Γιώργος Κασσάρας: Τα δέοντα γενέσθαι για την διασφάλιση της ύπαρξης της ΑΝΕΚ, μετά τις δυσάρεστες εξελίξεις.

1192

Από το Γιώργο Κασσάρα, υποψήφιο βουλευτή Δωδεκανήσου με το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εκδόθηκε το παρακάτω δελτίο τύπου αναφορικά με τις δυσάρεστες εξελίξεις στην ΑΝΕ Καλύμνου:

ΤΑ ΔΕΟΝΤΑ  ΓΕΝΕΣΘΑΙ  ΓΙΑ  ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ (ΑΝΕΚ), ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ καθώς και τις εξελίξεις που αφορούν τον αποκλεισμό της ΑΝΕΚ από τις δύο επιδοτούμενες γραμμές Κάλυμνος-Σάμος και Κάλυμνος-Αστυπάλαια, θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος η κατασκευή ενός νέου πλοίου, πέρα από τις όποιες βραχυπρόθεσμες ενέργειες που είναι αναγκαίες για την βιωσιμότητα της εταιρείας λαϊκής βάσης, ιδρυτής της οποίας υπήρξε ο αείμνηστος συμπατριώτης μας Δήμαρχος Μιχάλης Ζαΐρης, που είχε το χάρισμα να βλέπει πιο μπροστά από την εποχή του.

Το πλοίο ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ, για πολλά χρόνια προσέφερε τα μέγιστα δυνατά στο νησί μας αλλά και στα μικρότερα νησιά κυρίως, από την Αστυπάλαια μέχρι και το ακριτικό μας Αγαθονήσι.

Τα χρόνια όμως πέρασαν και σήμερα, με όλα όσα έχουν συμβεί, η ΑΝΕΚ έχει βρεθεί σε τραγική κατάσταση.

Χρέος όλων μας είναι να συμβάλουμε στην συνέχιση της ύπαρξης και της προσφοράς της και σε ό,τι με αφορά δεν θα αποστώ αυτού του χρέους.

ΝΕΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΛΟΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΚ

• Είναι αναγκαίο να αξιοποιηθεί η περιβαλλοντική πολιτική που έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με ταυτόχρονη εκμετάλλευση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων της για την πράσινη ανάπτυξη, καθώς μέσω αυτών προσφέρονται νέα επενδυτικά εργαλεία χαμηλού κόστους που μπορεί να αξιοποιήσει η ΑΝΕΚ.

• Αναγκαία η μακροπρόθεσμη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Δωδεκανήσου, ώστε να υπάρξει ο απαιτούμενος χρόνος για να υλοποιηθούν οι σχετικές ενέργειες.

• Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η Ε.Ε. έως και το 2030.

• Το νέο πλοίο θα είναι μειωμένων εκπομπών και θα εναρμονίζεται πλήρως με την πολιτική της Ε.Ε. που έχει χρονικό ορίζοντα το 2030 στα πλαίσια του “Fit for 55”.

• Ήδη κατά πληροφορίες μου έχουν ενταχθεί τρεις μικρές ενδονησιωτικές γραμμές στο ΕΣΠΑ με στόχο το «πρασίνισμα» των πλοίων, ενώ από το πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ» θα χρηματοδοτηθούν γραμμές μεγαλύτερου βεληνεκούς.

Πρόσφατα δε, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα της αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων από την Ευρώπη, επεσήμανε ότι μέσα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΤΠΑ και το Ταμείο Συνοχής, πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», έχει εξασφαλιστεί ήδη για πρώτη φορά χρηματοδότηση από 80 έως 370 εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέων πράσινων πλοίων σε μικρές ενδονησιωτικές περιοχές, με το κριτήριο της αναγκαίας μεταφοράς προϊόντων και ανθρώπων. Αυτό το Δελτίο Τύπου αποτελεί την πρώτη προσέγγισή μου στο πρόβλημα και ασφαλώς θα υπάρξει συνέχεια