Ο Ι.Γαλουζής για καθυστέρηση και αυθαίρετες τροποποιήσεις στη διάνοιξη Περιφερειακού δρόμου Άγιος Σάββας– Θέρμα, ενώ θέτει και θέμα νομιμότητας των πράξεων.(video)  

1122

Συνέντευξη στο kalymnos-news.gr παραχώρησε χθες Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022 ο  τέως  Δήμαρχος Ιωάννης Γαλουζής.

Το θέμα εστιάστηκε στη έργο της διάνοιξης του Περιφερειακού δρόμου Άγιος Σάββας –Θέρμα με αφορμή την ερώτηση που έθεσε προς το Δήμαρχο στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το μπάζωμα σε ρέμα, για τις καθυστερήσεις κι αν υπάρχει μελέτη κατασκευής τεχνικού έργου .

 Ο δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης απάντησε ότι το μπάζωμα είναι προσωρινό και έγινε για να μπορέσουν να περάσουν τα μηχανήματα έργου, στην απέναντι πλευρά για να ενωθούν οι δύο κλάδοι, ενώ είπε ότι προβλέπεται τεχνικό έργο και η απαιτούμενη μελέτη θα γίνει αφού προσδιοριστεί το σημείο γεφύρωσης.

Να σημειώσουμε ότι ο Γιάννης Γαλουζής είναι πολύ καλός γνώστης του έργου, αφού επί Δημαρχίας του εκπονήθηκε μελέτη διάνοιξης από τη Μονάδα Μελετών της ΜΟΜΚΑ σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου και είναι αυτός που υπέγραψε τη σύμβαση μαζί με τον τότε Υπουργός Εθνικής Άμυνας για την εκτέλεση του έργου από την ΜΟΜΚΑ.

Ο Γιάννης Γαλουζής επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής ενδιαφέροντα :

1.Η διάνοιξη του Περιφερειακού όπως είχε σχεδιαστεί από την Μονάδα Μελετών της ΜΟΜΚΑ σε συνεργασία με τη δική του Δημοτική αρχή ,ήδη θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί . Το ένα σκέλος της ερώτησης του στο Δήμαρχο αφορούσε την μεγάλη καθυστέρηση, αφού ήδη έχουν περάσει σχεδόν 2,5 χρόνια.

2. Έγινε επαναχάραξη διαφορετική από αυτή που προβλέπεται στη σύμβαση που υπογράφηκε από τον ίδιο και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και την οικονομοτεχνική μελέτη που έχει εγκριθεί και ήταν η βέλτιστη λύση.

3. Η χάραξη του δρόμου σύμφωνα με την εγκριθείσα οικονομοτεχνική μελέτη ήταν ομαλή, απέναντι από την πλευρά που διανοίγεται τώρα. Ήταν κατά μήκος του παλαιού μονοπατιού , του Ιταλικού όπως λέγεται.

4.Ο δρόμος με την αρχική χάραξη ήταν λιγότερο από 1.000 μέτρα και δεν απαιτείτο κάποιο τεχνικό έργο και το συνολικό πλάτος διάνοιξης 9,5 μέτρα.

5.Σύμφωνα με την μελέτη προβλεπόταν ένας περιφερειακός δρόμος που θα μπορούσε στα πλαίσια αυτά να ικανοποιήσει και να δώσει διέξοδο και να μπορούν τα οχήματα και ιδιαίτερα τα βαρέα αντί να περνούν μέσα από την πόλη να χρησιμοποιούν τον Περιφερειακό.

6 Επίσης η οικονομοτεχνική μελέτη προβλέπει την κατασκευή τάφρων εκατέρωθεν του δρόμου απορροής όμβριων υδάτων.

 7. Η πλήρης οικονομοτεχνική μελέτη εκπονήθηκε από τις αρμόδιες Υπηρεσίας της ΜΟΜΚΑ και του ΓΕΕΘΑ σε συνεργασία και με τις ΤΥ του Δήμου και ζητήθηκε η έγγραφη σύμφωνη γνώμη  και τυχόν αντιρρήσεις από το Δήμο Καλυμνίων. Η σύμφωνη γνώμη δόθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 2018.

8.Με βάση αυτή την οικονομοτεχνική μελέτη, υπογράφηκε  σύμβαση με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την κατασκευή του έργου.

9 Η χάραξη από τη Μονάδα Μελετών της ΜΟΜΚΑ έγινε με στόχο να αποφευχθεί η κατασκευή δύο τεχνικών έργων με απώτερο σκοπό τη μείωση του συνολικού κόστους.

10. Συμφωνήσαμε τότε με την χάραξη που πρότεινε η ΜΟΜΚΑ διότι οι κλίσεις που θα πετυχαίναμε θα ήταν καλύτερες, θα αποφεύγαμε την κατασκευή 2 τεχνικών έργων και καθυστερήσεις που θα μας πήγαιναν πίσω παρά πολύ.

11.Θέλαμε να τελειώσουμε το έργο και συντομότερα και καλύτερα και φθηνότερα.

12 .Ήλθε η σημερινή Δημοτική Αρχή και ως συνήθως χωρίς να κάνει κάποια τροποποίηση, ένα νέο σχεδιασμό ή να ακυρώσει τον προηγούμενο και να προχωρήσει σε μία νέα σύμβαση με νέα οικονομοτεχνική μελέτη, αλλάζει την χάραξη που είχαμε συμφωνήσει, δεν ξέρουμε ποιο θα είναι το πλάτος του δρόμου και σίγουρα όπως φαίνεται η διάνοιξη αυτή δεν θα μπορεί να ικανοποιήσει και να διευκολύνει τις ανάγκες για τη διέλευση των βαρέων οχημάτων.

13.Για τους παραπάνω λόγους ζητά από το Δήμαρχο να φέρει στο ΔΣ τη νέα επαναχάραξη όπως είχε κάνει με αυτή που πρότεινε η ΜΟΜΚΑ και ψηφίστηκε ομόφωνα.

14. Έχουν περάσει 2,5 χρόνια και ακόμη είμαστε στη διάνοιξη. Και ακολουθούν τα τεχνικά έργα, οι υδραυλικές μελέτες, ασφαλτοστρώσεις, προστατευτικά κ.α.Όλα αυτά χρειάζονται διαδικασίες,μελέτες, διαγωνισμούς .Βλέπετε να τελειώνει το έργο αυτό στον 1,5 χρόνο που εναπομένει στη σημερινή δημοτική αρχή;

15.Στην πρόσφατη συνάντηση του δημάρχου με το διοικητής της ΜΟΜΚΑ, καλό θα ήταν να  συμμετείχε και ο ίδιος.Δεν ξέρει αν έγινε η πρόταση αυτή από το στρατηγό και ο δήμαρχος το αποδέχθηκε ή όχι, αλλά θα έπρεπε, γιατί είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό . Διότι έγιναν νέες επαναχαράξεις, γίνονται έργα που καμία σχέση δεν έχουν με τη σύμβαση που υπέγραψε και την οικονομοτεχνική μελέτη και μπαίνουν και θέματα νομιμότητας των πράξεων,

Κλείνοντας ο Γιάννης Γαλουζής είπε:

Παρακαλώ να τα ομαλοποιήσουν και να τα φέρουν στην προτέρα κατάσταση ή να νομιμοποιήσουν αυτά που κάνουν τώρα.

Επιβάλλεται το θέμα να έλθει στο ΔΣ και να συζητηθεί ,να φέρει τις νέες χαράξεις τις νέες μελέτες,προκειμένου το ΔΣ να λάβει γνώση και να τα εγκρίνει για να μπορεί να προχωρήσει.

Αυτή τη στιγμή μιλούν από τη ΔΕΥΑΚ ότι  έγιναν έργα χωρίς μελέτες και αυτοί τροποποιούν τελείως τις οικονομοτεχνικές μελέτες οι οποίες έχουν εγκριθεί, έχουν υπογραφεί και συμφωνηθεί από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και από έμενα ως Δήμαρχο, κάνουν τελείως διαφορετικά πράγματα και λένε δεν τρέχει τίποτα και βγαίνουν, χωρίς να τους πειράζει να κατηγορούν, όταν δεν μπορούν να υλοποιήσουν μία μελέτη προμήθειας μίας δεξαμενής ή να κάνουν ένα τοιχίο 10 μέτρων,προκειμένου να σταματήσουν τα χώματα να κυλούν προς τα σπίτια. Για τα θέματα αυτά που γίνονται με διαδικασίες εκτάκτου ανάγκης, δεν χρειάζονται πολλές εγκρίσεις και μελέτες . Ας διαβάσουν τη νομοθεσία και να μην κοροϊδεύουν τον κόσμο στον άγιο Χαράλαμπο και την τοπική κοινωνία

Δείτε αναλυτικά τα όσα είπε ο Γιάννης Γαλουζής στο video που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαϊλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς.

5-2-2022 Ο Γ.Γαλουζής για την απάντηση του Δημάρχου για τον περιφερειακό δρόμο



Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός