Συνέντευξη τύπου από τη Διοίκηση της ΑΝΕΚ παρουσία του Δημάρχου Ι.Γαλουζή για τις εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στο ταχύπλοο «KALYMNOS STAR».

1913

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε σήμερα Δευτέρα 22 Μαίου 2017  στις 11.00 το πρωί, στο Δημαρχιακό Μέγαρο η Διοίκηση της ΑΝΕΚ παρουσία του  Δημάρχου  Ιωάννη Γαλουζή, σχετικά με τις εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες επισκευής και συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν στο ταχύπλοο σκάφος της Εταιρείας  «KALYMNOS STAR». 

Από πλευράς Διοίκησης της ΑΝΕΚ παρόντες ο Πρόεδρος της Εταιρείας  Γιάννης Διαμαντής,ο αντιπρόεδρος της Γιώργος Παντελής ,ο Τεχνικός σύμβουλος Θωμάς Σκριβάνος και ο καπετάνιος του σκάφους Αντώνης Γεδεών.

Μία συνέντευξη με ενδιαφέροντα και αναλυτικά στοιχεία, για τις εργασίες που έγιναν και το κόστος αυτών ,αλλά και με απαντήσεις στη μείζονα αντιπολίτευση, που από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό ότι το σκάφος  θα μεταβεί για επισκευές και συντήρηση, ξεκίνησε μία  άνευ προηγουμένου αντιπολιτευτική κριτική κατά του Προέδρου της  ΑΝΕΚ Γιάννη Διαμαντή ,αλλά και της Δημοτικής Αρχής.

Πρώτος το λόγο πήρε ο Δήμαρχος Ι. Γαλουζής ο οποίος σε μία σύντομη εισαγωγή ανέφερε: Σκοπός της συνέντευξης είναι να δοθούν απαντήσεις ,να καταλάβει ο κόσμος ακόμη καλύτερα το πως ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του «KALYMNOS STAR» και πάνω απ’ όλα διαφάνεια ,αυτό που ζητά ο κόσμος και είναι υποχρέωση μας και προεκλογική μας υπόσχεση.

Για κάθε κίνηση την οποία κάνουμε να γνωρίζει ο κάθε Καλύμνιος τι ακριβώς ξοδέψαμε,τι αποτέλεσμα έχουμε και ποια είναι τα συν και τα πλην της όλης ιστορίας.

Να απαντήσουμε στις όποιες  καταγγελίες κατά καιρούς των αντιπολιτεύσεων και συγκεκριμένα της μείζονος μειοψηφίας η οποία στάθηκε σε ένα θέμα που δεν νομίζω ότι είχε αντικείμενο να σταθεί και δεν ξέρουμε από εδώ και πέρα ποια αντιπολιτευτική τακτική θα ακολουθήσει.

Στη συνέχεια παρουσίασε τους συμμετέχοντες στο  πανελ και αναφέρθηκε στη δομή της ενημέρωσης.

Ακολούθησε ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ Γιάννης Διαμαντής που ανέφερε ότι θα γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων της επισκευής όπως είχε υποσχεθεί από την πρώτη στιγμή με πλήρη διαφάνεια, λέγοντας χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε αναλυτικά τους λόγους που πήγε το σκάφος για επισκευή, το ποσό που ξοδεύτηκε ,γιατί υπήρξε καθυστέρηση.

Ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ σε αρκετές παρεμβάσεις που έκανε  κατά τη διάρκεια της συνέντευξης,  έδωσε στοχευμένες και αποστομωτικές απαντήσεις στις αιτιάσεις συγκεκριμένων προσώπων της  μείζονος μειοψηφίας που εδώ και 10 μήνες τον βομβάρδιζαν με έγγραφα ,με δελτία τύπου, μέσω τηλεοπτικών εμφανίσεων  ,με απαξιωτικές φραστικές επιθέσεις. Μάλιστα ήταν φανερό ότι ο Γιάννης Διαμαντής σε κάποια σημεία των τοποθετήσεων του, έβγαζε την πικρία του, αλλά και την αγανάκτηση για τον πόλεμο και τα «κτυπήματα κάτω από τη μέση» που δέχθηκε από συγκεκριμένα άτομα όλο το προηγούμενο διάστημα .

Ακολούθησε ο Τεχνικός σύμβουλος Θωμάς Σκριβάνος που απλά ,κατανοητά αναλυτικά,τεχνοκρατικά και τεκμηριωμένα, παρουσίασε τις εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες επισκευής και συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν, αλλά και τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία των επισκευών.

Τα κύρια στοιχεία που παρουσίασε ο Τεχνικός σύμβουλος Θωμάς Σκριβάνος που είχε και το κύριο βάρος της εν λόγω ενημέρωσης είναι:

  1. Το σκάφος μετέβη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας “Ναυπηγεία Χαλκίτη Α.Ε” στο Πέραμα στις 11 Δεκεμβρίου 2016 ενώ οι μηχανές μετά την αφαίρεση τους μεταφέρθηκαν για ανακατασκευή στο συνεργείο ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ»,όπως είχε αποφασίσει και εγκρίνει το ΔΣ της ΑΝΕΚ.

2.Για την ανακατασκευή των μηχανών:

Α. Σύμφωνα με το προϋπολογισμό που ο ίδιος είχε εκπονήσει και παρουσιάσει στο ΔΣ με τα πιθανά ανταλλακτικά που θα απαιτούντο , αυτός  ανερχόταν στο ποσό των 68.650 ευρώ . Τελικά ανήλθε στις 74.344 ευρώ με γνήσια ανταλλακτικά από την MTU, λόγω κάποιων επιπλέον ανταλλακτικών που προέκυψε η αντικατάσταση τους  στην πορεία.

Β. Ο Προϋπολογισμός αμοιβών για τις εργασίες ανακατασκευής προϋπολογίστηκαν στα 44.300 ευρώ όσο ήταν και το τελικό  ποσό που πληρώθηκε.

Γ.Επιπλέον έγιναν επισκευές αναγομώσεων  σε περιφερειακά συστήματα που δεν μπορούσαν  να προβλεφθούν από την αρχή ,ύψους 3.710 ευρώ ,

Δ. Η προμήθεια γνήσιων ανταλλακτικών για τα περιφερειακά συστήματα στοίχισαν 15.250 ευρώ.

Ε. Συνολικά η ανακατασκευή  των 2 μηχανών στοίχισε 137.604 ευρώ.

3.Η επίσημη προσφορά από την MTU για την προμήθεια 2 καινούργιων μηχανών ήταν 210.000 ευρώ . Στην τιμή αυτή δεν συμπεριλαβανόταν τόσο τα μεταφορικά από τη Γερμανία, όσο και οι εργασίες τοποθέτησης τους. Και το σημαντικότερο η παράδοση τους θα ήταν μετά από 6 μήνες.

4.Με βάση τα παραπάνω δεδομένα αποφασίστηκε από το ΔΣ της ΑΝΕΚ η ανακατασκευή των 2 μηχανών. Ήταν η πλέον συμφέρουσα περίπτωση και η σωστότερη λύση.

 

  1. Στη συνέχεια ήλθε μία νέα προσφορά από την αντιπροσωπεία της ΜΤU Ελλάδας για 2 μηχανές με τιμή 197.000 ευρώ και με αγορά των 2 παλαιών, εφόσον βρισκόταν σε καλή κατάσταση με 15.000 ευρώ την καθεμία. Στο σημείο  αυτό παρενέβη ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ που είπε: Για να μην δημιουργηθούν εντυπώσεις ευτυχώς που δεν πήγαμε σε αυτή τη λύση, γιατί μετά από 2 μήνες η αντιπροσωπεία αυτή έπαυσε να υφίστατια στην Ελλάδα. 

 

  1. Επίσης έγιναν εκτεταμένες Ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες συντήρησης ,αντικατάστασης ,ανακαίνισης σε όλα τα τμήματα του σκάφους, που περιλάμβαναν:

-αντικατάσταση της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης

-της ηλεκτρομηχανής ,ενώ τοποθετήθηκε και δεύτερη ηλεκτρομηχανή.

-Καθαρισμός  υφάλων

-Επισκευή πηδαλίων

-Εξαγωγή αξόνων ,τοποθέτηση νέων κουζινέτων και επανατοποθέτηση

-Εργασίες χρωματισμού

-Γιάλισμα του σκάφους εξωτερικά με ειδικούς τροχούς

-Ανακατασκευή δεξαμενής

-πλήρης ανακαίνιση του σαλονιού και του καταστρώματος.

-Ανύψωση μηχανών

-Αντικατάσταση προσκρουστήρων

-Αντικατάσταση τζαμιού γέφυρας

-Κατασκευή καπακιών στο χώρο που βρισκόντουσαν οι μηχανές για να είναι δυνατή η εξαγωγή και επανατοποθέτηση τους

-Αντικατάσταση μπιντών

-Ηλεκτρολογικές και ξυλουρικές εργασίες.

Όλα  τα παρπάνω συν τα  έξοδα ενοικίου στο Ναυπηγείο ανήλθαν στο ποσό των 47.000 ευρώ

Επίσης ο Τεχνικός  σύμβουλος αναφέρθηκε στο χρόνο που χρειάστηκε για τις επισκευές του σκάφους. Όπως είπε ο χρόνος μέχρι τις 24 Μαρτίου  2017  ήταν μέσα στο χρονοδιάγραμμα του σχεδιασμού του και είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείτο, λέγοντας χαρακτηριστικά: είμαι υπερήφανος  που όλα αυτά έγιναν μέσα στο χρόνο αυτό κι αν είχε γίνει ο σχεδιασμός από κάποιον άλλο, ο χρόνος θα ήταν ο διπλάσιος.

Αναφορικά για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στη μία μηχανή κατά το δοκιμαστικό πλού της 24ης Μαρτίου 2017 είπε ότι ήταν  κάτι ανεξήγητο μέχρι τώρα. Ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στις 50 ημέρες που χρειάστηκαν για να αποκατασταθεί η βλάβη και να επιστρέψει το σκάφος στην Κάλυμνο ,περιγράφοντας με αναλυτικό τρόπο το χρονοδιάγραμμα .Όπως ανέφερε και ο  χρόνος  αυτός ήταν ο τελείως απαραίτητος και ο ελάχιστος και δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση.

Κλείνοντας να σημειώσουμε την αναφορά που έκανε ο καπετάνιος του πλοίου Αντώνης Γεδεών στη σύντομη τοποθέτηση του και δημιούργησε  εντύπωση. Όπως είπε όταν πήρε το σκάφος να  το μεταφέρει στο Ναυπηγείο αυτό παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα.

Μάλιστα στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση τόσο ο Τεχνικός σύμβουλος όσο και ο αντιπρόεδρος της Εταιρείας που επισήμαναν ότι κάποια από τα προβλήματα αυτά ήταν κατασκευαστικά.