“Σολομώντεια λύση” με “θετικό πρόσημο” για την ΑΝΕΚ και το “Ν.Κάλυμνος” στις επιδοτούμενες γραμμές.

1276

Τις αμέσως επόμενες ημέρες σύμφωνα με πληροφορίες του Kalymnos News αναμένονται έστω και με καθυστέρηση 2 μηνών, θετικές εξελίξεις για την ΑΝΕ Καλύμνου και το “Ν.Κάλυμνος” στο θέμα των επιδοτούμενων γραμμών .

Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπάρχει μία σημαντική εκκρεμότητα στις δρομολογιακές γραμμές στην περιοχή μας. Πρόκειται για τη σύνδεση της Αστυπάλαιας με Κω και Κάλυμνο. Το μοναδικό δρομολόγιο εδώ και 2 μήνες για την εξυπηρέτηση του νησιού, είναι αυτό που εκτελείται από πλοίο της BLUE STAR FERRIES μία φορά την εβδομάδα.

Τα 4 δρομολόγια την εβδομάδα που εξυπηρετούσε μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024 το “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” : ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΚΩΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ με επιστροφή και ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ με επιστροφή δεν εκτελούνται εδώ και 2 μήνες!

Τα δρομολόγια αυτά αναμένεται να ανατεθούν στην ΑΝΕ Καλύμνου και στο “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”. Βασική όμως προϋπόθεση για να αποδεχθεί η ΑΝΕΚ την εξυπηρέτηση των εν λόγω δρομολογιακών γραμμών, αφού δεν υπάρχει άλλος ενδιαφερόμενος, είναι να της δοθούν επιπλέον γραμμές ώστε το συνολικό ποσό από τις επιδοτήσεις να κινείται ετησίως στα ίδια επίπεδα με τις συμβάσεις του προηγούμενου έτους.

Με δεδομένη αυτή την προϋπόθεση, στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ,αν δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή, είναι να προκηρυχθούν 2 επιπλέον γραμμές με αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα όπως παρακάτω:

  1. ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΚΩΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΤΗΛΟΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή μία φορά την εβδομάδα
  2. ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ -ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ με επιστροφή μία φορά την εβδομάδα.

Πρόκειται για γραμμές που θα διεκδικήσει η ΑΝΕ Καλύμνου με το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”

Μία “Σολομώντεια λύση” από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ικανοποιητική όμως για την ΑΝΕΚ και το “Ν.Κάλυμνος” ώστε να μην μείνει εκτός επιδοτούμενων γραμμών, κάτι που θα ήταν οδυνηρό και με μαθηματική ακρίβεια θα την οδηγούσε σε λουκέτο

Μια ικανοποιητική συμφωνία

Η λύση αυτή εφόσον υλοποιηθεί και δεν υπάρξει στην πορεία κάτι διαφορετικό, κρίνεται ικανοποιητική για την ΑΝΕ Καλύμνου, καθώς διασφαλίζει ότι τα συνολικά ετήσια έσοδα από τις επιδοτήσεις θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τις συμβάσεις του προηγούμενου έτους, που είναι και το ελάχιστο ζητούμενο και με λιγότερα έξοδα. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, καθώς η απώλεια επιδοτούμενων γραμμών θα μπορούσε να οδηγήσει την ΑΝΕ Καλύμνου σε οικονομικό αδιέξοδο.

Να σημειώσουμε ότι σήμερα 7 Ιανουαρίου 2025 με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη εκδόθηκε ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης για την υποβολή πρότασης με τίτλο: «ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ “ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ”» Να σημειώσουμε ότι τα οικονομικά στοιχεία προβλέπουν όπως η δημόσια δαπάνη (Ε.Π.Α.) που διατίθεται με την εν λόγω ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης ανέρχεται σε 961.000,00 €

Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων. Ευελπιστούμε ότι θα είναι θετικές για την ΑΝΕ Καλύμνου.