Ανατροπή για τις 12 άγονες αεροπορικές γραμμές μεταξύ των οποίων Αθήνα-Κάλυμνος

1954

Άγονος ο διαγωνισμός.Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες

Ανατροπή υπήρξε και στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άγονες γραμμές. Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση 12 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, παρήλθε άγονος στα τέλη Μαρτίου. Το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα ήταν 24,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για το διάστημα από 1η Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Εν μέσω πανδημίας αυτό το γεγονός ήταν μάλλον αναμενόμενο, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες καθήλωναν το ένα μετά το άλλο τα αεροσκάφη τους.

Ο διαγωνισμός πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί πιθανώς το φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, αυτό θα γίνει στον χρόνο που θα κριθεί κατάλληλος από το Υπουργείο και την ΥΠΑ. Ως τότε έχουν ήδη παραταθεί οι τρέχουσες συμβάσεις, οι οποίες εκπνέουν ούτως ή άλλως τον Σεπτέμβριο. Όταν οι συνθήκες βελτιωθούν θα υποβληθεί εκ νέου αίτημα στην Ε.Ε., προσαρμοσμένο στα δεδομένα της οικονομικής και υγειονομικής συγκυρίας.

Ο αρχικός σχεδιασμός αφορούσε 12 άγονες αεροπορικές γραμμές: Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Καστελόριζο