Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας αποφάσισε να αναστείλει τον εορτασμό της 15ης Αυγούστου σε χωριό της δικαιοδοσίας του ,γιατί από βραδύς κάνουν το γλέντι με μακαρονάδες και κρέας ,χορούς και μουσική κλπ.
Οπότε ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου μετατρέπεται σε εορτασμό του Βάκχου και άλλων συναφών θεοτήτων .
Προσωπικά επικροτώ την πολύ σωστή αυτή απόφαση του Μητροπολίτη και εύχομαι να υπάρξουν και άλλοι θαραλλέοι Μητροπολίτες να βάλουν μερικά πράγματα στη θέση τους,γιατί όντως έχουμε εξοκοίλει.
Γενικά και βλέπουμε να γίνονται υπερβολές που προσβάλλουν το νόημα της εορτής.
Όπως το κακό με τους επιταφίους της Παναγίας που παρατύπως και εντελώς αντιδεοντολογικά πάει πλέον να γίνει πανελλήνιο έθιμο και του οποίυς περιφέρουν δίκην Μεγάλης Παρασκευής στους δρόμους.
Πέραν αυτού όλες οι εορτές της Παναγίας (Κοιμήσεως, Γενεσίου Εισοδίων ,Ζωοδόχου Πηγής κλπ ,ακόμα και εκκλησίες αφιερωμένες σε άλλους αγίους όπως στο βλάχικο χωριό της Αιτωλίας που ο ναός είναι του Αγίου Γεωργίου) πανηγυρίζουν αδιακρίτως και για ευνόητους λόγους στις 15 Αυγούστου συλλήβδην.
Με γλέντια στα οποία προσφέρονται συνήθως το βράδυ της παραμονής του εορτασμού, δηλαδή ημέρας νηστείας προσευχής και περισυλλογής από μακαρονάδες ,ρεβυθάδες και φασολάδες ,μέχρι κοψίδια, σουβλάκια και άλλα κρεατικά συνοδευόμενα από χορό και ξεφάντωμα,μετά της σχετικής οινοποσίας.
Και όλα αυτά ημέρα ουσιαστικά θλίψεως.Πρός δόξα και τιμή όχι βεβαια της Θεομήτορος αλλά του Βάκχου,της Τερψιχόρης και των άλλων συναφών που προείπα!!
Αφήνω και το ότι συνήθως σε αυτά τα πανηγύρια οι περισσότεροι των πιστών παρακολουθούν τις ακολουθίες έξω από την εκκλησία,λόγω ζέστης ή και στενότητας χώρου,με το σχετικό βέβαια κουβεντολόϊ.
Άρα το παρακολουθούν εντός εισαγωγικών παρακαλώ και την επομένη χορτάτοι και ξενυχτισμένοι από το βραδινό γλέντι κοιμούνται και δεν πάνε στην εκκλησία την κυριώνυμη της εορτής ημέρα..
Αυτά και πολλά άλλα..
Τώρα τι κάνει για όλα αυτά η Διοικούσα εκκλησία ,είναι άλλη υπόθεση. Το γεγονός είναι ότι ξήλωνε-ξήλωνε στο τέλος θα μείνει μόνο ο σκελετός. Αν θα μείνει κι αυτός,της ουσίας του πνεύματος της εορτής.
Και επειδή προβλέπω ότι κάτι παρόμοια θα γίνουν και στην Κάλυμνο,παραθέτω και τις δύο παλιές μη εφαρμοσθείσες εγκυκλίους για τους επιταφίους της Παναγίας για ενημέρωση των φιλακολούθων.