Ο Ι.Γαλουζής «αδειάζει» το Δ.Διακομιχάλη για τον περιφερειακό δρόμο Θέρμα-Άγιος Σάββας. (video)

2043

Από το σημείο όπου πριν 1,5 χρόνο στις 24 Μαΐου 2019, παραμονές δημοτικών εκλογών, ξεκινούσε από κλιμάκιο της ΜΟΜΚΑ η διάνοιξη του Περιφερειακού δρόμου Άγιος Σάββας–Θέρμα, ο τέως Δήμαρχος Ιωάννης Γαλουζής μίλησε για το έργο και έδωσε απαντήσεις σε όσα είπε ο νυν Δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης.

Να θυμίσουμε ότι την επόμενη ημέρα της έναρξης των εργασιών, στις 25 Μαΐου 2019,  αυτές σταμάτησαν μετά από καταγγελία που έγινε στη Διεύθυνση Δασών.

Ο Γιάννης Γαλουζής μιλώντας στο φακό του kalymnos-news.gr σήμερα Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020, ξεκίνησε λέγοντας ότι είναι ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που θα δώσει λύση στον κυκλοφοριακό πρόβλημα του νησιού, όμως με την έναρξη των εργασιών από τη ΜΟΜΚΑ ,πριν 1,5 χρόνο, κάποιοι « καλοθελητές» κατήγγειλαν στο δασαρχείο με αποτέλεσμα το έργο να σταματήσει.

Μεταξύ άλλων ο τέως Δήμαρχος είπε:

Ήταν μια δική του αποκλειστική  ιδέα γιατί γνώριζε ότι η ΜΟΜΚΑ θα βοηθούσε τους Δήμους των ακριτικών νησιών άρα στη λογική αυτή και των επισκέψεων του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Άμυνας , είχε και τη χαρά να γνωρίσει τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, όλες αυτές οι γνωριμίες βοήθησαν καθώς και ο Φώτης Κουβέλης που εκείνη την περίοδο ήταν αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας, να υπογραφεί η σύμβαση με το Υπουργείο Άμυνας για να υλοποιηθεί.

Συνεχίζοντας είπε:

Το έργο αυτό είχε μία χάραξη τελείως διαφορετική από την χάραξη που επικαλείται ο κ. Διακομιχάλης.

Επιλέξαμε μαζί με τον Ταξίαρχο της ΜΟΜΚΑ ένα δρόμο ο οποίος να είναι λιγότερο δαπανηρός, ένας δρόμος πιο εύκολος στην υλοποίηση του χωρίς να  έχει μεγάλες υψομετρικές διαφορές και μεγάλες κλίσεις και να  δώσει ανάπτυξη πολύ σύντομα στην αντίστοιχη  περιοχή.

Το έργο σταμάτησε μετά από την καταγγελία γιατί δεν είχαμε πάρει την απαλλαγή της περιβαλλοντικής μελέτης. Το έργο αυτό δεν χρειαζόταν τέτοια μελέτη γιατί ήταν εθνικής σημασίας. Είναι έργο του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και υπάρχει η σχετική νομοθεσία η οποία δίνει τη δυνατότητα απαλλαγής. Με την αρχαιολογία ήταν μία τυπική διαδικασία.

Αυτά τα δύο πράγματα έμειναν τότε και τα βρήκαν ως πάτημα και σταμάτησαν το έργο.

Ακολούθησαν οι εκλογές τότε σε πολύ σύντομο διάστημα , χάσαμε τις εκλογές και δεν έτρεξα για να πάρω αυτές τις δύο απαλλαγές . Τώρα τις πήρε ο κ. Διακομιχάλης. Αλλά πως τις πήρε, έχοντας αυτή την προγραμματική σύμβαση την οποία υπογράψαμε εμείς. Αν δεν είχε αυτή τη σύμβαση υπογεγραμμένη από εμένα και τον Υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Αποστολάκη, αν δεν υπήρχε αυτή η σύμβαση δεν μπορούσες να πάς στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δεν μπορείς να προχωρήσεις. Με βάση αυτή τη σύμβαση την οποία κατέθεσε η νυν δημοτική Αρχή και το αίτημα επικαλούμενη τη νομοθεσία και το άρθρο το αντίστοιχο με το οποίο ζητάς την απαλλαγή περιβαλλοντικής μελέτης

Στη συνέχεια ο Γιάννης Γαλουζής επισήμανε ότι τα πράγματα αυτή τη στιγμή  λέγονται με το όνομα τους, υπάρχουν έγγραφα και υπογραφές.

Το έργο αυτό στηρίζεται σε μία οικονομικοτεχνική μελέτη που είχε εκπονήσει το Υπουργείο Άμυνας  ύψους 230.000 ευρώ εκ των οποίων ο Δήμος θα έβαζε τις 180.000 ευρώ και τα υπόλοιπα θα έβαζε το Υπουργείο Άμυνας.

Αυτή η μελέτη εκπονήθηκε για ένα σχεδιασμό εντελώς διαφορετικό από αυτόν που λέει σήμερα ο κ. Διακομιχάλης.

Εμείς είχαμε ένα σχεδιασμό να περάσουμε όπως βλέπουμε κάτω στα Θέρμα, από την αριστερά πλευρά του ρέματος ,χωρίς να  περάσουμε μέσα και πάνω από το ρέμα, χωρίς να χρειαζόμαστε γεφύρια, χωρίς να  έχουμε μεγάλες υψομετρικές διαφορές για να πάμε απέναντι.

Απέναντι θα πηγαίναμε σε δεύτερη φάση εφόσον βγάζαμε το δρόμο εδώ, θα μπορούσαμε να στρίψουμε από την άλλη πλευρά και να βγει ο δρόμος,

Αν υπήρχαν κάποιες αντιρρήσεις κάποιων ιδιοκτητών στην περιοχή ,θα μπορούσε κάλλιστα να λυθεί το θέμα αγοράζοντας ο Δήμος τα αντίστοιχα κομμάτια. Και αυτό προβλέπεται μέσα στην σύμβαση

Σήμερα έρχεται για να πει ότι θα πάει με διαφορετική χάραξη. Η διαφορετική χάραξη θα φέρει ,επειδή είναι μεγαλύτερο το έργο θα φέρει αύξηση της οικονομικοτεχνικής  μελέτης που σημαίνει ότι θα τροποποιηθεί και η σύμβαση στην φάση αυτή

Κι αν ξεπεράσει και τις 300.000 ευρώ το έργο θα μπούμε και σε άλλα θέματα, εγκρίσεις από Ελεγκτικό συνέδριο και λοιπά.

Υπάρχει κι ένα ρέμα που θα πρέπει να το οριοθετήσεις και μελέτη διευθέτησης του ρέματος, γιατί υπάρχει και παραλία κάτω και μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο θέμα. Και δεν πρέπει να φταίει ο Δήμος και να κάνει ένα έργο σε ένα ρέμα, οφείλει να κάνει τις αντίστοιχες μελέτες

Απαντώντας σε ερώτημα αν αυτά τα θέματα τα έχει συζητήσει με το νυν Δήμαρχο είπε ότι δεν μας έχει ρωτήσει επί του θέματος ως συνήθως σε διάφορα θέματα  προχωρά μόνος του.

Ακολούθως είπε ότι ο Δήμαρχος επιλέγει να πάει στην απέναντι πλευρά ίσως να θέλει να δώσει ανάπτυξη σε οικόπεδα και σημεία απέναντι που αυτή τη στιγμή είναι υποβαθμισμένα,

Του λέω να το ξανασκεφθεί και να τονίσω και κάτι άλλο .

Ποτέ δεν ψηφίσανε τέτοιου είδους θέματα ,όσες φορές ήλθε το θέμα στο ΔΣ αφ’ ενός στην προγραμματική σύμβαση ήταν απούσα η Παράταξη του  από την αντίστοιχη συνεδρίαση που επικαλείται η σύμβαση και δεν ψήφισαν καθόλου αλλά και η Παράταξη του κ. Μαστροκούκου που ήταν απούσα και ο κ. Ζερβός ήταν παρών ο οποίος δεν  έμεινε για την ψηφοφορία. Μόνο η Παράταξη μας ψήφισε το θέμα.

Αλλά εκτός αυτού ο κ. Διακομιχάλης όσες φορές ήλθε το θέμα είχε διαφορετική άποψη για την χάραξη του δρόμου.

Άρα εμείς χαράξαμε ένα δρόμο σε άλλη πλευρά διότι κοιτάζαμε το έργο να είναι γρήγορο ,το έργο να μην επιβαρύνει τον οικονομικό προϋπολογισμό του Δήμου και του Κράτους και να δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα της περιοχής. Άρα το πρόβλημα θα το λύναμε.

Μπορεί να το ξανασκεφτεί εδώ είμαστε να το συζητήσουμε. Όταν έλθει το θέμα στο Δημοτικό συμβούλιο θα τα πούμε.

Για να κλείσω, πρόκειται για ένα έργο το οποίο πολλοί το είχαν υποσχεθεί από τη 10ετία του 90 του 2000 ,πρώτη φορά πολιτεύτηκα το 2002 και στα μπαλκόνια οι παρατάξεις μιλούσαν για 2 περιφερειακούς δρόμους.

Η ιδέα το να γίνει ο δρόμος είναι μία  ιδέα, ένα όραμα όλων των Καλυμνίων όλων των Παρατάξεων .

Η ουσία  είναι μία. Εμείς η δική μας Παράταξη βρήκε τον τρόπο να υλοποιηθεί το έργο με λίγα χρήματα, να υλοποιηθεί το έργο ξεπερνώντας διάφορα εμπόδια και να έχουμε ένα περιφερειακό δρόμο που θα δίνει λύση στο μεγάλο συγκοινωνιακό πρόβλημα του νησιού μας.

Εμείς λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε την πατρότητα της ιδέας σύναψης σύμβασης με την ΜΟΜΚΑ, από εκεί κα πέρα ο σχεδιασμός που αφορά το δικό μας σχέδιο το δικό μας δρόμο ,τη δική μας διάνοιξη είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που θέλει ο κ. Διακομιχάλης για να κάνει 

Δείτε αναλυτικά τα όσα είπε ο Γιάννης Γαλουζής στο ρεπορτάζ που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαίλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς για το kalymnos-news.gr

14-11-2020 Ο Ι.Γαλουζής «αδειάζει» το Δ.Διακομιχάλη για τον δρόμο Θέρμα-Άγιος Σάββας



Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός