Ο ναυπηγός Βασίλης Ψαρομπάς για τη ναυπήγηση του νέου ταχύπλοου σκάφος της ΑΝΕΚ (video)

2594

Με αφορμή την ανακοίνωση της ΑΝΕΚ ότι την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021, στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες διερεύνησης του ναυπηγείου   και επελέγη της OCEAN του Συμιακού ναυπηγού Μιχάλη Μοσχάτου, αναζητήσαμε και συνομιλήσαμε με τον Καλύμνιο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά.

Να θυμίσουμε ότι ο Βασίλης Ψαρομπάς είναι ο ναυπηγός που έχει σχεδιάσει στο παρελθόν τα δύο σκάφη της ΑΝΕΚ «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ»

Ο Βασίλης Ψαρομπάς μας επιβεβαίωσε ότι του έχει ανατεθεί από τη Διοίκηση και τον Τεχνικό σύμβουλο της Εταιρείας να τους κάνει μία πρόταση σχεδιαστική για το νέο σκάφος.

Όπως είπε, έκανε κάποια προσχέδια που τους άρεσαν και από εκεί και πέρα, προχώρησε η Εταιρεία στο να μαζέψει προσφορές και τα σχετικά για να μπορέσει να το υλοποιήσει.

Αναφορικά με τις προδιαγραφές του νέου σκάφους είπε ότι, το μήκος του θα είναι 27,30 μέτρα το πλάτος του 6,75 μέτρα, θα έχει 2 μηχανές από 1.500 άλογα η καθεμία όπως και το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και αναμενόμενη ταχύτητα γύρο στους 25 κόμβους. Θα μπορεί να παίρνει 200 επιβάτες για το δρομολόγιο του Μαστιχαριού, 10 δίκυκλα και αποσκευές για τους 200 επιβάτες.Αυτά είναι τα βασικά

Το σκάφος θα έχει κάποιο εξοπλισμό άρτιο και κάποιες δυνατότητες, επειδή είναι πάνω από τα 25 μέτρα,θα μπορεί να φεύγει και με ένα μποφόρ περισσότερο απ’ ότι έφευγε το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ».

Αναφορικά για το πλήρωμα είπε, ότι τους θερινούς μήνες το πλήρωμα θα είναι το ίδιο, ένας καπετάνιος και ένας ναύτης. Αν η Εταιρεία αποφασίσει να κάνει και πλόες τους χειμερινούς μήνες, έχουμε εξηγήσει ότι υπάρχει επιβάρυνση πληρώματος (2 άτομα επιπλέον στο μηχανοστάσιο). Δεν έχει ο πλεονέκτημα που είχαν τα άλλα σκάφη.

Στο ερώτημα για το πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος είπε:

Όχι ,δεν έχω αρμοδιότητα ούτε να κοστολογήσω ,ούτε να πάρω προσφορές, κινήθηκε ο Τεχνικός σύμβουλος, η διοίκηση της Εταιρείας ,ότι έχει να κάνει με οικονομικά θέματα, του σκάφους,θα τα πάρετε από τη Διοίκηση. Συμπληρώνοντας είπε, ότι νομίζει ότι εκκρεμεί και κάποιο ΔΣ που θα κατατεθούν οι προσφορές που πήρε ο Τεχνικός σύμβουλος και δεν έχει κάποια πληροφόρηση.

 Ο Βασίλης Ψαρομπάς διευκρίνισε ότι αυτό που κατέθεσε μέχρι τώρα είναι προσχέδιο για να μπορούν να βγουν οι προσφορές από τα Ναυπηγεία. Συντάξαμε όπως είπε μια αναλυτική προδιαγραφή με τεχνική προδιαγραφή τους σκάφους με όλο τον εξοπλισμό και με βάση αυτή, 2 Ναυπηγεία έδωσαν συγκεκριμένες προτάσεις.Εξέφρασε επίσης την ικανοποίηση του για την επιλογή του συγκεκριμένου Ναυπηγείου,το οποίο και ο ίδιος συνέστησε και με το οποίο έχει συνεργαστεί και έχουν ναυπηγηθεί 8 σκάφη πελατών του,καθώς και το ΑΠΟΛΛΩΝ ΙΙ της ΛΑΦΑΣΙ ΝΕ.

Για το χρονοδιάγραμμα είπε ότι έχουν συζητήσει για 9 μήνες από την έκδοση της άδειας ναυπήγησης. Δηλαδή περίπου 9,5 μήνεςαπό τώρα, κάτι που θεωρεί εφικτό.

Για τον κατασκευαστικό φάκελο που θα εκπονήσει ο ίδιος, είπε ότι θα είναι έτοιμος σε 20 ημέρες.

Στο ερώτημα αν αυτό που υπογράφηκε την περασμένη Τετάρτη ήταν η τελική σύμβαση για την κατασκευή, είπε όχι, ήταν ένα προσύμφωνο για τους βασικούς όρους.

Κλείνοντας ο Βασίλης Ψαρομπάς ξεκαθάρισε λέγοντας: Για οτιδήποτε θέματα που αφορούν διαδικαστικά συμφωνίες κλπ ,δεν είμαι αρμόδιος, δεν είμαι τεχνικός σύμβουλος της Εταιρείας ,δεν έχω καμία εξουσιοδότηση να σας πω οτιδήποτε , εγώ είμαι μόνο για το κομμάτι το δικό μου, αυτό το σχεδιαστικό, μελετητικό ,δεν έχω αρμοδιότητα για οτιδήποτε άλλο

Δείτε αναλυτικά τα όσα ειπώθηκαν στο video που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαίλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς

8-10-2021 Συνέντευξη με τον ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά για το νέο πλοίο της ΑΝΕΚ