Δηλώθηκε από ΑΝΕΚ το υπό ναυπήγηση σκάφος (σε αντικατάσταση του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ”) με το όνομα “ΚΑΛΥΔΝΑ” στην τακτική δρομολόγηση 1/11/2024 – 31/10/2025

6967

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δόθηκε στη δημοσιότητα ,κατάσταση δηλώσεων τακτικής δρομολόγησης πλοίων για την περίοδο 01/11/2024 – 31/10/2025 που κατατέθηκαν στη Διεύθυνση θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑΝΠ σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4948/2022 (Α΄ 125).

Από την ΑΝΕ Καλύμνου δηλώθηκε το Ε/Γ-Δ/Ρ “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ” (Νηολογίου ΚΑΛΥΜΝΟΥ 628) για τις γραμμές:

Α)ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Β)ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ-ΨΕΡΙΜΟΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΨΕΡΙΜΟΣ- ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ

Επίσης δηλώθηκε το Ε/Γ -Δ/Ρ “ΚΑΛΥΔΝΑ” (ΥΠΟ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ) για τις γραμμές:

Α) ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Β) ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΚΩ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Γ) ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ-ΨΕΡΙΜΟΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΨΕΡΙΜΟΣ-ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ

Δ) ΚΩΣ-ΨΕΡΙΜΟΣ-ΚΩΣ

Για το αναφερόμενο ως “ΚΑΛΥΔΝΑ” (ΥΠΟ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ) να διευκρινίσουμε ότι πρόκειται για το σκάφος που ναυπηγείται σε αντικατάσταση του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ” που καταστράφηκε ολοσχερώς και βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Νάξου και Σχοινούσαςμετά από εκδήλωση πυρκαγιάς εν πλω, πριν 3 χρόνια και 3 μήνες, την 1 Νοεμβρίου 2020.

Για την ιστορία να αναφέρουμε για το υπό ναυπήγηση σκάφος τα παρακάτω κατά χρονολογική σειρά:

  1. Έντεκα (11) μήνες μετά το ναυάγιο και οκτώ (8) μήνες περίπου μετά την χορήγηση της αποζημίωσης ασφάλειας των 750.000 ευρώ, στις 6 Οκτωβρίου 2021, ο πρόεδρος ΑΝΕΚ και εκπρόσωπος του Ναυπηγείου υπογράφουν το προσύμφωνο(αρραβώνας) για την κατασκευή του νέου σκάφους που θα αντικαταστήσει το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» μέσα σε πανηγυρικό κλίμα, παρουσία του δημάρχου, των μελών του ΔΣ της ΑΝΕΚ που ταξίδεψαν στην Αθήνα για το σκοπό αυτό, του ναυπηγού, του τεχνικού συμβούλου και του νομικού συμβούλου και μάλιστα βγάζουν και αναμνηστική φωτογραφία, ως είθισται σε παρόμοιες περιπτώσεις!

2.Δεν πέρασαν 20 ημέρες από την υπογραφή του προσυμφώνου με το Ναυπηγείο και αφού δήμαρχος, Πρόεδρος ΑΝΕΚ με δημόσιες δηλώσεις τους, έπλεξαν το εγκώμιο του ναυπηγείου, ανακοινώνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο, ότι το νέο σκάφος θα είναι στο λιμάνι της Καλύμνου τον Ιούλιο 2022 και ζητούσαν μάλιστα και προτάσεις για το όνομα που θα του δώσουν, ήλθε το χαμπάρι! Η συμφωνία χάλασε!

3. Τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 μεσημέρι, η ΑΝΕΚ με δελτίο τύπου επισημοποιεί τη διάλυση της συμφωνίας και επιρρίπτει τις αποκλειστικές ευθύνες στο εν λόγω ναυπηγείο μιλώντας:

Α.Για αθέτηση από την πλευρά του, του χρονοδιαγράμματος κατασκευής και παράδοσης του σκάφους, το οποίο είχαν προσυμφωνήσει και προσυπογράψει.

Β. Ότι το ναυπηγείο απαίτησε από την ΑΝΕΚ οικονομικές ρήτρες που η Εταιρεία αποδέχτηκε και δε δέχτηκε αντίστοιχες από την ΑΝΕΚ

4.Ο χρόνος ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, από το νέο Ναυπηγείο το οποίο τελικά ανέλαβε την κατασκευή του, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση ήταν 9 μήνες. Δηλαδή το νέο σκάφος θα έπρεπε να είναι στην Κάλυμνο από το τέλος Ιουλίου, αρχάς Αυγούστου 2022.

5. Το κόστος κατασκευής το σκάφους ,όπως επίσημα ανακοινώθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση της ΑΝΕΚ, το καλοκαίρι 2022, θα ανέλθει στο 1.550.000 ευρώ. Δηλαδή υπερδιπλάσιο ποσό από το ύψος της ασφάλειας που πήρε η ΑΝΕΚ για την καταστροφή του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ”.Και όμως πριν 1 χρόνο περίπου, ο Δήμαρχος Καλυμνίων Δ.Διακομιχάλης, δήλωνε δημόσια ότι η κατασκευή του νέου σκάφους προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι το ΠΑΣΧΑ θα είναι έτοιμο. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά, μία εβδομάδα μπροστά ,μία πίσω το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο.

Το ΠΑΣΧΑ έφυγε , το καλοκαίρι 2023 τελείωσε, οι εκλογές του Οκτωβρίου πέρασαν, μπήκαμε στο 2024 ,σε 3 μήνες η νέα σεζόν ξεκινά και ακόμη να ενημερωθούν οι μέτοχοι και ο Καλυμνιακός λαός πότε το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο να δρομολογηθεί και πόσο συνολικά στοίχισε.

6. Αναφορικά με το χρόνο ολοκλήρωσης της ναυπήγησης, ήδη τον έχουμε υπερβεί κατά 1,5 χρόνο από τον προβλεπόμενο στη σύμβαση. Συμπληρώθηκαν 27 μήνες, τριπλάσιος από το συμβατικό, ενώ είναι άγνωστο πόσος χρόνος απαιτείται ακόμη.

7. Στην τελευταία Τακτική Συνέλευση της ΑΝΕΚ στο τέλος Οκτωβρίου 2023, σε ερώτηση που τέθηκε από μέτοχο για την πορεία της ναυπήγησης του νέου σκάφους, απαντήθηκε από τη σημερινή Διοίκηση ότι οι εργασίες έχουν σταματήσει και θα συνεχιστούν μόλις εξασφαλιστούν 150.000 ευρώ περίπου.

8. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση από την νυν Διοίκηση για το “τι μέλλει γενέσθαι” με το νέο σκάφος ,πότε θα να είναι έτοιμο και βρίσκεται στην Κάλυμνο για να δρομολογηθεί και αν προλάβει την καλοκαιρινή περίοδο. Να σημειώσουμε ότι όπως έχει δηλώσει ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαστροκούκος, τις επόμενες ημέρες μαζί με συνεργάτες του θα επισκεφτούν το Ναυπηγείο όπου κατασκευάζεται το σκάφος ώστε να έχουν επιτόπια ενημέρωση για το πόσο είναι οι υπολειπόμενες οφειλές και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να παραδοθεί το σκάφος από τη στιγμή που θα καταβληθεί το απαιτούμενο χρηματικό ποσό.

Δείτε τις φωτογραφίες που είχαμε παραθέσει πριν 9 μήνες, στις 28 Απριλίου 2023, με την πορεία ναυπήγησης του σκάφους,  αναμένοντας από τη Διοίκηση της ΑΝΕΚ ,να δώσει σημερινές φωτογραφίες με την κατάσταση ναυπήγησης του. Να σημειώσουμε ότι από το περασμένο καλοκαίρι ο σκάφος έχει μεταφερθεί από το υπόστεγο και βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο του Ναυπηγείου.