Ενημέρωση του ΔΣ από το Δήμαρχο Ι. Μαστροκούκο για ΑΝΕΚ : Στο Υπουργείο την έχουν αφαιρέσει από το κάδρο, δεν θέλουν να ακούν το όνομα της μετά το τρακάρισμα του “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”(video)

715

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλυμνίων την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024, ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαστροκούκος ενημέρωσε το Σώμα για τις μέχρι τώρα εξελίξεις στο θέμα της ΑΝΕΚ μετά και την ανάθεση της επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής ΚΑΛΥΜΝΟΣΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ- ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ με επιστροφή που μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024 εκτελούσε το πλοίο της “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”, σε πλοίο της εταιρείας SAOS Ferries της οικογένειας Φ.Μανούσης.

Ο Δήμαρχος στη ενημέρωση αυτή είπε μεταξύ άλλων:

Θα σας κάνω μία σύντομη ενημέρωση για το θέμα της ΑΝΕ Καλύμνου, από την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Μπορώ να πω ότι είναι πολιτική απόφαση ,με όρους μη πολιτικούς, αψυχολόγητη, για να μην πω άλλες κουβέντες. Η γραμμή όπως ξέρετε, εδώ και πάρα πολύ καιρό, κλείστηκε για τον Μανούση, παρ’ όλες τις προσπάθειες και όλους τους κόπους και όλες τις παρεμβάσεις στον Πρωθυπουργό, δεξιά και αριστερά ,στα μέσα της ενημέρωσης.

Μας έδωσαν εναλλακτική πρόταση ,ενώ εμείς εμμέναμε στην ίδια γραμμή και μας είπαν να πάρουμε τη γραμμή Κάλυμνος-Κως – Νίσυρος -Τήλος- Σύμη-Ρόδος με 2 δρομολόγια την εβδομάδα. Ρόδος-Χάλκη άλλα δύο δρομολόγια και τη γραμμή προς Αστυπάλαια όπως υπήρχε και θα μείωναν τα δρομολόγια. Ήταν βράδυ Τρίτης όταν αποδεχθήκαμε τελικά να κάνουμε αυτό το δρομολόγιο. Τετάρτη βράδυ ανετράπη ,μέσα σε 24 ώρες. Η συζήτηση για το κλείσιμο του δρομολογίου έγινε με τον ίδιο τον Υπουργό. Και το ίδιο το γραφείο του Υπουργού μας έδωσε οδηγίες τι κείμενο πρέπει να του στείλουμε για να πάρουμε την άλλη ημέρα την απευθείας ανάθεση. Η γραμμή θα δοθεί και η πάνω και η κάτω στον Μανούση.

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος έκανε αναφορά στο Αγαθονήσι και στη Δήμαρχο της Τήλου Μαρία Καμμά, η οποία όπως είπε, έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο ,ως μη όφειλε, η οποία είναι μέλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εκπροσωπώντας τα μικρά νησιά. Αγνόησε τις επιστολές των Δημάρχων Καλύμνου ,Λέρου Πάτμου, Λειψών , Αστυπάλαιας και περιορίστηκε στο γεγονός που έσυραν το Δήμαρχο Αγαθονησίου. Η κυρία Καμμά αντέδρασε στην πάνω γραμμή, μετά αντέδρασε και στην την κάτω και δεν ήθελε επ’ ουδενί να περάσει το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ’ από το νησί της Τήλου. Μάλιστα έκανε προσπάθεια να βάλει στο παιχνίδι το δήμαρχο της Σύμης, της Νισύρου και επειδή ήμουν και αυτήκοος μάρτυς, προσπάθησε να βάλει και το Δήμαρχο της Χάλκης και προς τιμή του να λέει, εγώ τέτοιο πράγμα για ένα ιστορικό νησί της Καλύμνου, δεν υπάρχει περίπτωση να υπογράψω, ούτε να συναινέσω.

Μετά τις αντιδράσεις το βράδυ της Τετάρτης ,τηλεφωνώ στον Υπουργό Στυλιανίδη και μου είπε άλλα ,αντ’ άλλων, μου είπε άκυρο και μας δίνουν ένα δρομολόγιο να πάμε στις Κυκλάδες και να κάνουμε το ενδοκυκλαδικό, το οποίο έχει καλύτερα λεφτά. Του εξήγησα ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, διότι το Ικάριο και οι θάλασσες που επικρατούν εκεί, δεν είναι για την κατασκευή του “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”. Και δεν το λέω εγώ ,που είμαι δάσκαλος. Ως Δήμαρχος δέχομαι εισηγήσεις . Ο καπετάνιος και οι άνθρωποι της θάλασσας οι ναυτικοί, λένε ότι δεν μπορεί να γίνει και του το εξηγήσαμε. Μάλιστα του είπαμε τα λεφτά είναι πολλά ,βάλε το Μανούση, εμάς εξάλλου το καταστατικό λέει ότι κατασκευάστηκε για να κάνει αυτές τις γραμμές με έδρα την Κάλυμνο. Δεν κατασκευάστηκε για να κάνουμε τους εφοπλιστές και τους καραβοκύρηδες γυρνώντας στο αιγαίο. Άρχισε μία περιπέτεια με παρεμβάσεις σε όλη την ιεραρχία του Υπουργείου από Υφυπουργό ,Υπουργό και όλους τους από κάτω υπηρεσιακούς παράγοντες. Στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, μίλησα πάρα πολλές φορές με τον κ. Νέζη. Τι προσπαθούμε; Το Υπουργείο από το κάδρο είχε αφαιρέσει την ΑΝΕΚ, την έβγαλε. Δεν υπήρχε για το Υπουργείο ΑΝΕΚ ,διότι αυτό το χουνέρι που έγινε στα νησιά , τότε που τράκαρε το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” επί δημαρχίας Διακομιχάλη και προεδρίας Γεωργίου Θανάτση, δημιούργησε μεγάλο θέμα σε όλες τις κοινωνίες των νησιών και στο Υπουργείο και δεν θέλουν και μάλιστα δεν φτάνει που περίπου επί 6 μήνες ,τα νησιά ήταν χωρίς καράβι ,γιατί δεν είχαμε πλοίο αντικατάστασης, έμειναν τα νησιά, είναι τρομακτικά απογοητευμένοι και δεν θέλουν να ακούνε “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” , διότι δεν απαντούσε και κανένας ,για να δουν τι θα κάνουν και που βρίσκεται η ιστορία. Αποτέλεσμα, κάνουμε μεγάλο αγώνα, να επανέλθει η εταιρεία να επανέλθει στο κάδρο και να γίνει προσπάθεια να πάρουμε τις γραμμές που θα πρέπει να βρούμε και γίνεται μεγάλος κόπος και μεγάλη πίεση. Γι’ αυτό βγήκε και το ψήφισμα της ΚΕΔΕ και υπάρχουν και επιστολές Δημάρχων που σας είχα διαβάσει την προηγούμενη φορά και είναι απαράδεκτο εμάς να μας αποκλείουν, όταν το υποτιθέμενο πλοίο που θα έφερνε την αλλαγή και την ανανέωση, με το πρώτο δρομολόγιο απώλεσε το πηδάλιο και έφυγε για Πειραιά για να συντηρηθεί .

Μάλιστα ο δήμαρχος συμπλήρωσε ότι έστειλε επιστολή στο Λιμεναρχείο για να τον ενημερώσουν πώς μπορεί να εκτελεί εργασίες στο λιμάνι το πλοίο ΣΤΑΥΡΟΣ.

Συνεχίζοντας ο δήμαρχος την ενημέρωση, αναφέρθηκε σε παρέμβαση του μητροπολίτη, με επιστολή που έστειλε αλλά και μίλησε με τον Υπουργό. Επίσης νέα επιστολή την οποία ανέγνωσε και αναφέρεται στην πάνω γραμμή(ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΣΑΜΟΣ) αλλά και στη βλάβη του πλοίου στο οποίο ανατέθηκε και την υπογράφουν οι Δήμαρχοι Καλύμνου, Λέρου Πάτμου, Λειψών και οι Δήμαρχοι ανατολικής και δυτικής Σάμου.

Ο δήμαρχος μάλιστα με αφορμή τη νέα αυτή επιστολή, άφησε αιχμές για κάποια άτομα στην Κάλυμνο λέγοντας: Μία επιστολή από ανθρώπους που δεν είναι Καλύμνιοι, σε σχέση με ορισμένα άτομα δικά μας, τα οποία κάνουν άλλης μορφής αγώνα υπόγεια. Όμως είμαστε λίγοι, μικρή κοινωνία και όλα ακούγονται. Ξέρετε τι προσπάθεια γίνεται από κάποιους κυρίους ,κυρίους, που θα τα πω όταν έλθει η ώρα, ξέρετε τι αγώνα κάνουν για να μην πάρουμε εγγυητική επιστολή; Γιατί η εγγυητική επιστολή θέλει λεφτά και η ΑΝΕΚ δεν έχει λεφτά και γίνεται αγώνας να μη πάρουμε εγγυητική επιστολή, πιέζοντας αριστερά και δεξιά

Κλείνοντας ο Δήμαρχος την ενημέρωση για την ΑΝΕΚ είπε: Αυτά έχουν διαδραματιστεί αυτή την περίοδο ,ο αγώνας συνεχίζεται δεν έχουν ακόμα κατασταλάξει τι θα γίνει, τώρα τα νησιά έχουν “λαλήσει” δεν έχει δρομολόγια η Αστυπαλιά ,δεν έχουν δρομολόγια προς τα πάνω το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” είναι αραγμένο και το άλλο πλοίο αυτή τη στιγμή οδεύει προς την Αθήνα για επισκευή. Και κλείνοντας σας λέω όταν το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” πριν ένα περίπου μήνα ήλθαν συγκεκριμένοι ελεγκτές του νηογνώμονα και πήγαν σε συγκεκριμένο σημείο ,σε μία τσιμούχα που έχανε λάδι και μας έκλεισαν ,πήγαμε στην Αθήνα και μας επέβαλαν να το συντηρήσουμε και δεν μας άφηναν να φύγουμε γιατί τάχα ο άξονας ήταν έτσι και αλλιώς. Και ακούστηκαν φωνές περίεργες και φάλτσες και από ντόπιες φωνές, τάχα μου η Διοίκηση φταίει , τάχα μου δεν τα κάναμε καλά και κουνούσαν και το δάχτυλο. Τώρα είδατε καμιά φωνούλα να βγει και να πεί τι γίνεται κύριοι με το νέο πλοίο που βάλατε; Χάθηκε το τιμόνι από πού; Κανείς δεν μιλά. Έπεσαν δύτες από κάτω , τί έκαναν; Κανείς δεν μιλά ,κανείς από το σύστημα που κάνει κριτική κατά της δημοτικής αρχής ,κανείς δεν θίχτηκε με αυτό το γεγονός; Άκρα του τάφου σιωπή. Σας τα λέω γιατί είναι κοινό το θέμα. Αν ‘βουλιάξει η ΑΝΕΚ την Κάλυμνο αφορά. Ξέρετε τον αγώνα που κάνουμε χρόνια ,γιατί πιστεύουμε ότι η εταιρεία έχει αναπτυξιακό ρόλο για την Κάλυμνο, χρόνια το παλεύουμε ,σε σημείο αηδίας ,που μας λένε καλά μόνο για την ΑΝΕΚ μιλάτε εσείς, δεν έχετε άλλα θέματα; Αυτά είναι και αν έχω νεότερα από το Υπουργείο, πάλι εδώ είμαι να σας τα ανακοινώσω.

Αμέσως μετά το λόγο ζήτησε και πήρε ο δημοτικός σύμβουλος Παντελής Ζωίδης ,ζητώντας κάποιες διευκρινήσεις από το Δήμαρχο Ιωάννη Μαστροκούκο για κάποιες αναφορές του στο Δ.Διακομιχάλη και Γ.Θανάτση.

Ο Παντελής Ζωίδης είπε: Κύριε Δήμαρχε, προηγουμένως είπατε 2 ονόματα. Δεν κατάλαβα τα ονόματα αυτά γιατί τα είπατε. Δηλαδή κάποιοι επειδή τράκαρε επί προηγούμενης Διοίκησης το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” δεν είχανε εμπιστοσύνη; Αυτό εννοούσαν αυτοί που το είπανε ; Είπατε προηγουμένως επί κ. Θανάτση και κ. Διακομιχάλη ακριβώς ότι κάτι συνέβηκε . Δεν το εμπιστευόντουσαν το πλοίο αυτό επειδή τρακάρισε επί δημαρχίας Διακομιχάλη και Θανάτση, αυτό είπατε; Επίσης ένα άλλο, είπατε ότι δεν μπορείτε να βρείτε λεφτά για να δώσετε για την εγγυητική. Νομίζω ότι τώρα τελειώνει η σύμβαση που είχαμε εμείς. Είναι περίπου 280.000 ευρώ, αυτά δεν μπορείτε να τα πάρετε πίσω; Αυτά σας ανήκουν . Εγώ δεν κάνω κόντρα στη Δημαρχία για το “Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ” γιατί όπως το πονάτε εσείς το πονάμε όλοι και ξέρετε τι τραβήξαμε εμείς πριν λίγο καιρό για να πάρουμε αυτές τις γραμμές ,είναι γνωστά όλα. Θέλουμε να πάει μπροστά. Για να το κλείσω, τελικά έχουμε πάρει κάποια γραμμή ναι ή όχι;

Αιχμηρή ήταν η απάντηση του δημάρχου Γιάννη Μαστροκούκου. Ξεκινώντας από το τελευταίο ερώτημα για το αν έχουμε πάρει κάποια γραμμή είπε προς το παρόν είμαστε “δεμένοι”.

Αναφορικά με την εγγυητική επιστολή είπε: Επειδή το θέμα το ξέρω πολύ καλά και πως πάρθηκε η γραμμή σου λέω ότι ήμουν νεοκελεγείς Δήμαρχος και τη γραμμή και τα λεφτά τα πήραμε ελεώ της σχέσης της καλής που είχαμε με τον τότε Υφυπουργό Γιάννη Παππά. Αυτό έτσι καταγράφεται, γιατί είναι η αλήθεια. Αυτή είναι η αλήθεια, δεν υπήρχε περίπτωση να πάρουμε τη γραμμή και αν δεν έκανε παρέμβαση ο Χατζημάρκος στο ΣΑΣ μέσα, δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει η γραμμή. Δεν ήθελαν καν να ακούνε την εταιρεία . Για την εγγυητική να πω ότι απελευθερώνεται τώρα. Εμείς διεκδικούσαμε τη γραμμή στις 29-30 του Οκτώβρη. Στις 30 Οκτώβρη εμείς θέλαμε 180.000 ευρώ .

Για το τρακάρισμα ο Δήμαρχος είπε: μεγάλο πρόβλημα με την εικόνα που παρουσίασε η ΑΝΕΚ επάνω. Τεράστιο πρόβλημα, δεν θέλουν να ακούνε ούτε τα ντουβάρια τη λέξη ΑΝΕΚ. Λέω έτσι απλά έξω από το κάδρο η ΑΝΕΚ ,τελεία. Η εικόνα είναι αυτή που είπα, ακόμη και στην τελευταία συνάντηση. Είπαν έχετε ένα πλοίο το οποίο τρακάρατε και δεν μας δίνατε σημασία για έξι μήνες. Είχατε ένα άλλο το οποίο το κάψατε .πως κάηκε, από το θεό, ο Δίας έριξε τον κεραυνό και το έκαψε. Είχατε ένα άλλο πλοίο το ΝΤΟΛΦΙΝ με καμένες μηχανές . Εγώ γιατί να σας εμπιστευτώ και να σας δώσω γραμμή; Αυτό είναι το κλίμα.

Δείτε αναλυτικά όλη την ενημέρωση για ΑΝΕΚ στο video που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαΐλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς

12-11-2024 Ενημέρωση Δημάρχου Καλυμνίων για την ΑΝΕΚ