Ισχυρές αρμοδιότητες στους Διευθυντές των Σχολείων – Μια νέα εποχή στην εκπαίδευση

483
Από τη Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στον Σπύρο Δημητρέλη, διευθυντή του Capital.gr

Ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, προχωρά σε ουσιαστικές αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης, με επίκεντρο την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των διευθυντών σχολικών μονάδων. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η αναβάθμιση της συνολικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου και η ενίσχυση της αυτονομίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Νέα Εποχή Αυτονομίας

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, στον Σπύρο Δημητρέλη, διευθυντή του Capital.gr ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη για περισσότερη αυτονομία στη λήψη αποφάσεων από τους διευθυντές, αναφέροντας ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τη σχολική αυτονομία. Η μεταρρύθμιση στοχεύει να αλλάξει αυτή την πραγματικότητα, δίνοντας στους διευθυντές τη δυνατότητα να επιλέγουν τους υποδιευθυντές τους και να ζητούν την κατά προτεραιότητα αξιολόγηση εκπαιδευτικών όταν το κρίνουν απαραίτητο.

Διευθυντές με Ουσιαστικό Ρόλο

Στο νέο πλαίσιο, οι διευθυντές αναλαμβάνουν έναν πιο ενεργό και ηγετικό ρόλο στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Θα έχουν αυξημένη παρέμβαση στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και στη διαχείριση των διδακτικών ωρών. Η μεταρρύθμιση επιδιώκει να κάνει τους διευθυντές «ηγέτες» της σχολικής κοινότητας, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την ευελιξία στη διαχείριση των σχολείων.

Καταπολέμηση της Γραφειοκρατίας

Μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου είναι η μείωση της γραφειοκρατίας. Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στη βελτίωση του πληροφοριακού συστήματος “myschool”, ώστε να μειωθούν οι διπλές καταχωρίσεις δεδομένων και η ανάγκη για έντυπη επιβεβαίωση στοιχείων. Αυτή η αλλαγή θα επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς να επικεντρωθούν περισσότερο στη διδασκαλία, παρά στη διαχείριση εγγράφων.

Η πρωτοβουλία για την ενίσχυση των διευθυντών έρχεται να συμπληρώσει πρόσφατες μεταρρυθμίσεις, όπως η απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία και η επαναφορά συνεπειών, όπως η πενθήμερη αποβολή. Αυτές οι παρεμβάσεις δείχνουν τη σαφή πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία που χρειάζονται για τη βέλτιστη διαχείριση των σχολικών μονάδων.

Η νέα στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, όπου οι διευθυντές θα έχουν τον κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος.