Απάντηση στον Γ.Νικητιάδη: Η κρίση της αστικής πολιτικής αρθρογραφίας -Γράφει ο Μανώλης Γαλανομάτης

484

Το γεγονός,ότι αναγκαζόμαστε (έστω εκτάκτως)  ν’ αρθρογραφήσουμε, ενώ είχαμε αποφασίσει να διακόψουμε την πολιτική αρθρογραφία, δείχνει την ισχύ της ρήσης: “Στην Πολιτική ποτέ μην λες ποτέ!”

Αναγκαστήκαμε ν’ αρθρογραφήσουμε με κριτικό τρόπο, γιατί διαπιστώσαμε πέραν του περιεχομένου του άρθρου του κ. Νικητιάδη (που από μόνο του προκαλεί την κριτική) και μια σειρά παράπλευρες παραδοξότητες.

Ήτοι ο κ. Νικητιάδης είναι φτασμένος και γνωστός πολιτικός της Περιοχής και παρ όλα αυτά το άρθρο του για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά από 17 μέρες στην τριάδα της πρώτης σελίδας της εφημερίδας έχει όλες κι όλες 210 επισκεψιμότητες.Αυτό σημαίνει, ότι οι αναγνώστες της εφημερίδας έκριναν από μόνο το όνομα του αρθρογράφου (και την πολιτική του ιστορία) και από τον τίτλο του άρθρου, ότι το άρθρο δεν θα έχει ενδιαφέρον.Αυτό σημαίνει πολιτική παρακμή προς διάφορες κατευθύνσεις.


1) Τι είναι άρθρο; 

 Μιλώντας για “άρθρο” δεν μιλάμε για το όποιο δημοσίευμα και κακώς στην ίδια γραμμή δημοσίευσης μπορεί να μπαίνει ένα δημοσίευμα λαογραφικού χαρακτήρα για τους “ανεμοπάες” με ένα άρθρογεωπολιτικής ανάλυσης. Τι είναι,λοιπόν, “άρθρο”;Το άρθρο είναι κείμενο-δημοσίευμα με επιστημονική ανάλυσηενός  γενικού ενδιαφέροντος θέματος. Αν λοιπόν το κείμενο-δημοσίευμα περιγράφει πώς από το”Κάστρο” ψαρεύονται οι ανεμοπάες (=πετροχελίδονα) ,δεν συνιστά άρθρο. Αν όμως το δημοσίευμα αναλύει τις κοινωνικές συνθήκες της παλιάς Καλύμνου, πώς και γιατί το βιοτικό επίπεδο ήταν τόσο χαμηλό,που ορισμένοι κατέφευγαν στο ψάρεμα των ανεμοπάων για να καταλαγιάσουν την πείνα τους, τότε αυτό το δημοσίευμα είναι άρθρο. Κακώς ,λοιπόν, οι “ανεμοπάες” και οι “χαρουπιές” μπαίνουν μαζί με τα πολιτικά άρθρα.Πάντως το δημοσίευμα του κ.Νικητιάδη όντως είναι άρθρο.Θ αποδείξουμε όμως ότι είναι ένα κακό άρθρο


2) Γιατί το άρθρο του Γ.Νικητιάδη έμεινε σε χαμηλή επισκεψιμότητα;

Εμείς διαβάσαμε το άρθρο του Νικητιάδη για πρώτη φορά στην 1/7/2020 και δεν μπήκαμε στον πειρασμό ν’ απαντήσουμε.Αν υπήρχε θέμα προσωπικής προκατάληψης ,θ’ απαντούσαμε από τότε μιας και το άρθρο ήταν τρωτό σε κάθε είδους κριτική(=από πολιτικής πλευράς έμπαζε από πολλές μεριές).Απαντάμε τώρα (=17/7/2020), γιατί μας εντυπωσίασε το γεγονός ,ότι μετά από 17 μέρες παραμονής στην πρώτη σελίδατο άρθρο έμεινε σε πολύ χαμηλή επισκεψιμότητα.

Συνοπτικά την χαμηλή επισκεψιμότητα του άρθρου την αποδίδουμε στα εξής δεδομένα:

α) Στο γεγονός ότι ο Γ.Νικητιάδης βρίσκεται ιδεολογικά πιο δεξιά από τον ΣΥΡΙΖΑ και του κάνει κριτική απ’ τ’ αριστερά!(=πού ξέρετε εσείς στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τι εστί Αριστερά για να κάνετε κριτική στους αποστάτες της;) Ο Γ.Νικητιάδης μπορούσε να κάνει κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του διακυβέρνηση και μόνον και να τον καταδικάσει που η Πολιτική του έριξε χαμηλά το βιοτικό επίπεδο του λαού μας.Τίποτε περισσότερο! Μόνον οι Αριστεροί μπορούννα κρίνουν, αν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι Αριστερό Κόμμα.

β) Στο άρθρο του Νικητιάδη σε πρώτη γραμμή μπαίνει το ηθικό ζήτημα.Πριν απ όλα το θέμα είναι γνωστικό: Από πότε η Ηθική μπαίνει μπροστά από την Πολιτική; Στις ταξικές κοινωνίες (=στο καπιταλιστικό Σύστημα) κυρίαρχη μορφή κοινωνικής Συνείδησης είναι η Πολιτική. Αυτή καθορίζει όλες τις μορφές της κοινωνικής Συνείδησης και πριν απ όλα της Ηθικής.Αυτό οφείλεται στο ότι η Πολιτική αφορά τα συμφέροντα πλατιών τμημάτων της κοινωνίας, ενώ η Ηθική αφορά σχέσεις ατόμου προς άτομα ή υποσύνολα της κοινωνίας.[Άλλωστε γι’ αυτό όλη η Ηθική του Μωσαικού Νόμου πάει περίπατο σε περιόδους πολέμων ή επαναστάσεων]Αυτό σημαίνει απλά, ότι το πρόβλημα είναι αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάποιο πολιτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων κομμάτων.Αν έχει όντως κάποιο πολιτικό πλεονέκτημα, τότε αυτομάτως έχει ορμαθό ολόκληρο ηθικών πλεονεκτημάτων .Τώρα μπαίνει το πολιτικό ζήτημα: Γιατί ο Γ.Νικητιάδης ασχολείταιμε το αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ηθικό πλεονέκτημα;Απλά ο Νικητιάδης εκ μέρους ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ δεν διαθέτει κανένα πολιτικό πλεονέκτημα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και προσπαθεί να ευτελίσει το πολιτικό ζήτημα σε ηθικό για να υπάρχει η σχετική θολούρα, που θα επιτρέπει κριτική του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ (=προσπαθεί “να ρίξει την μπάλα στην εξέδρα”).Η προβολή της Ηθικής σε πρώτο πλάνο είναι κοροιδία των πεινασμένων στην εποχή της Οικονομικής Κρίσης και της διάλυσης του καπιταλιστικού Συστήματος (και πριν απ όλα τωνβασικών θεσμών του : ΕΕ,ΝΑΤΟ, Αμερικάνικη Ηγεμονία)


3) Το ηθικό πλεονέκτημα του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ   Ο Νικητιάδης θέλει να μιλάει εκ μέρους της Σοσιαλδημοκρατίας.Αν αυτό του προσφέρει πολιτικούς πόντους, θα το δούμε αργότερα.Αλλά πριν απ όλα να ξέρουμε τα δεδομένα και τα αδιαμφισβήτητα:Ο Νικητιάδης μιλάει εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, που είναι το πρώτοΚόμμα που δίδαξε την πολιτική ασυνέπεια και πολιτικήυποκρισία.Αν ο Αλ.Τσίπρας ήταν ο Αριστερός που με εκβιασμούς, πιέσειςκαι συμβιβασμούς ξεπουλήθηκε στην Άρχουσα Τάξη καιτα ξένα Αφεντικά. ο Αντρέας Π. ήταν ο άνθρωπος των Αμερικανών,που εκ μέρους της CIA ανέλαβε να διασώσει το καπιταλιστικόΣύστημα από την ορμή του δημοκρατικού μεταπολιτευτικούΚινήματος.Για όσους έχουν αμφιβολίες θυμίζουμε την ρήση του Γεωργίου Π.(του παππού) που στις αρχές της δεκαετίας του 1960 έλεγε στοντότε Αμερικανό πρεσβευτή (Λαμπουίς) τα εξής : “Εσείς ζητάτε έναΠρωθυπουργό φιλοαμερικανό. Μα εγώ σας ετοιμάζω Πρωθυπουργόένα Αμερικανό!!!” Αυτό σημαίνει η γενιά των Π (Γ και Α) ήταναναντάμ παπαντάμ άνθρωποι των ΗΠΑ.

4) Το ηθικό πλεονέκτημα της Σοσιαλδημοκρατίας  

Πάμε τώρα στο υποτιθέμενο ηθικό πλεονέκτημα της Σοσιαλδημοκρατίας για την οποία καυχιέται ο Νικητιάδης.Λέει στο άρθρο του ο Γ.Νικητιάδης: “Θα μπορούσε να ειπωθεί τουλάχιστον θεωρητικώς, η Σοσιαλδημοκρατία,που αγωνίζεται αδιαπραγματεύτως για ένα ισχυρό κράτος δικαίου καικράτος πρόνοιας και πιστεύει στην αδήριτη ανάγκη της παρεμβατικότητας ενός ισχυρού κράτους σε κάθε δραστηριότητα, που έχει με τα κοινά, να διαθέτει αυτό που θεωρεί η “μεγάλη πλειοψηφία” Ηθικό πλεονέκτημα”

Ας δούμε τις πονηριές που κρύβονται στο κείμενο:

Α) Αν αντιτείνουμε στον κ.Νικητιάδη: Από κι ως πού και από πότε η Σοσιαλδημοκρατία έδειξε αυτά τα χαρακτηριστικά του κράτους πουεσείς περιγράφετε; Τότε η απάντηση είναι έτοιμη:Εμείς είπαμε “τουλάχιστον θεωρητικώς”!

Β) Αν αντιτείνουμε: Και πού από τα ανωτέρω καταφαίνεται το ηθικό πλεονέκτημα της Σοσιαλδημοκρατίας; Τότε η απάντηση θα είναι η εξής: “Εμείς είπαμε: όπως εννοεί το ηθικό πλεονέκτημα η μεγάλη πλειοψηφία. Εσείς ως μαρξιστής δεν ανήκετε στην μεγάλη πλειοψηφία.Τώρα επί της πραγματικότητας: Όλα όσα λέει ο κ .Νικητιάδης για την Σοσιαλδημοκρατία αφορούν ένα κράτος αστικό, που ακριβώςλόγω της ταξικότητας του ούτε τα έκανε ποτέ, ούτε πρόκειται να κάνει τίποτε απ αυτά. Απλά ο κ.Νικητιάδης προσπαθεί να σβήσει απ τις μνήμες μαςτην ιστορική πολιτική ασυνέπεια του ΠΑΣΟΚ και να πλασάρει την θεωρητική Σοσιαλδημοκρατία του ΚΙΝΑΛ (που ενώ είναι ΠΑΣΟΚ,εμφανίζεται ως κάτι περισσότερο από ΠΑΣΟΚ).




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός