Θα εξετάζονται θέματα σχετικά με την ασφάλεια των πλόων, ωράρια εργασίας, υπεράριθμοι επιβάτες, βλάβες καθώς και καταγγελίες επιβατών
Του Μηνά Τσαμόπουλου-Δημοσιεύτηκε στο “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”
Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις σε πλοία, κυρίως της ακτοπλοΐας, με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης έδωσε εντολή και εντατικοποιούνται οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις από τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος στα πλοία, ανεξαρτήτως του λιμανιού απόπλου και κατάπλου.
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων που υπάγεται στο Λιμενικό. Εκεί προσήλθαν εκπρόσωποι όλων των νηογνωμόνων, οι οποίοι παρακολουθούν τα πλοία και χορηγούν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, καθώς και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τον αρμόδιο διευθυντή για τη δεδομένη ανάγκη που υπάρχει το σύστημα ελέγχου να παραμείνει σε υψηλό επίπεδο.
Οπως επισήμανε στο «ΘΕΜΑ» στέλεχος νηογνώμονα το οποίο παραβρέθηκε στη συνάντηση, ενώ έως τώρα γίνονταν δειγματοληπτικοί έλεγχοι κυρίως πριν από τις εορταστικές περιόδους και το καλοκαίρι, τώρα το Λιμενικό ενημέρωσε ότι θα επιθεωρήσει όλα τα πλοία.
Οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις εστιάζουν σε θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των πλόων, με τα ωράρια εργασίας των ναυτικών, με υπεράριθμους επιβάτες, με βλάβες πλοίων και την αποκατάστασή τους, καθώς και με καταγγελίες επιβατών για οποιοδήποτε θέμα που σχετίζεται με επιβατικά-οχηματαγωγά πλοία. Θα ολοκληρωθούν πριν από τις γιορτές του Πάσχα, ενώ και τα υπόλοιπα επιβατηγά πλοία, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών, θα έχουν και αυτά επιθεωρηθεί μέχρι το τέλος Μαΐου.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι ανέκαθεν πραγματοποιούνταν με ιδιαίτερη ένταση και τη δέουσα αυστηρότητα έκτακτες επιθεωρήσεις όλων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Αυτό είναι ένα πρόσθετο μέτρο διαπίστωσης της κατάστασης των πλοίων, πέραν των τακτικών επιθεωρήσεων στα οποία αυτά υπόκεινται μία ή ακόμη και δύο φορές ετησίως.
Ο κ. Πλακιωτάκης έχει αρχίσει, σε καθημερινή βάση, συναντήσεις με τους θεσμικούς φορείς της ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «πρέπει σε όλους ανεξαιρέτως να γίνει συνείδηση ότι στα ζητήματα της ασφάλειας δεν χωρά έκπτωση και δεν μπορεί να υπάρξει ανοχή».
Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι εάν τα πλοία που πλέουν στις ελληνικές θάλασσες είναι ασφαλή. Η απάντηση που έρχεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι κατηγορηματική:
«Τα πλοία είναι ασφαλή και εμείς φροντίζουμε να τα ελέγχουμε και να τα επιθεωρούμε για να διασφαλίζουμε ότι όντως είναι αξιόπλοα.
Είναι γεγονός ότι η διενέργεια των επιθεωρήσεων των πλοίων, υπό ελληνική και ξένη σημαία, είναι μια διαδικασία με πολλές παραμέτρους και με πολύ εξειδικευμένη διεθνή και εθνική νομοθεσία, η οποία να σημειώσουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις είναι αυστηρότερη της αντίστοιχης διεθνούς, όπως για παράδειγμα οι πολύ αυξημένες εθνικές απαιτήσεις ελέγχου και επιθεωρήσεων των ακτοπλοϊκών πλοίων εφόσον υπερβαίνουν, κατά περίπτωση, την ηλικία των 30 ή 35 ετών, οι οποίες δεν υφίστανται πουθενά αλλού».
Οι αριθμοί
Η θωράκιση της ασφάλειας των ακτοπλοϊκών μεταφορών είναι ένα τεράστιο καθημερινό έργο αφού μεταφέρονται εκατομμύρια επιβάτες με εκατοντάδες πλοία. Μόνο τα στοιχεία από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δίνουν ανάγλυφα την εικόνα: Το 2022 διακινήθηκαν με τα 293 πλοία της ακτοπλοΐας περί τα 33 εκατομμύρια επιβάτες.



