Μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Καλύμνου στην Ισπανία με το Erasmus+2022

510

Το διάστημα 22/01 έως 6/2 του 2024 το σχολείο μας βρέθηκε σε εκπαιδευτική αποστολή στην Ισπανία (Βαρκελώνη) στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+22 με τίτλο «Περιβαλλοντική διαχείριση στα εμπορικά πλοία» και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-VET-00007000. Στο σχέδιο συμμετείχαν 20 μαθητές/τριες και 4 καθηγητές/τριες με κάλυψη των δαπανών από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ήταν μία κινητικότητα ιδιαίτερης εμπειρίας για τους/τις μαθητές/τριες όπου μέσω διαλέξεων και εκπαιδευτικών επισκέψεων διδάχθηκαν τη σημασία της εναρμόνισης της πολιτικής διαχείρισης των εμπορικών πλοίων σύμφωνα με τιςπεριβαλλοντικές οδηγίες (π.χ. βιωσιμότητα, ανακύκλωση υλικών και καυσίμων).
Οι συναντήσεις/διαλέξεις αφορούσαν στις εταιρείες:

  1. Ie Consumo
  2. Tepsa
  3. Escuela Europea
  4. BEST
    με σύνδεσμο τον κ. Jose-Maria Ruis Bresco, σύμβουλο του Ισπανικού Ινστιτούτου του Εξωτερικού Εμπορίου.
    Επίσης, η ομάδα Erasmus επισκέφθηκε αξιοθέατα και μουσεία της Βαρκελώνης, γνωρίζοντας μέσω αυτής της επαφής τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα της ισπανικής κουλτούρας. Ενδεικτικά τον λόφο του Montjuic, Dibidabo, τη Γοτθική συνοικία, την εκκλησία La Sagrada Familia, το πάρκο Guel, το ενυδρείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Cosmocaixa. Επιπλέον, θαύμασε τα έργα του Gaudiεπισκεπτόμενη την Casa Mira, τη La Pedrera, τη La Casa Battlo.Πραγματοποιήθηκαν και δύο εκπαιδευτικές εκδρομές, μία στο όρος Montserratμε το μοναστήρι των Βενεδικτίνων και στις μεσαιωνικές πόλεις Besaluκαι Girona.
    Κατά τον ελεύθερό της χρόνο η ομάδα Erasmus επισκέφθηκε την τεχνητή παραλία Barceloneta, όπου οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε αγώνες πετοσφαίρισης αλλά και παραδοσιακών παιχνιδιών. Αυτό όμως που τους εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η παρακολούθηση του ποδοσφαιρικού αγώνα Μπαρτσελόνα-Οσασούνα στο Ολυμπιακό Στάδιο όπου γνώρισαν το ήθος των φιλάθλων στον αγωνιστικό χώρο απαλλαγμένο από τα κακώς κείμενα των αντίστοιχων ελληνικών αθλητικών χώρων (π.χ. βωμολοχίες, βιαιοπραγίες). Εν συντομία, η εμπειρία τόσο σε επίπεδο πολιτιστικό όσο και μορφωτικό αποτέλεσε ένα καλό εφαλτήριο για την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και υιοθέτησης καλών πρακτικών στην καθημερινότητά τους.