Ο Ρινόκερος* και το Θέατρο του Παραλόγου.

1640

%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%bf%cf%85

Εντός του Οκτωβρίου στο νησί μας θα έχουμε την χαρά να έχουμε δύο πολυήμερα χάπενιγκ, το 10ο Φεστιβάλ Αναρρίχησης και την 28η Συνάντηση Ερασιτεχνών Θιάσων Αιγαίου. 

 Ως γνωστόν, η αναρρίχηση δεν είναι ένα σπορ που έχει απήχηση στον ντόπιο πληθυσμό και αφορά  ως επί το πλείστον τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται γύρω από το εξτρίμ άθλημα και τους ξένους αναρριχητές.

Αλλά μην ανησυχείτε, μπορείτε να συμμετέχετε στην Συνάντηση Ερασιτεχνών Θιάσων ως θεατές.

Είναι πραγματικά ευκαιρία για τους Καλύμνιους να έχουν στην διάθεση τους μια τόσο μεγάλη ποικιλία έργων και θιάσων για να επιλέξουν παραστάσεις που μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν.

Πέρα από την λάμψη και το πρεστίζ που η Συνάντηση Θιάσων Αιγαίου στον τόπο μας θα προσφέρει, καλό είναι να επωφεληθούμε ως θεατές όχι απλά επειδή θα είναι η είσοδος δεν έχει χρέωση, αλλά γιατί θα είναι μια ευκαιρία να διευρύνουμε τους πνευματικούς και τους συναισθηματικούς ορίζοντες μας.

Δείτε το μενού των παραστάσεων, μελετήστε κάτι εκ των προτέρων για τους συγγραφείς και τα έργα τους για να κατανοήσετε καλύτερα τα μηνύματα τους. Οι παραστάσεις μπορούν να γίνουν αφορμή για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, και να γίνουν αντικείμενο συζήτησης μετά την παρακολούθηση τους. Το θέατρο δεν πρέπει να το βλέπουμε απλά ως ευκαιρία για να διασκεδάσουμε, έχει παιδευτικό χαρακτήρα κυρίως, ακόμα και οι επιθεωρήσεις που θεωρούνται ελαφρά θεάματα.

Αλλά ας πάμε τώρα για μια δόση από σοβαρό θέατρο.

Σε μόνιμη βάση, στο ανοικτό θέατρο της παραλίας και του αιγιαλού, που ονομάζουμε πλατεία, ανεβάζονται έργα από το θέατρο του παραλόγου, αλλά δεν ξέρω αν έχουμε αποκομίσει κάτι τόσα χρόνια που βλέπουμε το ίδιο έργο.

Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί και αυτό, να αρχίσουν να μαζεύουν τραπεζοκαθίσματα από την πλατεία οι επαγγελματίες.

Η εικόνα μπροστά από το ιστορικό ζαχαροπλαστείο του «Μιχαλαρά», του κενού χώρου, ήταν σοκαριστική.

%ce%bc%ce%b9%cf%87%ce%b1%ce%bb%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%82-%ce%b4%cf%8d%ce%bf

Άλλοι ερμήνευσαν το γεγονός της διαμαρτυρίας αυτής ως πρωτοτυπία και χαριτομενιά και γελούσαν στις τηλεοπτικές οθόνες , είναι όμως στην πραγματικότητα μια πράξη απελπισίας.

 Το μήνυμα που εισέπραξα εγώ από την σκηνή αυτή ήταν ότι το πολιτικό κενό, μόνο άλλα κενά μπορεί να δημιουργήσει, μονό αυτό μπορεί να αναπαράγει.

Τύφλα να’ χουν οι Ιονέσκο, Μπέκετ και ο Πιραντέλο μαζί, έτσι;

Φαντάζεστε να ακολουθήσουν το παράδειγμα του κ. Αλαχούζου όλοι οι επαγγελματίες της παραλίας και του αιγιαλού και να μαζέψουν όλοι τα τραπεζοκαθίσματα τους, ιδίως τώρα που θα φιλοξενήσουμε το Φεστιβάλ Αναρρίχησης και την Συνάντηση Θιάσων Αιγαίου, έστω για λίγες μέρες.

 Να δούμε τότε, τι εικόνα θα δώσουμε στους επισκέπτες μας, θα θαυμάσουν την νομιμοφροσύνη μας αν μη τι άλλο.

Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται και οι επαγγελματίες είναι βυθισμένοι στα χρέη, απειλούνται με λουκέτο, δεν έχουν τίποτα να χάσουν παρά μόνο να κερδίσουν με την ενέργεια- αντίδραση αυτή.

Αφού η ΕΡΤ είναι χορηγός επικοινωνίας και ίσως καλύψει τηλεοπτικά κάποιες παραστάσεις και δρώμενα, και άλλα κανάλια ιδιωτικά πανελλήνιας εμβέλειας ίσως να μεταδώσουν σκηνές, οι επαγγελματίες μπορούν να θεωρήσουν, ότι είναι μοναδική ευκαιρία να διαμαρτυρηθούν για την αδικία αυτή και να έχουν πανελλαδική κάλυψη.

Φανταστείτε τι εντύπωση θα κάνει το νησί μας αν τυχόν οι επαγγελματίες συμμετέχουν και αυτοί με το δικό τους περφόρμανς στα θεατρικά δρώμενα, μια πλατεία άδεια, και όποιος θέλει να πιεί καφέ να φέρει και μια σπαστή καρέκλα από το σπίτι του μαζί του, και να την παίρνει μαζί του φεύγοντας.

Ας ευχηθούμε να μην συμβεί κάτι τέτοιο.

Πάντως η  μέχρι σήμερα προκλητική αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής πρέπει να λάβει τέλος, μετά την κίνηση του κ. Αλαχούζου, και πριν η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να δώσει άμεση λύση στο τεράστιο πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε.

*Θεατρικό έργο του Ευγένιου Ιονέσκο του 1959 στο οποίο οι κάτοικοι μιας επαρχιακής πόλης στην Γαλλία μεταμορφώνονται σε ρινόκερους και στηλιτεύει τον κομφορμισμό μεταξύ άλλων.