταν ακατόρθωτο αναφορικά με την επέκταση του ενεργού μήκους του διαδρόμου προσγείωσης του Αερολιμένα Καλύμνου, ώστε να είναι δυνατή η προσγείωση με ασφάλεια μεγαλύτερων αεροσκαφών αποδείχθηκε ότι μπορεί να γίνει αφού μόνο με μικρές παρεμβάσεις σε πρώτο χρόνο  επέτρεψαν  τη δρομολόγηση αεροσκάφους  τύπου Dash Q400 78 θέσεων  ,το Μάρτιο 2014.

Η αύξηση του διαδρόμου ήταν  ένα θέμα που απασχόλησε ιδιαίτερα τη Δημαρχία του Δ.Διακομιχάλη και υπήρξε μεγάλη κινητικότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

Μάλιστα η Δημοτική Αρχή του Δ.Διακομιχάλη  δεν έμεινε εκεί,  αφού εκπόνησε μία τεκμηριωμένη πρόταση για τη δυνατότητα  επέκτασης του διαδρόμου στα 1.106 μέτρα, την οποία υπέβαλε  στην αρμόδια Υπηρεσία της ΥΠΑ λίγο διάστημα πριν παραδώσει στη νέα Δημαρχία του Ι.Γαλουζή ,προκειμένου να εξεταστεί και να εγκριθεί .

Η πρόταση αυτή έτυχε όχι μόνο της έγκρισης της ΥΠΑ , αλλά  εντάχθηκε στον επικαιροποιημένο πίνακα των προτεινομένων από την ΥΠΑ έργων για την Προγραμματική Περίοδο 2014-20120(ΕΣΠΑ) και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων η « Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου » προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ και χρόνος ωρίμανσης 20 μήνες.

Δυστυχώς όμως, από τότε άλλαξε η Διοίκηση της ΥΠΑ, ενώ η σημερινή Δημοτική Αρχή, δεν ασχολήθηκε με το θέμα, δεν πίεσε για την υλοποίηση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών  στο αεροδρόμιο Καλύμνου , επειδή θεώρησε ότι  η επέκταση του διαδρόμου στα 1106 μέτρα, δεν ήταν η ενδεδειγμένη λύση που χρειαζόταν. Μάλιστα κάποια στιγμή ειπώθηκε  ότι υπάρχει άλλος σχεδιασμός για τη δημιουργία νέου αεροδρομίου σε άλλη θέση!!

Ας ελπίσουμε ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή θα επανεξετάσει τις απόψεις και τις θέσεις της και θα εκδηλώσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προς την κατεύθυνση επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου, με βάση την πρόταση που έχει κατατεθεί από τη Δημαρχία του Δ.Διακομιχάλη.

 Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα εγκαίνια  του αεροδρομίου πριν 11 χρόνια ,στις 9 Αυγούστου 2006,με το φακό της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ»