Υπογράφηκε σήμερα Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική από τον Υπουργό Ιωάννη Πλακιωτάκη και τη Μανούση Μαρία εκπρόσωπο της Εταιρείας “ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΦΝΙΩΤΙΣΣΑ ΝΕ” σύμβαση ανάθεσης δημόσιας Υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των γραμμών:
1.ΚΩΣ- ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΧΑΛΚΗ -ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή (2 δρομολόγια εβδομαδιαίως) έναντι μισθώματος 32.710 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο
2. ΡΟΔΟΣ – ΜΕΓΙΣΤΗ (ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ) (3 δρομολόγια εβδομαδιαίως) και επιστροφή έναντι μισθώματος 20.160 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο .
Η σύμβαση ισχύει για το χρονικό διάστημα από 01/11/2020 μέχρι την 31/10/2021 και τα δρομολόγια θα εκτελεί το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ Ν.Π. 10599,
Να θυμίσουμε ότι με επιστολή, με ημερομηνία 24 Σεπτεμβρίου 2020, ο Δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης ζητούσε από το Υπουργείο Ναυτιλίας όπως συζητηθεί στη συνεδρίαση του ΣΑΣ η έγκριση αιτήματος της πλοιοκτήτριας του πλοίου ΣΤΑΥΡΟΣ για επέκταση του δρομολογίου της γραμμής Κως –Ρόδος ώστε η αρχή του να είναι από την Κάλυμνο.
Και όπως κατέληγε η επιστολή, με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετηθούν έτσι οι κάτοικοι της Καλύμνου στη σύνδεση τους με την Ρόδο, αλλά θα εξασφαλιστεί και ο ελλιμενισμός του πλοίου στο λιμάνι Καλύμνου.
Απ’ ότι φαίνεται η προσπάθεια να φέρουν την Εταιρεία του Μανούση ανταγωνίστρια της ΑΝΕΚ στην Κάλυμνο παρά τη «θετική εισήγηση» του Δημάρχου Δ.Διακομιχάλη απέτυχε.
Παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή του Δημάρχου Δ.Διακομιχάλη:
Το kalymnos-news.gr με αναλυτικό δημοσίευμα του στις 29 Σεπτεμβρίου 2020 αναδείκνυε το θέμα και έθετε προβληματισμούς για την λανθασμένη και αψυχολόγητη ενέργεια του Δημάρχου Δημήτρη Διακομιχάλη.
Μεταξύ άλλων στο δημοσίευμα μας αναφέραμε;:
Με μια απλή ανάγνωση της επιστολής, θα πίστευε κανείς ότι είναι μία θετική ενέργεια από πλευράς Δημοτικής Αρχής, αφού θα προστεθούν δύο δρομολόγια στη σύνδεση με τη Ρόδο.
Να σημειώσουμε ότι το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ Ν.Π. 10599, της Εταιρείας «ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΦΝΙΩΤΙΣΣΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (SAOS FERRIES) συμφερόντων οικογένειας Φ.Μανούση εκτελεί δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως άγονης γραμμής ΚΩΣ- ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΧΑΛΚΗ -ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή..
Για τους γνωρίζοντας όμως και εμβαθύνοντας στις παράπλευρες ενέργειες από μία τέτοια εξέλιξη, διαπιστώνεται ότι το κέρδος 2 δρομολογίων εβδομαδιαίως άγονης γραμμής ,σε μία γραμμή που η Κάλυμνος εξυπηρετείται με Ρόδο επί καθημερινής βάσεως από τα καταμαράν και με 5 δρομολόγια εβδομαδιαίως από τα πλοία της BLUE STAR είναι μηδαμινό, ελάχιστα θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του νησιού, αφού θα χρειάζονται 9 ώρες για να φτάσουν στη Ρόδο και το μόνο όφελος θα είναι για την πλοιοκτήτρια Εταιρεία, αφού θα αυξηθεί η επιδότηση των 32.710 ευρώ που παίρνει τώρα σε κάθε δρομολόγια.
Από την άλλη πλευρά μία τέτοια εξέλιξη αποτελεί ένα καίριο πλήγμα για την ΑΝΕ Καλύμνου, αφού μία ανταγωνίστρια Ναυτιλιακή Εταιρεία θα εδραιωθεί στην Κάλυμνο.
Να πούμε λοιπόν για όσους δεν το γνωρίζουν ότι η πλοιοκτήτρια Εταιρεία του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΑΦΝΙΩΤΙΣΣΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» είναι θυγατρική της SAOS FERRIES συμφερόντων της οικογένειας Φ.Μανούση.
Η SAOS FERRIES μετά τις περιπέτειες που είχε στις γραμμή Σαμοθράκη -Αλεξανδρούπολη και την αποχώρηση της, από το 2020 μπήκε για τα καλά στις άγονες γραμμές Δωδεκανήσου.
Η εταιρεία SAOS FERRIES και οι θυγατρικές τους από τη στιγμή που δραστηριοποιούνται στα Δωδεκάνησα. έχουν κάθε λόγο να είναι εν δυνάμει διεκδικητές αυτών των γραμμών ,όταν μάλιστα έχουν στην ιδιοκτησία τους ένα ακόμη πλοίο το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Αυτό απλά σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα η SAOS FERRIES θα διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις τις γραμμές που εκτελεί το πλοίο “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕΚ. Ήδη διεκδίκησε και πήρε τη γραμμή Κάλυμνος-Ψέριμος-Μαστιχάρι με επσιτροφή που εκτελούσε η ΑΝΕΚ
Σε περίπτωση που οι γραμμές με επιδότηση που τώρα εκτελεί η ΑΝΕΚ χαθούν τότε η Εταιρεία οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε λουκέτο.
Εκείνο το δημοσίευμα μας κατέληγε με τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα :
1.Σε τι εξυπηρετεί η επιστολή Δημάρχου στο ΥΝΑΝΠ με αίτημα ουσιαστικά διευκόλυνσης μιας ανταγωνίστριας Εταιρείας λίγες ημέρες πριν το νέο διαγωνισμό για τις γραμμές που μέχρι τώρα εξυπηρετεί το «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» ;
2.Ποιά θα είναι η διευκόλυνση των κατοίκων της Καλύμνου με ένα δρομολόγιο άγονης γραμμής που κάνει 9 ώρες να φτάσει στην Ρόδο, όταν η γραμμή εξυπηρετείται επί καθημερινής βάσεως από τα καταμαράν και με 5 δρομολόγια εβδομαδιαίως από τα πλοία της BLUE STAR;
3. Μήπως η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε κάποια συμφωνία ΑΝΕΚ με την ανταγωνίστρια Εταιρεία ώστε να μην συμμετάσχει στον επικείμενο διαγωνισμό;
4. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, με ποια ανταλλάγματα και πως δεσμεύτηκε η ανταγωνίστρια Εταιρεία ότι του χρόνου δεν θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό;
5. Τι λέει για την επιστολή αυτή ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ; Συμφωνεί με την ενέργεια του Δημάρχου; Και του θέτουμε αυτό το ερώτημα γιατί πριν 5 μήνες όταν το kalymnos-news.gr παρουσίασε ρεπορτάζ με την παρθενική άφιξη του Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ στην Κάλυμνο και στη γραμμή Κάλυμνος-Ψέριμος-Μαστιχάρι ο κ.Θανάτσης τότε εν δυνάμει Πρόεδρος της ΑΝΕΚ καθύβρισε τόσο την εφημερίδα όσο και τον Μάμα Χαραμαντά. Μάλιστα σε σχόλιο του έγραφε : Κάθε «καινούργια» γραμμή δεν είναι καλοδεχούμενη ιδιαίτερα όταν είσαι εσύ που τη χάνεις.
Μήπως τώρα τα βρήκαν με την ανταγωνίστρια Εταιρεία και παίρνει πίσω αυτά που έλεγε τότε που δεν ήθελε ούτε το όνομα της να ακούσει και το έπαιζε «ατρόμητος» και απειλούσε με λεονταρισμούς ;