Β.Ψαρομπάς για διάλυση συμφωνίας ΑΝΕΚ με Ναυπηγείο OCEAN: Είναι πρωτόγνωρο αυτό που έγινε σε όλη μου την καριέρα. -Δεν γνωρίζω πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος, δεν έχω σχέση με τα οικονομικά (video)

762

Με αφορμή τη διάλυση της συμφωνίας που είχε ανακοινωθεί προ 20ημέρου της ΑΝΕΚ με το ναυπηγείο OCEAN στο οποίο θα γινόταν η ναυπήγηση του νέου σκάφους της Εταιρείας σε αντικατάσταση του ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ, επισκεφτήκαμε και συνομιλήσαμε με τον Καλύμνιο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά.

Να θυμίσουμε  ότι  στο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά έχει ανατεθεί η σχεδίαση και η επίβλεψη του νέου σκάφους

Ο Βασίλης Ψαρομπάς απαντώντας στο ερώτημα για τη διάλυση της συμφωνίας και  για τους λόγους που δεν προχώρησε είπε ότι,  το Ναυπηγείο είναι αυτό που αρνήθηκε τη δουλειά, δέχθηκε «προειδοποιήσεις καταγγελιών» από ανταγωνιστές και θεώρησε ότι δεν θα μπορέσει να δουλέψει όπως ξέρει ,προκειμένου να είναι εντάξει στου χρόνους και δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει.

Πιο συγκεκριμένα ο Βασίλης Ψαρομπάς ξεκινώντας είπε: Σίγουρα δεν ήταν μία καλή εξέλιξη ,μας ξάφνιασε όλους και αν θέλετε και την προσωπική μου άποψη ,είναι πρωτόγνωρο αυτό που έγινε σε όλη μου την καριέρα.

Ήμασταν ευχαριστημένοι για το Ναυπηγείο που είχαμε καταλήξει, ήταν ένα γνώριμο ναυπηγείο αναγνωρίσιμο ,είχαμε φτιάξει κάποια σκάφη ως Γραφείο και ποτέ δεν είχαμε κάποια θέματα. Όντως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι έξω από το αναμενόμενο.

Συγκεκριμένα τη δουλειά αρνήθηκε το ίδιο το Ναυπηγείο να την υλοποιήσει. Ενώ αρχικά έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλη επιθυμία να ασχοληθεί, στη συνέχεια επικαλέστηκε κινδύνους από πιθανές καταγγελίες και προειδοποιήσεις καταγγελιών

Στο ερώτημα γιατί δεν θα ήταν σύννομη η ναυπήγηση του σκάφους, ο Βασίλης Ψαρομπάς είπε:

Κανείς δεν είναι σίγουρος ότι είναι νόμιμος .Ζούμε στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες άκρες της νομοθεσίας ,υπάρχουν λεπτά σημεία, υπάρχει το εργασιακό ειδικά σε Ναυπηγεία ,για τα οποία για να τηρήσει 100% τις προδιαγραφές, δεν μπορείς να τηρήσεις τα χρονοδιαγράμματα σου εκ των υστέρων. Οπότε δεχόμενος προειδοποιήσεις καταγγελιών, προφανώς το Ναυπηγείο θεώρησε ότι δεν θα μπορέσει να δουλέψει όπως ξέρει ,προκειμένου να είναι εντάξει στου χρόνους και τελικά μας ανακοίνωσε ότι δεν θα μπορέσει να φτιάξει το σκάφος σε 9 μήνες.

Επίσης ένα βασικό στοιχείο η άδεια του Ναυπηγείου, που είχαμε στα χέρια μας εξ αρχής αναφέρει ότι είχε δυνατότητα να ναυπηγεί σκάφη μέχρι 25 κόρους ή 12 μέτρα. Το θέμα των 25 κόρων μας κάλυπτε απόλυτα. Το δεύτερο κομμάτι που έλεγε μέχρι 12 μέτρα,  θα μπορούσε σε κάποια καταγγελία να παρερμηνεύεται ή να ψάχνεται ή να οδηγείται σε κάποια δικαστήρια και μέχρι να βγει η απόφαση ίσως εγκυμονούσε κίνδυνο με ασφαλιστικά μέτρα να σταματούσε να λειτουργεί το Ναυπηγείο.

