Με επιστολή του, με ημερομηνία 24 Σεπτεμβρίου 2020, ο Δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας όπως συζητηθεί στη συνεδρίαση του ΣΑΣ η έγκριση αιτήματος της πλοιοκτήτριας του πλοίου ΣΤΑΥΡΟΣ για επέκταση του δρομολογίου της γραμμής Κως –Ρόδος ώστε η αρχή του να είναι από την Κάλυμνο.
Και όπως καταλήγει η επιστολή, με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετηθούν έτσι οι κάτοικοι της Καλύμνου στη σύνδεση τους με την Ρόδο, αλλά θα εξασφαλιστεί και ο ελλιμενισμός του πλοίου στο λιμάνι Καλύμνου.
Παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή.
Με μια απλή ανάγνωση της επιστολής, θα πίστευε κανείς ότι είναι μία θετική ενέργεια από πλευράς Δημοτικής Αρχής, αφού θα προστεθούν δύο δρομολόγια στη σύνδεση με τη Ρόδο.
Να σημειώσουμε ότι το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ Ν.Π. 10599, της Εταιρείας «ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΦΝΙΩΤΙΣΣΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (SAOS FERRIES) συμφερόντων οικογένειας Φ.Μανούση εκτελεί δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως άγονης γραμμής ΚΩΣ- ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΧΑΛΚΗ -ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή έναντι μισθώματος 32.711,69 € ανά πλήρες δρομολόγιο.
Για τους γνωρίζοντας όμως και εμβαθύνοντας στις παράπλευρες ενέργειες από μία τέτοια εξέλιξη, διαπιστώνεται ότι το κέρδος 2 δρομολογίων εβδομαδιαίως άγονης γραμμής ,σε μία γραμμή που η Κάλυμνος εξυπηρετείται με Ρόδο επί καθημερινής βάσεως από τα καταμαράν και με 5 δρομολόγια εβδομαδιαίως από τα πλοία της BLUE STAR είναι μηδαμινό, ελάχιστα θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του νησιού, αφού θα χρειάζονται 8 ώρες για να φτάσουν στη Ρόδο και το μόνο όφελος θα είναι για την πλοιοκτήτρια Εταιρεία, αφού θα αυξηθεί η επιδότηση των 32.711 ευρώ που παίρνει τώρα σε κάθε δρομολόγια.
Από την άλλη πλευρά μία τέτοια εξέλιξη αποτελεί ένα καίριο πλήγμα για την ΑΝΕ Καλύμνου, αφού μία ανταγωνίστρια Ναυτιλιακή Εταιρεία θα εδραιωθεί στην Κάλυμνο.
Να πούμε λοιπόν για όσους δεν το γνωρίζουν ότι η πλοιοκτήτρια Εταιρεία του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΦΝΙΩΤΙΣΣΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» είναι θυγατρική της SAOS FERRIES συμφερόντων της οικογένειας Φ.Μανούση.
Η SAOS FERRIES μετά τις περιπέτειες που είχε στις γραμμή Σαμοθράκη -Αλεξανδρούπολη και την αποχώρηση της, από το 2020 μπήκε για τα καλά στις άγονες γραμμές Δωδεκανήσου.
Ήδη υπάρχουν δημόσιες συμβάσεις με το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ στις γραμμές:
1.ΡΟΔΟΣ – ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ) (3 δρομολόγια εβδομαδιαίως) και επιστροφή έναντι μισθώματος 20.161,29 € ανά δρομολόγιο και
2. ΚΩΣ- ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΧΑΛΚΗ -ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή (2 δρομολόγια εβδομαδιαίως) έναντι μισθώματος 32.711,69
Επίσης με το Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ και για 4 χρόνια εξυπηρετεί με δημόσιες συμβάσεις τις γραμμές:
1)Λέρος-Λειψοί- Πάτμος-Αρκιοί-Φαρμακονήσι-Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο και επιστροφή
2) Λειψοί-Λέρος-Καλυμνος και επιστροφή
3) Κάλυμνος-Ψέριμος- Κως και επιστροφή
Να θυμίσουμε ότι την τελευταία γραμμή εξυπηρετούσε το 2019 η ΑΝΕΚ με τα δικά της σκάφη και στο διαγωνισμό τον περασμένο Οκτώβριο την έχασε.
Είναι φανερό ότι η Εταιρεία της οικογένειας Φ.Μανούση ήλθε στα Δωδεκάνησα για να παραμείνει και να επεκτείνει και τις δραστηριότητες και σε άλλες γραμμές.
Τέτοιες άγονες γραμμές που μπορεί να διεκδικήσει είναι :
1.ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ με επιστροφή (2 φορές εβδομαδιαίως)
2. ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ –ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ με επιστροφή (4 φορές εβδομαδιαίως)
Είναι οι γραμμές που επί πολλά χρόνια εξυπηρετεί η ΑΝΕΚ με το πλοίο «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και με τις επιδοτήσεις της η Εταιρεία καταφέρνει να επιβιώνει.
Χωρίς την επιδότηση για αυτές τις γραμμές η ΑΝΕΚ οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε λουκέτο.
Η εταιρεία SAOS FERRIES και οι θυγατρικές τους από τη στιγμή που δραστηριοποιούνται στα Δωδεκάνησα. έχουν κάθε λόγο να είναι εν δυνάμει διεκδικητές αυτών των γραμμών ,όταν μάλιστα έχουν στην ιδιοκτησία τους ένα ακόμη πλοίο το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ».
Ένα πλοίο που σύμφωνα με τις πληροφορίες συντηρείται και επισκευάζεται για να επαναδρομολογηθεί
Το πλοίο είναι κατασκευής 1994 έχει μήκος 78 μέτρα και πλάτος 12,3 μέτρα,
Δηλαδή είναι νεότερο κατά 6 χρόνια από το «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και μεγαλύτερο σε μήκος κατά 16 μέτρα.
Με τα παραπάνω δεδομένα, σε περίπτωση που η εταιρεία SAOS FERRIES διεκδικήσει τις γραμμές που τώρα εξυπηρετεί η ΑΝΕΚ με το «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να τις κερδίσει.
Μετά τα όσα παραθέσαμε παραπάνω, οφείλει η Δημοτική Αρχή να δώσει εξηγήσεις γι’αυτή την επιστολή με το αίτημα για την επέκταση του δρομολογίου και στην Κάλυμνο, που ουσιαστικά φέρνει την ανταγωνίστρια Εταιρεία της ΑΝΕΚ μέσα στην Κάλυμνο, όταν το όφελος είναι μηδαμινό και συνάμα επικίνδυνο.
Ας απαντήσουν λοιπόν στα εύλογα ερωτήματα μας.
1.Σε τι εξυπηρετεί η επιστολή Δημάρχου στο ΥΝΑΝΠ με αίτημα ουσιαστικά διευκόλυνσης μιας ανταγωνίστριας Εταιρείας λίγες ημέρες πριν το νέο διαγωνισμό για τις γραμμές που μέχρι τώρα εξυπηρετεί το «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» ;
2.Ποιά θα είναι η διευκόλυνση των κατοίκων της Καλύμνου με ένα δρομολόγιο άγονης γραμμής που κάνει 8 ώρες να φτάσει στην Ρόδο, όταν η γραμμή εξυπηρετείται επί καθημερινής βάσεως από τα καταμαράν και με 5 δρομολόγια εβδομαδιαίως από τα πλοία της BLUE STAR;
3. Μήπως η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε κάποια συμφωνία ΑΝΕΚ με την ανταγωνίστρια Εταιρεία ώστε να μην συμμετάσχει στον επικείμενο διαγωνισμό;
4. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, με ποια ανταλλάγματα και πως δεσμεύτηκε η ανταγωνίστρια Εταιρεία ότι του χρόνου δεν θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό;
5. Τι λέει για την επιστολή αυτή ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ; Συμφωνεί με την ενέργεια του Δημάρχου; Και του θέτουμε αυτό το ερώτημα γιατί πριν 4 μήνες όταν το kalymnos-news.gr παρουσίασε ρεπορτάζ με την παρθενική άφιξη του Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ στην Κάλυμνο και στη γραμμή Κάλυμνος-Ψέριμος-Μαστιχάρι ο κ.Θανάτσης τότε εν δυνάμει Πρόεδρος της ΑΝΕΚ καθύβρισε τόσο την εφημερίδα όσο και τον Μάμα Χαραμαντά. Μάλιστα σε σχόλιο του έγραφε : Κάθε «καινούργια» γραμμή δεν είναι καλοδεχούμενη ιδιαίτερα όταν είσαι εσύ που τη χάνεις. Μήπως τώρα τα βρήκαν με την ανταγωνίστρια Εταιρεία και παίρνει πίσω αυτά που έλεγε τότε που δεν ήθελε ούτε το όνομα της να ακούσει και το έπαιζε «ατρόμητος» και απειλούσε με λεονταρισμούς ;