Αεροδρόμιο Καλύμνου: έκλεισε 12 χρόνια λειτουργίας –Βουτιά 52% στην επιβατική κίνηση λόγω μείωσης των πτήσεων.

3809

Αντί την άμεση  επαναφορά του αριθμού  πτήσεων στα επίπεδα πριν τον Οκτώβριο 2016 και αύξηση του ενεργού μήκους του υφιστάμενου διαδρόμου ο Πρωθυπουργός έδωσε υπόσχεση για νέο αεροδρόμιο!!!

Στα 12 χρόνια διακινήθηκαν 234.184  επιβάτες

ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΔΩΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Σήμερα  Πέμπτη  9 Αυγούστου 2018 συμπληρώθηκαν 12 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.

Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα.

Πέρασαν ήδη δώδεκα χρόνια και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με 11.259  πτήσεις από αεροσκάφη της  Ολυμπιακής Αεροπορίας  μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και με αεροσκάφη της ASTRA AIRLINES και SKY EXPRESS  από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)  προς Κάλυμνο και αντίστροφα,  διακινήθηκαν 234.184  επιβάτες.

Ένα αεροδρόμιο ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και που οι σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις 2.500 τμ  εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό. Επίσης διαθέτει xώρο στάθμευσης για 300 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα. Παρά τα όποια μικροπροβλήματα είχαν παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου λειτούργησε, απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε κατά τον καλύτερο τρόπο όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν.

Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια

 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση τα 12 χρόνια (10 Αύγουστου 2006– 31 Ιουλίου 2018) λειτουργίας  του Αεροδρομίου φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε :

 

Παρατηρούμε ότι 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1304 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 140 και διακινήθηκαν 18.637 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%

Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού έφτασε το 52% σε σχέση με το 2015.

Διακινήθηκαν μόνο 11.981 επιβάτες έναντι των 24.575 το 2015 και των 18.631 το 2016.

Να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες χρονιές στα 12 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου ήταν το 2014 και το 2015 με 24.512 και 24.575 επιβάτες αντίστοιχα.

Και δεν είναι κάτι τυχαίο, αφού αυτά τα 2 χρόνια , μετά από μικρές παρεμβάσεις που έγιναν στο διάδρομο δόθηκε  το «πράσινο φως» στην AEGEAN και την OLYMPIC AIR για την δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 χωρητικότητας 78 θέσεων  στο αεροδρόμιο Καλύμνου .

ΗΛΘΑΝ  «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ»

Δυστυχώς η 12η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου όχι μόνο δεν ανοίγει νέες προοπτικές ανάπτυξης, αλλά αντίθετα με την δραματική μείωση των πτήσεων σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% είχαμε αντίστοιχη μείωση του επιβατικού κοινού, που αναγκάζεται να μετακινείται μέσω Κω και να υφίσταται εκτός της ταλαιπωρίας και μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση.

Μια εξέλιξη που αντιμετωπίστηκε παθητικά από το Δήμο Καλυμνίων και τους τοπικούς  φορείς  και που  οδηγεί το Αεροδρόμιο Καλύμνου σε «πέτρινα χρόνια».

Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ

 Οι  πτήσεις που αφορούν στην Κάλυμνο μειώθηκαν από 1η Οκτωβρίου 2016 στο 50% περίπου σε σχέση  την προγενέστερη  κατάσταση

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προβλέπεται :

1.Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

2.Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους  μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

  1. Έξη (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. όταν τα προηγούμενα χρόνια εκτελούνταν 10 πτήσεις εβδομαδιαίως

 

ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ  

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η μείωση των πτήσεων είναι δραματική και θα περίμενε κανείς την άμεση και έντονη αντίδραση της Δημοτικής Αρχής και των τοπικών φορέων της Καλύμνου.

Δυστυχώς αντί αντίδρασης ,κινητοποίησης και εκδήλωσης ενεργειών είδαμε την τήρηση απ’ όλους μίας περίεργης παθητικής στάσης.

ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΟ ΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Και το χειρότερο όταν δόθηκε η ευκαιρία με την έλευση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κάλυμνο, πριν 7 μήνες στις 6 Ιανουαρίου 2018 να τεθεί το θέμα και να ζητηθεί η άμεση  αύξηση των δρομολογίων ,το θέμα αποσιωπήθηκε και ζητήθηκε η κατασκευή νέου αεροδρομίου!

Δυστυχώς ήταν μία άστοχη ενέργεια από πλευράς Δημοτικής Αρχής.

Θα μπορούσε να ζητήσει αυτό που άμεσα είχε τη δυνατότητα ο Πρωθυπουργός να επιλύσει με την αύξηση των δρομολογίων και παράλληλα να υπέβαλε και το αίτημα της κατασκευής νέου αεροδρομίου.

Και βέβαια για τον Πρωθυπουργό ήταν πολύ εύκολο να υποσχεθεί την κατασκευή νέου αεροδρομίου αφού είναι κάτι που ακόμη κι αν δεν μπει στις ελληνικές καλένδες, για να υλοποιηθεί θα χρειαστεί αρκετά χρόνια.

Ένα άλλο που αποκρύβει από τον Πρωθυπουργό, ήταν ότι από το 2014 είχε ενταχθεί στον επικαιροποιημένο πίνακα των προτεινομένων από την ΥΠΑ έργων για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020(ΕΣΠΑ) που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων η « Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου » προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ

Η επέκταση του διαδρόμου αποτελεί  ένα έργο ζωτικής σημασίας και ανάπτυξης για το νησί μας και η υλοποίηση του  θα ανοίξει το δρόμο για πτήσεις τσάρτερ απευθείας από το εξωτερικό ,αφού θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Αυτό που πριν μερικά  χρόνια φαινόταν ακατόρθωτο αναφορικά με την επέκταση του ενεργού μήκους του διαδρόμου προσγείωσης του Αερολιμένα Καλύμνου, ώστε να είναι δυνατή η προσγείωση με ασφάλεια μεγαλύτερων αεροσκαφών αποδείχθηκε ότι μπορεί να γίνει αφού μόνο με μικρές παρεμβάσεις σε πρώτο χρόνο  επέτρεψαν  τη δρομολόγηση αεροσκάφους  τύπου Dash Q400 78 θέσεων  ,το Μάρτιο 2014.

 Η αύξηση του διαδρόμου ήταν  ένα θέμα που απασχόλησε ιδιαίτερα τη Δημαρχία του Δ.Διακομιχάλη και υπήρξε μεγάλη κινητικότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

Μάλιστα η Δημοτική Αρχή του Δ.Διακομιχάλη  δεν έμεινε εκεί,  αφού εκπόνησε μία τεκμηριωμένη πρόταση για τη δυνατότητα  επέκτασης του διαδρόμου στα 1.106 μέτρα, την οποία υπέβαλε  στην αρμόδια Υπηρεσία της ΥΠΑ λίγο διάστημα πριν παραδώσει στη νέα Δημαρχία του Ι.Γαλουζή ,προκειμένου να εξεταστεί και να εγκριθεί .

Η πρόταση αυτή έτυχε όχι μόνο της έγκρισης της ΥΠΑ , αλλά  εντάχθηκε στον επικαιροποιημένο πίνακα των προτεινομένων από την ΥΠΑ έργων για την Προγραμματική Περίοδο 2014-20120(ΕΣΠΑ) και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων η « Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου » προϋπολογισμού

3.000.000 ευρώ και χρόνος ωρίμανσης 20 μήνες.

Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Δυστυχώς όμως, η σημερινή Δημοτική Αρχή, δεν ασχολήθηκε με το θέμα, δεν πίεσε για την υλοποίηση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών  στο αεροδρόμιο Καλύμνου , επειδή θεώρησε ότι  η επέκταση του διαδρόμου στα 1106 μέτρα, δεν ήταν η ενδεδειγμένη λύση που χρειαζόταν.

Η μόνη της παρέμβαση στο θέμα της αεροπορικής σύνδεσης της Καλύμνου, ήταν να  αποσπάσει από τον Πρωθυπουργό μία υπόσχεση για νέο αεροδρόμιο στην Παλιόνησο, επιχειρώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις

Δυστυχώς επαναπαυόμενη στις δάφνες αυτής της υπόσχεσης, έχει αδιαφορήσει για την υποβάθμιση του αεροδρομίου και την μείωση των δρομολογίων που είχε ως αποτέλεσμα μία βουτιά της τάξεως του 52% στην επιβατική κίνηση.