O Aλ.Τσίπρας στη Μόσχα: Η μυθολογία των Ελληνο- ρωσικών σχέσεων- Γράφει ο Μανώλης Γαλανομάτης

2990
%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bb%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b7%cf%82

Το ταξίδι του Αλ.Τσίπρα στη Μόσχα είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα,αλλάη περίοδος των γιορτών δεν προσφέρεται για σοβαρές αναλύσεις.Θα γράψουμε σήμερα ένα άνετο (ξεκούραστο) θέμα ( Η μυθολογία των Ελληνορωσικών σχέσεων και την επόμενη φορά θ’ αντιμετωπίσουμε 
το ίδιο θέμα (δηλ.το ταξίδι του Αλ.Τσίπρα στη Μόσχα ) με επιστημονικήανάλυση και με τίτλο «Ποιοί  και σε τι κερδίζουν ή ζημιώνονται απ’ αυτό το ταξίδι».

1) Το καράβι απ τη Κρήτη

Το πάλαι ποτέ (ας πούμε το 600πΧ) ένα κρητικό καράβι με πολλά πυθάριαλάδι ξεκίνησε για μακρινό ταξίδι. Φτάνοντας στη Κω άραξε για λίγο για ναγοράσει ένα πυθάρι με κώτικο κρασί για χρήση του πληρώματος.Από τη Κω συνέχισε το μεγάλο του ταξίδι.Πέρασε τον Ελλήσποντο,τον Βόσπορο μπήκε στη Μαύρη θάλασσα.Έφτασε στις εκβολές του Δον,όπου ήταν κτισμένη η πόλη Τάναις και  
από ακολούθησε ανάστροφα το ποτάμι και έφτασε μέχρι το σημερινό Βορόνεζ .Εκεί πριν 2-3 χρόνια βρέθηκαν σε ανασκαφές τα πυθάρια

2) Ο εκχριστιανισμός της Ρωσίας

Για τους Ρώσους της εποχής του δεκάτου αιώνα (μ.Χ) δεν υπήρχε ούτεΑνατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία,ούτε Βυζάντιο.Υπήρχαν απλά Έλληνες(Γραικοί).Η Κωνσταντινούπολη ήταν η πρωτεύουσα των Ελλήνων.Αν ο Βλαδίμηρος της Ρωσίας του Κιέβου επέβαλε στη Ρωσία τον χριστιανισμό δεν το έκανε από πίστη ή θαυμασμό στα δόγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.Έγινε ένα συμβούλιο ηγεμόνων υπό την προεδρία του Βλαδίμηρου για επιλογή θρησκείας.Τότε ένας Ρώσος πρίγκηπας που έμενε δύο χρόνια στην Κωνσταντινούπολη,μίλησε με θαυμασμό για τον Ελληνικό πολιτισμό της Κωνσταντινούπολης. Προέτρεψε τον Βλαδίμηρο να επιλέξει την θρησκεία των πολιτισμένων και όχι την όποια θρησκεία  των βάρβαρων λαών.Ήτοι ο Βλαδίμηρος επέλεξε Ελλάδα και όχι χριστιανισμό (=ο χριστιανισμός 
επελέγη ως συστατικό στοιχείο του Ελληνικού πολιτισμού).

3) Η πριγκήπισα του Βυζαντίου

Η θυγατέρα του προτελευταίου Κωνσταντίνου Παλαιολόγου  Σοφία Παλαιολόγουπαντρεύτηκε τον Ιβάν τον τρίτο (παππού του Ιβάν του τέταρτου του τρομερού).Σε κάποια στιγμή οι Μογγόλοι επέδραμαν κατά της Μόσχας.Η Σοφία πήρε μια εικόνα της Παναγιάς μπήκε μπροστά σ ένα πλήθος πουκρατούσαν εξαπτέρυγα και ξόρκισσε τους Μογγόλους.Ο Αρχηγός των Μογγόλων το καλοσκέφτηκε (δεν ήταν και πολύ σίγουρος γιατο ποιά θρησκεία είναι σωστή και ποιά ψεύτικη) έκανε στροφή και έφυγε με το 
στράτευμα του.Η Σοφία προφανώς αποθεώθηκε ως σωτήρας της Μόσχας.Έκανε πολλά παιδιά(έζησαν 7 από τα 11) και στη βάση των παιδιών της Σοφίας η Μόσχα(=η Αικατερίνη η Δεύτερη η επιλεγομένη Μεγάλη) ήγειρε αξιώσεις για διαδοχήστο θρόνο του Βυζαντίου).

4) Η Λειβαδιά της Κριμαίας

Σε κάποια στιγμή (ας πούμε 1780) ο Ρωσικός στόλος ήταν στο Αιγαίο.Μαζί του συνέπραττε και ο Λάμπρος Κατσώνης.Οι Ρώσοι δεν αποτελείωσαντο ρόλο τους εναντίον των Τούρκων,αναγκάστηκαν ν αποχωρήσουν γιατίτότε συνέβαινε μεγάλη εξέγερση στη Ρωσία με επικεφαλής τον Αιμιλιανό Πουγκατσιώφ.Ο Λάμπρος Κατσώνης έμεινε με τα καράβια του και οι Τούρκοι τονσυνέτριψαν στην Άνδρο.Η Αικατερίνη για τις υπηρεσίες του αντάμειψε τον Λάμπρο παραχωρώνταςτου μια έκταση στην Κριμαία,που ο Κατσώνης την ονόμασε Λειβαδιά(προς τιμή της γενέτειρας του).[Πιθανώς σ αυτή τη Λειβαδιά της Κριμαίαςέγινε η διάσκεψη της Γιάλτας το 1945]Αν ο Λάμπρος Κατσώνης είχε ενεργήσει αντίθετα με τις εντολές της τσαρίνας(όπως λαθεμένα λέγεται) άλλη τύχη θα τον περίμενε στη Ρωσία.


5) Η ναυμαχία του Ναυαρίνου

Το 1827 ο Ρώσος ναύαρχος Έυντεν υποχρέωσε τους άλλους δύο(Άγγλο και Γάλλο) να πολεμήσουν και οι τρεις μαζί με τους στόλουςτους τον στόλο του Ιμπραήμ .Διαφορετικά ο Ρωσικός στόλος θαπολεμούσε μόνος του.Οι Αγγλογάλλοι αναγκάστηκαν να συμφωνήσουν από φόβο μήπως σε περίπτωση Ρωσικής νίκης η Ελλάδα περνούσε στη σφαίρα επιρροήςτης Ρωσίας.


6) Η κάθοδος του Ρωσικού στρατού στην Αδριανούπολη

Το 1829 ο Ρωσικός στρατός νικηφόρα κατέβηκε μέχρι τηνΑδριανούπολη.Ο όρος που έθεσαν οι Ρώσοι για να μην προχωρήσουν μέχριτην Κωνσταντινούπολη ήταν η αναγνώριση από τον Σουλτάνοτης Ανεξαρτησίας του Ελληνικού Κράτους.Προς τιμήν του Αλέξανδρου του πρώτου του τσάρου της Ρωσίας,το Δεδέ-Αγάτς ονομάστηκε Αλεξανδρούπολη ,

7) Το θλιβερό 1897

Ερχόμαστε στο θλιβερό 1897,όπου οι Τούρκοι έσπασαν την Ελληνική Άμυνα στη Θεσσαλία και έφτασαν μέχρι τη Λαμία και θα έφταναν μέχρι τηνΑθήνα αν δεν γινόταν Ρωσική παρέμβαση,για διακοπή του πολέμου.Η Ελλάδα πλήρωσε μεγάλο πρόστιμο προς τη Τουρκία με δανεικά λεφτά από Δυτικές Τράπεζες,πλην όμως διασώθηκε ως κράτο[την σύγχρονη ιστορία των Ελληνορωσικών σχέσεων την παραλείπουμεως πολύ γνωστή σε όλους]


8) Ιστορική επιταγή ή απλά Γεωπολιτική;

Διαπιστώνεται από τ’ ανωτέρω μια σύμπλευση δια μέσου των αιώνωντης τύχης δύο χωρών και δύο λαών.
Αν πρόκειται για ιστορική επιταγή ή για Γεωπολιτική (και έτσι πρέπει νανα είναι,γιατί όπως λέει η Διαλεκτική η αναγκαιότητα στρώνει το δρόμο της δια μέσου των τυχαίων) αυτή η σύμπλευση πρέπει να συνεχιστεί  καιτο ταξίδι του Αλ.Τσίπρα πρέπει νάναι ένα επεισόδιο αυτής της ιστορικής μοίρας (επιταγής ή Γεωπολιτικής ή απλά κοινωνικής αναγκαιότητας)