Την πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλυμνίων,τα τελευταία 3 χρόνια, δείχνουν, εκτός του “αυταρχικού τρόπου” λειτουργίας του και οι αριθμοί των Αποφάσεων που έχουν ληφθεί ετησίως και παραθέτουμε παρακάτω:
ΕΤΟΣ 2017 : 328
ΕΤΟΣ 2018 : 347
ΕΤΟΣ 2019 : 254
ΕΤΟΣ 2020 : 121
ΕΤΟΣ 2021 : 123
ΕΤΟΣ 2022 : 87
Παρατηρούμε ότι τα έτη 2017 και 2018 οι αποφάσεις που λήφθηκαν υπερέβησαν τις 300 κατ’ έτος. Το 2019 υπήρξε μία σχετική μείωση που είναι δικαιολογημένη καθόσον ήταν έτος εκλογών και υπήρχαν περιορισμοί στη λήψη αποφάσεων από τη Δημοτική αρχή, την χρονική περίοδο Μάρτιος μέχρι και στις 1 Σεπτεμβρίου 2019 που ανέλαβε η σημερινή Δημοτική αρχή.
Την τελευταία τριετία οι αποφάσεις μειώθηκαν περίπου στο 1/3, σε σχέση με το 2017 και 2018 ,με αποκορύφωμα το 2022 όταν ελήφθησαν ΜΟΝΟ 87 αποφάσεις, που ίσως να αποτελεί και το αρνητικό ρεκόρ της τελευταίας 30ετίας.
Τυχόν δικαιολογία ότι η τριετία 2020-2022 ήταν τα έτη της πανδημίας, δεν υφίσταται, καθόσον η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, είτε με τηλεδιάσκεψη, είτε δια περιφοράς είτε δια ζώσης , συνεχίστηκε κανονικά και λάμβανε όλες τις αποφάσεις σε θέματα που ήσαν στο Πινάκιο.
Βέβαια μπορεί σε ένα βαθμό, να δικαιολογηθεί η μείωση των ληφθέντων αποφάσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο, ότι ένας αριθμός θεμάτων δεν ερχόντουσαν στις συνεδριάσεις του δημοτικού Συμβουλίου, καθόσον λαμβανόντουσαν οι αποφάσεις από την Οικονομική Επιτροπή ή την επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Για τη λειτουργία των Επιτροπών αυτών, στο τέλος του δημοσιεύματος μας, κάνουμε μία μικρή αναφορά, καθόσον έχει σχέση με την πρόσφατη Απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας*
Η κύρια όμως αιτία της μείωσης των Αποφάσεων που λήφθηκαν, για τους γνωρίζοντες τις διαδικασίες και τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι φανερό ότι οφείλεται στην κατά γενική ομολογία, ΑΠΡΑΞΙΑ της σημερινής Δημοτικής Αρχής
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το δημοτικό συμβούλιο, σύμφωνα και με πρόσφατη εγκύκλιο (2-6-2022), του Υπουργείου Εσωτερικών, είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης του δήμου, το οποίο διαθέτει γενική αποφασιστική αρμοδιότητα, αποφασίζει, δηλαδή, για όλα τα θέματα που δεν ανατίθενται ρητά σε άλλο όργανο διοίκησης του δήμου.
. Η εύρυθμη λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου είναι κρίσιμη, τόσο για την ποιότητα του διαλόγου και της διαβούλευσης που αναπτύσσεται στη διάρκεια των συνεδριάσεών του, όσο και για την ποιότητα των λαμβανόμενων αποφάσεων
Δυστυχώς η σημερινή Δημοτική Αρχή κατάφερε στους 40 μήνες που βρίσκεται στην εξουσία, αυτό το Ανώτερο όργανο, ένα θεσμό στον οποίο συμμετέχουν όλες οι Δημοτικές Παρατάξεις εκπροσωπώντας το σύνολο του Καλυμνιακού Λαού, να τον απαξιώσει και να τον υποβαθμίσει, τόσο με τον αυταρχικό τρόπο λειτουργίας του, με ευθύνη του Προέδρου του ΔΣ και με την ανοχή του Δημάρχου, όσο και με την αποφυγή να φέρει προς συζήτηση για ενημέρωση των μελών ή λήψη αποφάσεων, μία σειρά θεμάτων που έχουν να κάνουν με σημαντικά έργα υποδομών και ανάπτυξης.
* Οικονομική Επιτροπή και επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Με πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις για τη σύνθεση και λειτουργία των Επιτροπών των ΟΤΑ.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης σε δηλώσεις του πριν 3 ημέρες στη Φλώρινα είπε: ότι στις 17 Ιανουαρίου 2023 κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών για την πολυεπίπεδη εκπαίδευση “θα φέρουμε τροπολογία όπου θα συμμορφωνόμαστε με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας”.
Πρόσθεσε ότι “οι συνθέσεις της Οικονομικής Επιτροπής και της Ποιότητας Ζωής θα μείνουν ως έχουν με βάση την ισχυουσα διάταξη”, διευκρίνισε όμως ότι “θα υπάρξει παρέμβαση μας σε σχέση με την κατανομή των αρμοδιοτήτων“. Ο κ. Βορίδης ανακοίνωσε ότι “ορισμένες αρμοδιότητες θα επιστρέψουν στα Δημοτικά και Περιφερειακά συμβούλια” επισημαίνοντας ότι οι φορείς της αυτοδιοίκησης “θα ενημερωθούν αναλυτικά από σχετική εγκύκλιο που θα εκδοθεί από το υπουργείο”.