Ο Βασίλης Ψαρομπάς επανέλαβε ότι υπήρξαν προειδοποιήσεις και κάποιες προειδοποιήσεις καταγγελιών που εκτοξεύτηκαν από διάφορους ανταγωνιστές

Στο ερώτημα μήπως και το νέο Ναυπηγείο που επιλέχτηκε έχει τα ίδια προβλήματα, ο Βασίλης Ψαρομπάς είπε: Προφανώς και τυπικά στα χαρτιά φαίνεται ότι είναι εντάξει. Η αδειοδότηση του δεν έχει τον περιορισμό αυτό, 25 κόρους και 12 μέτρα. Για τη διαχείριση του προσωπικού είναι ευθύνη του ναυπηγείου πως θα το τηρεί.

Γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα Ναυπηγεία αυτής της κατηγορίας στην Ελλάδα δεν έχουν καν αδειοδότηση. Παρ΄όλα αυτά φτιάχνουν σκάφη και πανάκριβα. Το θέμα ξεκινάει ότι η ΑΝΕΚ πήρε προσφορές και από άλλα Ναυπηγεία που έχουν το ενδιαφέρον και το παράπονο «εφόσον δώσαμε χαμηλότερη τιμή γιατί να μην έχουμε εμείς τη δουλειά και όχι κάποιος άλλος». Ο άνθρωπος φοβήθηκε συνέπειες καταγγελιών από ανταγωνιστές ,προφανώς δεν είναι 100% εντάξει και φοβάται συνέπειες

Για το ναυπηγείο που θα πάει τώρα η ΑΝΕΚ είπε ότι, δεν έχει συνεργαστεί ο ίδιος, αλλά όπως τόνισε είναι και η μόνη εναλλακτική δεύτερη λύση. Όλες οι άλλες περιπτώσεις ουσιαστικά είχαν αποκλειστεί εκ προοιμίου είτε λόγω του ότι δεν υπήρχε διαθεσιμότητα, είτε λόγω ακαταλληλότητας Ναυπηγείου. Οπότε στο τραπέζι  είχαν μπει αυτά τα δύο Ναυπηγεία, οπότε ο ένας παραιτήθηκε και δεν είχαμε άλλη επιλογή.

 Επίσης είπε ότι τα σχέδια θα γίνουν εξ αρχής και θα σχεδιαστούν πάνω στη νέα γάστρα που θα χρησιμοποιήσει το νέο Ναυπηγείο

Στο ερώτημα για το πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος ο Βασίλης Ψαρομπάς επανέλαβε ότι:  Δεν γνωρίζω ,δεν έχω δει τις συμβάσεις για τα οικονομικά στοιχεία και δεν με αφορά το θέμα. Ασχολούμαστε αποκλειστικά με το τεχνικό κομμάτι.

Στο ερώτημα να κάνει μία εκτίμηση για το πόσο θα στοιχίσει το σκάφος απέφυγε και πάλι να απαντήσει επακριβώς, λέγοντας ότι η τιμή εξαρτάται από τις προδιαγραφές ,από τις μηχανές από τον εξοπλισμό, οπότε είναι πολύ δύσκολο να πεις ποσό στοιχίζει ένα σκάφος . Σίγουρα ξεκινάς από μία βασική τιμή των 600.000 ευρώ και από εκεί και πέρα αν βάλεις το εξοπλισμό και άλλα έξτρα το νούμερο ανεβαίνει . Δεν είμαι πρόχειρος να σας πω . Έχουμε κάνει σκάφος και με 900.000 ευρώ έχουμε κάνει και σκάφος με πολλά έξτρα στη Σαντορίνη με 1.400.000 ευρώ .

Ο Βασίλης  Ψαρομπάς  κλείνοντας είπε για τα οικονομικά: Σας είχα πει και στην προηγούμενη συνέντευξη ότι έχει σχέση με τα οικονομικά, με τις συμφωνίες, με όλο αυτό το πακέτο δεν έχουμε σχέση . Είμαστε καθαρά στο τεχνικό κομμάτι και είμαστε συντονισμένοι με τον Τεχνικό σύμβουλο τον Θ.Σκριβάνο. Δεν έχουμε σχέση ούτε με οικονομικές επιλογές ούτε για άλλα θέματα.

Δείτε αναλυτικά τα όσα είπε ο Βασίλης Ψαρομπάς στο video που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαίλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς

26-10-2021 Ο Βασίλης Ψαρομπάς για το νέο σκάφος της ΑΝΕΚ



Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός