Αεροδρόμιο Καλύμνου έκλεισε 13 χρόνια λειτουργίας. Διακινήθηκαν 242.270 επιβάτες. Απαξιώθηκε τα 3 τελευταία χρόνια λόγω μείωσης των πτήσεων κατά 50%

2099

ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2019 συμπληρώθηκαν 13 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.

 Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα.

Πέρασαν ήδη δεκατρία και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με 12.736   πτήσεις από αεροσκάφη της  Ολυμπιακής Αεροπορίας  μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και με αεροσκάφη της ASTRA AIRLINES και SKY EXPRESS στη συνέχεια  από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)  προς Κάλυμνο και αντίστροφα,  διακινήθηκαν 242.270  επιβάτες.

Ένα αεροδρόμιο ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και που οι σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις 2.500 τμ  εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό. Επίσης διαθέτει xώρο στάθμευσης για 300 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα.

Παρά τα όποια μικροπροβλήματα είχαν παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου λειτούργησε, απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε κατά τον καλύτερο τρόπο όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν.

Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση τα 13 χρόνια (10 Αύγουστου 2006– 31 Ιουλίου 2019) λειτουργίας  του Αεροδρομίου φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε :

Παρατηρούμε ότι 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1304 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 140 και διακινήθηκαν 18.637 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%

Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού έφτασε το 52% σε σχέση με το 2015.

 Διακινήθηκαν μόνο 11.981 επιβάτες έναντι των 24.575 το 2015 και των 18.631 το 2016.

Και δυστυχώς και το 2018 η βουτιά ήταν ακόμη μεγαλύτερη και συνεχίζεται και το 2019

Να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες χρονιές στα 13 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου ήταν το 2014 και το 2015 με 24.512 και 24.575 επιβάτες αντίστοιχα.

 Και δεν είναι κάτι τυχαίο, αφού αυτά τα 2 χρόνια , μετά από μικρές παρεμβάσεις που έγιναν στο διάδρομο δόθηκε  το «πράσινο φως» στην AEGEAN και την OLYMPIC AIR για την δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 χωρητικότητας 78 θέσεων  στο αεροδρόμιο Καλύμνου .

Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΑ ΤΡΙΑ  ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Δυστυχώς η 13η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου το βρίσκει σε μία φάση απαξίωσης με την δραματική μείωση των πτήσεων τα τρία τελευταία χρόνια σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% με αντίστοιχη μείωση του επιβατικού κοινού, που αναγκάζεται να μετακινείται μέσω Κω και να υφίσταται εκτός της ταλαιπωρίας και μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση, βρίσκει

 Οι  πτήσεις που αφορούν στην Κάλυμνο μειώθηκαν από 1η Οκτωβρίου 2016 στο 50% περίπου σε σχέση  την προγενέστερη  κατάσταση

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προβλέπεται :

1.Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

2.Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους  μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

3. Έξη (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. όταν τα προηγούμενα χρόνια εκτελούνταν 10 πτήσεις εβδομαδιαίως 

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η μείωση των πτήσεων είναι δραματική και θα περίμενε κανείς την άμεση και έντονη αντίδραση της Δημοτικής Αρχής και των τοπικών φορέων της Καλύμνου.

 Δυστυχώς αντί αντίδρασης ,κινητοποίησης και εκδήλωσης ενεργειών είδαμε την τήρηση απ’ όλους μίας περίεργης παθητικής στάσης.

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Η υπόσχεση  από την προηγούμενη Κυβέρνηση και τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα για κατασκευή νέου αεροδρομίου στην Παλίόνησο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως βραχυχρόνια λύση και το κυριότερο λόγω του τεράστιου κόστους κατασκευής είναι πολύ δύσκολο έως ανέφικτο να υλοποιηθεί,ακόμη και αν κάποια στιγμή ξεκινήσουν οι διαδικασίες.

Η επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν πριν 3 χρόνια με 10 πτήσεις εβδομαδιαίως με παράλληλη επέκταση του διαδρόμου αποτελεί την άμεση λύση για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλύμνου 

 Η αύξηση των πτήσεων εβδομαδιαίως θα φέρει την επιβατική κίνηση στα ικανοποιητικά επίπεδα που ήταν πριν 3 χρόνια

Η επέκταση του μήκους του υφιστάμενου διαδρόμου αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας και ανάπτυξης για το νησί μας και η υλοποίηση του  θα ανοίξει το δρόμο για πτήσεις τσάρτερ απευθείας από το εξωτερικό ,αφού θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Αυτό που πριν μερικά  χρόνια φαινόταν ακατόρθωτο αναφορικά με την επέκταση του ενεργού μήκους του διαδρόμου προσγείωσης του Αερολιμένα Καλύμνου, ώστε να είναι δυνατή η προσγείωση με ασφάλεια μεγαλύτερων αεροσκαφών αποδείχθηκε ότι μπορεί να γίνει αφού μόνο με μικρές παρεμβάσεις σε πρώτο χρόνο  επέτρεψαν  τη δρομολόγηση αεροσκάφους  τύπου Dash Q400 78 θέσεων  ,το Μάρτιο 2014.

Η αύξηση του διαδρόμου ήταν  ένα θέμα που απασχόλησε ιδιαίτερα τη Δημαρχία του Δ.Διακομιχάλη την περίοδο 2011-2014  και υπήρξε μεγάλη κινητικότητα προς την κατεύθυνση αυτή.

Μάλιστα η Δημοτική Αρχή του Δ.Διακομιχάλη  δεν έμεινε εκεί,  αφού εκπόνησε μία τεκμηριωμένη πρόταση για τη δυνατότητα  επέκτασης του διαδρόμου στα 1.106 μέτρα, την οποία υπέβαλε  στην αρμόδια Υπηρεσία της ΥΠΑ λίγο διάστημα πριν παραδώσει στη νέα Δημαρχία ,προκειμένου να εξεταστεί και να εγκριθεί .

Η πρόταση αυτή έτυχε όχι μόνο της έγκρισης της ΥΠΑ , αλλά  εντάχθηκε στον επικαιροποιημένο πίνακα των προτεινομένων από την ΥΠΑ έργων για την Προγραμματική Περίοδο 2014-20120(ΕΣΠΑ) και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων η « Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου » προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ και χρόνος ωρίμανσης 20 μήνες.

 Όμως με τις αλλαγές που επήλθαν τότε, τόσο στο Δήμο όσο και στην ΥΠΑ «πάγωσε».

 Εκτιμάται ότι ο Δημήτρης Διακομιχάλης με την ανάληψη της Δημαρχίας από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 θα κινηθεί προς την κατεύθυνση υλοποίησης του έργου αύξησης του ενεργού μήκους του διαδρόμου και θα επιδιώξει την αύξηση των δρομολογίων .

Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα εγκαίνια  του αεροδρομίου πριν 13 χρόνια ,στις 9 Αυγούστου 2006,με το φακό της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ»