Ιρανικό δεξαμενόπλοιο : Η Πολιτική της Υποτέλειας (μας) πιάνει πάτο. -Γράφει ο Μανώλης Γαλανομάτης

1609

Ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο,που ανήκει στη Ρωσία, ναυλώθηκε σε μια ναυτιλιακή Εταιρεία του Ιράν.

Φέρει το όνομα “Grace-1″και μεταφέρει 2,1 εκατ.βαρέλια πετρέλαιο αξίας 130 εκ,δολ.

Ξεκίνησε από κάποιο λιμάνι του Νότιου Ιράν,έκανε το γύρο της Αφρικής [προφανώς δεν μπορούσε να περάσει απ το Σουέζ] καιφτάνοντας στο Γιβραλτάρ,που παραμένει ακόμα υπό Βρετανική Διοίκηση, με ένταλμα των ΗΠΑ,ότι μεταφέρει πετρέλαιο στη Συρία[πω! πω! τι κακό,τι κακό!],κρατήθηκε από τους Βρετανούς λιμενικούς επί 46 ημέρες.Στη συνέχεια τη Κυριακή (18/8/2019) απελευθερώνεται και συνεχίζειτην πορεία του στη Μεσόγειο.Έχει αλλάξει όνομα [από “Grace-1” σε “Adrian Darya-1”] και δηλώνει πρώτο σταθμό την Καλαμάτα.Από δω ξεκινάει η εμπλοκή της Χώρας μας και η επίδειξη Υποτέλειας από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών Μιλτ.Βαρβιτσιώτη

.Με το παρόν άρθρο μας θέλουμε να δείξουμε την έκταση της  Υποτέλειας της Κυβέρνησης της ΝΔ προς τις ΗΠΑ.

1) Το περιεχόμενο της Υποτέλειας του Υπουργού                   

   Ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο φοβερίζει: “Έχουμε καταστήσει σαφές,ότι όποιος το αγγίξει (εννοείται το πλοίο), όποιος του ποστηρίξει,όποιος του επιτρέψει να ελλιμενιστεί ,κινδυνεύει να υποστεί κυρώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής”.

Οι ΗΠΑ έχουν αναγορευτεί σε χωροφύλακα του Κόσμου και κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με τις Αρχές του Κόσμου!Ο δικός μας Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Μιλτ.Βαρβιτσιώτης δηλώνει: ” Εμείς δεν θέλουμε να διευκολύνουμε την μεταφορά πετρελαίου προς τη Συρία, σε κανένα ενδεχόμενο,δεν θα διευκολύνουμε την πορεία αυτού του πλοίου προς τη Συρία”Ήτοι οι εχθροί των ΗΠΑ (=οι ανυπότακτοι προς τις ΗΠΑ) στη Μέση Ανατολή Ιράν και Συρία ανακηρύσσονται αυτομάτως και εχθροί της Χώρας μας χωρίς άλλη αιτία. Απλά επειδή αυτή είναι η βούληση των ΗΠΑ.Αυτό σημαίνει,ότι όλο το Διεθνές Δίκαιο για την ελευθερία των θαλασσών,όλες οι Ανθρωπιστικές Αρχές,που επιβάλλουν να διευκολυνθεί το πλήρωμα σε τρόφιμα,νερό και φάρμακα ή ό,τι άλλο χρειάζεται,πάνε περίπατο μπροστά στη θέληση των ΗΠΑ.

Η Ελλάδα ενώ ανήκει στην ΕΕ, η Υποτέλεια (τουλάχιστον εδώ) γίνεται Αμερικανοκίνητη και Αμερικανόμορφη.Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών θα πεί:”Έχουμε υποστεί πιέσεις,υπάρχουν συγκεκριμένα αιτήματα,που έχουν διαβιβαστεί από τις Αμερικανικές Αρχές. Υπάρχουν διμερείς επαφές κατάτην διάρκεια των οποίων η Ελληνική Κυβέρνηση έχει διατυπώσει με σαφήνεια τη θέση της”Δηλ. και αν είχαμε κάποιες αυταπάτες για την Υποτέλεια της Ελληνικής Κυβέρνησης, ο Αν.Υπουργός μας τις διαλύει ο ίδιος.Και ιδού το αποκορύφωμα της Αμερικανικότητας της Υποτέλειας (μας):Λέει ο Υπουργός: “Το πλοίο και το φορτίο του δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς που έχει επιβάλει η ΕΕ στην διακίνηση του Ιρανικού πετρελαίου και γιαυτό αφέθηκε ελεύθερο από τις Αρχές του Γιβραλτάρ”Δηλ. εμείς υπακούουμε στην βούληση  των ΗΠΑ άσχετα με τα δεδομένα της ΕΕ.


2) Προφάσεις και δικαιολογίες
Α) Έχουμε τονίσει σε προηγούμενο άρθρο μας: Ένα δεδομένο μπορείνα είναι γεγονός,αλλά αυτό δεν το καθιστά αίτιο.Αυτό ισχύει και με την πιο πάνω δήλωση του Υπουργού.Όντως το πλοίο και το φορτίο του δεν εμπίπτουν στις απαγορεύσεις της ΕΕ εναντίον του Ιράν. Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος,που το πλοίο αφέθηκε ελεύθερο από τις Αρχές του Γιβραλτάρ (εκτός αν χρειαζόντουσαν 46 μέρες για να το καταλάβουν!)

Η πραγματική αιτία είναι η εξής:Από τις 19/7/2019 σε απάντηση της σύλληψης του πλοίου από τις Αρχές του Γιβραλτάρ το Ιράν συλλαμβάνει στα στενά του Ορμούζ στον Περσικό κόλπο το βρετανικό δεξαμενόπλοιο “Stena Impero” (της Σουηδικής Εταιρείας Bulk).

Σε απάντηση της καλής,αλλά αναγκαστικής κίνησης του Γιβραλτάρ αναμένεται οι Ιρανοί ν’ αφήσουν ελεύθερο το βρετανικό δεξαμενόπλοιο

Β) Καμιά δουλικότητα δεν είναι τόσο αναγκαία και αυτονόητη,ώστε να μην χρειάζεται να δικαιολογηθεί.Ιδού λοιπόν.Λέει ο Υπουργός:”Το πλοίο λόγω του μεγέθους του δεν υπάρχει περίπτωση να προσεγγίσει Ελληνικό λιμάνι, καθώς δεν μπορεί να δέσει σε κανένα ντόκο στη Χώρα”

Μα αγαπητέ μας Υπουργέ τι νόημα έχει ,αν μπορεί να δέσει το πλοίο σε κάποιο Ελληνικό λιμάνι για τεχνικούς λόγους, όταν  υπάρχει πολιτική απόφαση της Ελληνικής  Κυβέρνησης να μην το δεχτεί;!Και αμέσως ο Υπουργός αντιφάσκει με τα ίδια τα λόγια του:” Το πλοίο μπορεί να μπεί στα Ελληνικά χωρικά ύδατα ή ν αγκυροβολήσει κάπου, αλλά σε μια τέτοια περίπτωση θα υπάρξει ανάλογη αντίδραση της Ελλάδας”Δηλ. Δεν του επιτρέπουμε να ελλιμενιστεί σε κάποιο λιμάνι της Χώρας,αλλά αυτό μπορεί κάπου ν’ αγκυροβολήσει στα χωρικά ύδατα της Χώρας μας(παρ όλο που δεν μπορεί να δέσει πουθενά!)


3) Τα μεγάλα ερωτηματικά                

Α) Οι Αρχές του Γιβραλτάρ είναι Βρετανικές. Η Μ.Βρετανία είναι η πρώτη σύμμαχος των ΗΠΑ. Η βούληση των ΗΠΑ για το πλοίο,το φορτίο του,για τη Συρία και το Ιράν είναι δεδομένη.Γιατί οι Αρχές του Γιβραλτάρ αφήνουν το πλοίο ελεύθερο;Δώσαμε προηγούμενα τις αναγκαίες εξηγήσεις,πλην όμως η απορία-έκπληξη ορθώνεται αμείλικτη: Δηλ.ακόμα και η Βρετανία μπορεί να εγκαταλείψει τις ΗΠΑ κάτω από σκληρές συνθήκες ανάγκης;!Υπάρχει ένα ανέκδοτο, αλλά είναι σόκιν και δεν μπορούμε να το γράψουμε.Το νόημα όμως του ανέκδοτου είναι το εξής: Όσο έντιμος κι αν είναι ένας άνθρωπος, μπορεί να χάσει την τιμή του, αν το τίμημα του βιασμού είναι αρκούντως υψηλό!

Β) Ποιός ο λόγος ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ να φοβερίζει τις μικρές χώρες της Μεσογείου να μην επιτρέψουν τον ελλιμενισμό και την όποια βοήθεια στο Ιρανικό δεξαμενόπλοιο, αφού μπορεί ο 6ος στόλος των ΗΠΑ να του αναχαιτίσει την πορεία προς οποιοδήποτε λιμάνι και πολύ περισσότεροτην πορεία προς την Συρία;Η ερμηνεία είναι η εξης: Οι ΗΠΑ ναι μεν θέλουν την παρεμπόδιση της πορείας του πλοίου προς τη Συρία,αλλά αυτό να γίνει από άλλους: Πρώτον μεν γι αν αποφύγουν τις αντιδράσεις του Ιράν στον Περσικό κόλπο (γιατί το πλοίο είναι Ιρανικής ναύλωσης) και δεύτερον της Ρωσίας (γιατί το πλοίο είναι Ρωσικής ιδιοκτησίας).Πέραν τούτου αναθέτοντας την βρώμικη δουλειά σε άλλους,οι ΗΠΑ μπορούν να ξέρουν ποιοί φίλοι τους είναι  απλώς σύμμαχοι και ποιοί υποτελείς και πιστά αφοσιωμένοι στις ΗΠΑ,ώστε σε ενδεχόμενη σύρραξη στην Ανατολική Μεσόγειο ή τον Περσικό κόλπο να ξέρουν σε ποιούς μπορούν να βασίζονται.Η Ελλάδα αυτό το απέδειξε με τις δηλώσεις του Υπουργού της. 


4) Ποιά η διαφορά της ΣΥΡΙΖΑικής Υποτέλειας από την ΝΔική;             

Προφανώς την Πολιτική της Εθνικής Υποτέλειας δεν την ανακάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ.Η ανακάλυψη της και η για πολλά χρόνια άσκηση της ανήκει στην Δεξιά.Έφερε τα αποτελέσματα που έφερε εκ των οποίων τα πιο πρόσφατα ήσανη Δικτατορία και η απώλεια της μισής Κύπρου.Ο Αντρέας Π. ήταν η απογοήτευση των εθελοτυφλούντων που περίμεναν από Αμερικανό υπήκοο απαλλαγή από την Αμερικανική εξάρτηση.Ο Αλ.Τσίπρας ήταν η απογοήτευση των εύπιστων,που νόμιζαν ότι η διαχείριση(κατόπιν συννενόησης,όπως εξ αντικειμένου εκ των υστέρων αποδείχνεται) του καπιταλισμού είναι το ίδιο με την διακυβέρνηση της Χώρας.

Η μεγάλη ευθύνη του Αλ.Τσίπρα είναι ότι διατηρώντας την Πολιτική της Αμερικανοκρατίας έστω στα μουλωχτά, έδωσε το δικαίωμα στην Δεξιά να την επαναφέρει στα φανερά, όπως στην εποχή της ΕΡΕ.Αν η προηγούμενη εποχή της Υποτέλειας έληξε με την Δικτατορία και την απώλεια της μισής Κύπρου,η τωρινή Υποτέλεια θα λήξει με την εμπλοκή της Χώρας μας σε μεγάλη σύρραξη στην Ανατολική Μεσόγειοστην οποία δεν αποκλείεται η χρήση έστω σε περιορισμένη κλίμακα πυρηνικών όπλων.




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός