Ο κορωνοιός ως δείκτης: Σε δοκιμασία οι τρόποι κοινωνικής οργάνωσης. -Γράφει ο Μανώλης Γαλανομάτης

1455

Ο κορωνοιός υποχωρεί στην Κίνα, αλλά εξαπλώνεται στον υπόλοιπο κόσμο, αλλού με μικρές ταχύτητες και αλλού με μεγάλες.

Από ιατρικής πλευράς το ζήτημα του κορωνοιού και της αντιμετώπισης του είναι υπόθεση ειδικών, ενώ από πλευράς υγιεινής συμπεριφοράς,το ζήτημα το έχουν αναλάβει ειδικοί και μη από τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

 Προς αυτές τις κατευθύνσεις εμάς δεν μας πέφτει λόγος.Εμείς το ζήτημα του κορωνοιού θα το εξετάσουμε μόνο από πλευράς πολιτικής. Επομένως για μας το πρόβλημα συνίσταται στα εξής:Πώς εμφανίστηκε ο κορωνοιός, πώς αντιμετωπίζεται σε διάφορες χώρες με διαφορές στην κοινωνική οργάνωση και πάνω απ όλα ποιές Αρχές και ποιές Αξίες αναθεωρούνται από τις εμπειρίες, που έχουμε μέχρι τώρα από την αντιμετώπιση του κορωνοιού.


1) Ο κορωνοιός ως μέρος του υβριδικού Πολέμου   Παλιότερα γράψαμε ένα άρθρο περί συνωμοσιολογίας. Σήμερα έχουμε προχωρήσει ένα βήμα: Έχουμε επίσημες υποθέσεις και υποψίες.Πριν αναφέρουμε αυτολεξεί το επίμαχο σημείο, πρέπει να επισημάνουμε,ότι όταν η συνωμοσιολογία δείχνει σημάδια δικαίωσης, παύει να είναι συνωμοσιολογία και γίνεται πολιτική άποψη.

Το επίμαχο σημείο είναι το εξής: Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας Ζάο Λιτσιάν κάνει την ακόλουθη δήλωση απευθυνόμενος στους Αξιωματούχους των ΗΠΑ: “Πότε ξεκίνησε ο “ασθενής μηδέν” στις ΗΠΑ; Πόσα άτομα έχουν μολυνθεί;Ποιά τα ονόματα των νοσοκομείων αναφοράς; Μήπως ήταν ο Στρατός των ΗΠΑ αυτός, που έφερε τον κορωνοιό στη Γιουχάν της Κίνας; Μιλήστε καθαρά. Δώστε στη δημοσιότητα τα στοιχεία σας.

Οι ΗΠΑ μας χρωστάνε μια εξήγηση”Ανεξάρτητα από το αν οι ΗΠΑ δώσουν στους Κινέζους εξήγηση δικαιολόγησης, το πρόβλημα είναι, ότι οι Κινέζοι επίσημοι όχι μόνο άρχισαν να υποπτεύονται έναρξη βιολογικού Πολέμου, αλλά επισημαίνουν και τον πιθανό ένοχο (προφανώς τις ΗΠΑ και τις στρατιωτικές υπηρεσίες τους).

Ο βιολογικός Πόλεμος ου γαρ έρχεται μόνος, γιατί αν ο αντίπαλος προχωρεί σε μια μορφή υβριδικού Πολέμου ,το πρόβλημα  είναι αν θα προχωρήσει σε πραγματικό θερμό Πόλεμο και όχι αν θα χρησιμοποιήσει κι άλλες μορφές υβριδικού Πολέμου. Έτσι κι αλλιώς ήδη είναι σε λειτουργία δύο μορφές υβριδικού Πολέμου πέραν του βιολογικού: ο οικονομικός και ο πληροφοριακός. Αυτό που περιμένουμε είναι πότε θ’ αρχίσει ο κλιματικός Πόλεμος!

Από τις δηλώσεις του Κινέζου Αξιωματούχου το πιο σημαντικό συμπέρασμα, είναι, ότι οι σχέσεις Κίνας -ΗΠΑ έχουν σπάσει για πάντα. Από γεωπολιτικής άποψης αυτό σημαίνει το εξής: Ο πολυπολικός κόσμος που έρχεται μετά την βέβαιη πια αποχώρηση της Αμερικάνικης παγκόσμιας κυριαρχίας, θα έχει μεν 4-5 βασικούς συντελεστές, αλλά οι σχέσεις δεν θα είναι ισόμετρες. Απεναντίας ο πολυπολικός κόσμος θα πάρει ομαδικό χαρακτήρα δηλ. θα τείνει ο κόσμος να ξαναμοιάσει με διπολικό κόσμο.


2) Η δόξα της κρατικότητας     

Α) Σε πρώτη φάση από την έννοια του Κράτους αφαιρούμε την ταξικότητα, γιατί σκοπός μας εδώ δεν είναι ν’ αποδείξουμε, ότι το σοσιαλιστικό Κράτος είναι καλύτερο από το καπιταλιστικό, αλλά ότι η κρατικότητα (ως τρόπος κοινωνικής οργάνωσης είναι ανώτερη από την “ιδιωτικότητα” (=την αντίληψη υπεροχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του ιδιωτικού Δικαίου).

α) Ξεκινάμε από την Κίνα (απ’ όπου για πρώτη φορά εμφανίστηκε ο κορωνοιός).Όταν πριν από κάποιες μέρες γράφαμε σχετικό άρθρο, στην Κίνα μέσα σε μια εβδομάδα κτίστηκε και λειτούργησε ένα νοσοκομείο για τον κορωνοιό. Από κει και πέρα μέσα σε ένα μήνα κτίστηκαν άλλα δύο για την αντιμετώπιση του κορωνοιού.Ρωτάμε και ζητάμε καλόπιστη απάντηση: Ποιές εταιρείες , ποιοί αυτοδιοικητικοί θεσμοί και ποιά άτομα θα έπαιρναν αυτή τη πρωτοβουλία, θα αναλάμβαναντα σχετικά έξοδα και θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν τα ανάλογα στελέχη και τον ανάλογο αριθμό εργατών για να γίνουν 3 νοσοκομεία σε 1 μήνα!!

β) Προχωράμε στη Χώρα μας: Ποιές Εταιρείες, ποιοί αυτοδιοικητικοί θεσμοί και ποιά άτομα θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν ΜΜΕ, Σχολεία, να κλείσουν κέντρα διασκέδασης κλπ κλπ, αλλά ακόμα να συμμορφώσουν την Εκκλησία προς ένα συγκεκριμένο στόχο, με ένα συγκεκριμένο σχέδιο και με συγκεκριμένες εντολές;!Πού πήγε η ιδιωτική πρωτοβουλία;Ποιό Σύστημα Υγείας τραβάει το βάρος της υπόθεσης του κορωνοιού;Ασφαλώς όχι τα ιδιωτικά νοσοκομεία και κλινικές (και όσα απ’ αυτά συμμετέχουν είναι κάτω από την πίεση του Κράτους).Άραγε πού μπορεί να στηρίζεται η κοινωνία όταν κινδυνεύει; Πούαλλού ; Στο Κράτος και στο δημόσιο Σύστημα Υγείας (ή ό,τι άλλοπέραν της Υγείας, που σχετίζεται με την επιβίωση και συντήρησητης κοινωνίας μας)

Β) Περνάμε στη δεύτερη φάση (όπου εμπλέκεται το ταξικό και ιδεολογικό στοιχείο). Το μεγάλο επιχείρημα των Νεοφιλελεύθερων ήταν το εξής: Από τη στιγμή που μια Αριστερή Κυβέρνηση (οι Νεοφιλελεύθεροι την λένε “Αριστερή”-εμείς δεν την λέμε) αναγκάζεται να εφαρμόσει Νεοφιλελεύθερες Αρχές, ποιός ο λόγος ο λαός να εμπιστεύεται τους χρεοκοπημένους μιμητές της Πολιτικής μας και όχι τους αυθεντικούς εκφραστές αυτής της Πολιτικής;![Αυτή άλλωστε είναι και ιστορική ζημιά που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ: δικαίωσε και δόξασε την Δεξιά με τις δικές του υποχωρήσεις και τους δικούς του συμβιβασμούς]Τώρα εμείς αυτό το επιχείρημα το αντιστρέφουμε:Όταν σε καταστάσεις κινδύνου εθνικής εμβέλειας η Κυβέρνηση εγκαταλείπει τις Νεοφιλελεύθερες Αρχές περί μικρού Κράτους και αποθέωσης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σημαίνει, ότι σε λανθάνουσα, συγκαλυμένη και καταπιεσμένη μορφή η σοσιαλιστική οργάνωση της κοινωνίας ,που αποθεώνει την κρατικότητα, είναι ανώτερη σε όλη την διάρκεια της ζωής και λειτουργίας της κοινωνίας.Γιαυτό η Κίνα έκτισε και λειτούργησε 3 νοσοκομεία σ’ ένα μήνα καιδείχνει να νικά τον κορωνοιό. Η Κίνα είχε ήδη την κρατικότητα σε ετοιμότητα και τον κρατικό σχεδιασμό σε λειτουργία [και σε ανάπτυξη την κουλτούρα του κρατισμού και του κολλεκτιβισμού(=συλλογικότητας-κοινωνικότητας)].


3) Η χρεοκοπία της ΕΕ   

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακήρυξε την Ευρώπη (και όχι την Κίνα, την Ρωσία ή τις χώρες της καπιταλιστικής Περιφέρειας)κέντρο της πανδημίας του κορωνοιού.Πού πήγε η οργάνωση του Ελεύθερου Δυτικού κόσμου που η ψευδής προπαγάνδα του διέλυσε την Σοβιετική Ένωση με τα παραμύθια και αυταπάτες;Αλλά η χρεοκοπία της ΕΕ δεν συνίσταται σ’ αυτό. Η χρεοκοπία της ΕΕ συνίσταται στο, ότι το κάθε κράτος -μέλος της ΕΕ έδρασε μόνο του με τις δικές του δυνάμεις και το δικό του σχέδιο. Η ΕΕ δεν μπόρεσε να κινητοποιηθεί ως ενιαίο σύνολο.Αναφερόμενοι στη δική μας Χώρα: Αντιμετωπίζουμε μεταναστευτική κρίση (στην οποία η ΕΕ είναι συνένοχη με την Συνθήκη του Δουβλίνου),τώρα αντιμετωπίζουμε την επέλαση του κορωνοιού και η ΕΕ επιμένει στα υποχρεωτικά πλεονάσματα και τις πληρωμές των τοκοχρεωλυσίων!Ορίστε διεθνικός Οργανισμός που περιμένει ιστορική δικαίωση !Περνάμε σε ένα ανάλογο συλλογισμό: Αν σε κρίσιμες στιγμές μιας χώρας, η ΕΕ δεν μπορεί να δράσει αποφασιστικά ως ενιαίο σύνολο,ποιός ο λόγος της ύπαρξης της; Ή μήπως θα έχουμε την ΕΕ να μας εκμεταλλεύεται και να μας καταπιέζει στις ήρεμες περιόδους και στις δύσκολες να μας αφήνει να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας ως ιδιαίτερο και ξεχωριστό έθνος-Κράτος. Γινόμαστε μια κι έξω  αυτόνομο έθνος-Κράτος για να έχουμε την κατάλληλη προετοιμασία και κουλτούρα!Η  διατήρηση μιας υποβαθμισμένης διεθνικής οργάνωσης δείχνει μόνο, ότικάποιοι (=οι μεγαλοτραπεζίτες, πιο γενικά η Ευρωπαική Ολιγαρχία του Πλούτου, ακόμα πιο γενικά η Ευρωπαική Αστική Τάξη) συντηρούντην ΕΕ, για να κερδοσκοπούν ακριβώς στο ότι είναι υποβαθμισμένη διεθνική οργάνωση.


4) Μεγάλη η δοκιμασία για την Εκκλησία 

 Για τους ορθολογιστές το ζήτημα είναι απλό: Ο κόσμος είναι υλικός.Διά ταύτα αρνητικές υλικές διαδικασίες (=διάδοση του θανατηφόρου ιού), πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται με υλικά μέσα και επιστημονικές συμπεριφορές (=με γιατρούς, φάρμακα και οδηγίες υγιεινής συμπεριφοράς). Η δε συνάθροιση των πιστών στις Εκκλησίεςείναι τόσο επικίνδυνη, όσο και η συγκέντρωση πολιτών σε οποιοδήποτε άλλο χώρο.Για την Κυβέρνηση ενός Αστικού Κράτους είναι λίγο πιο σύνθετο το ζήτημα, γιατί από την μια είναι υπεύθυνη για την υγεία και την ζωή των πολιτών και από την άλλη δεν μπορεί ν’ ακυρώσει τηνΕκκλησία, που είναι πυλώνας του Συστήματος.Εδώ είναι φανερή μια περίπτωση αποτελεσματικής συμπεριφοράς σοσιαλιστικού Κράτους έναντι του Αστικού: Το μεν σοσιαλιστικό Κράτος θα έστελνε τους πολιτοφύλακες να κλείσουν τις εκκλησιές,όσο ο κορωνοιός περιφέρεται στη Χώρα μας, ο δε Κ.Μητσοτάκης (ως εκπρόσωπος του Αστικού Κράτους) πρέπει να πείσει την Αρχιεπισκοπή, για την αναγκαιότητα περιορισμού προσέλευσης των πιστών στις εκκλησίες στο ελάχιστο.

Για την Εκκλησία το ζήτημα παίρνει τραγικές διαστάσεις.

Πρώτο αδιέξοδο: Αν η Εκκλησία θέλει να διατηρήσει το ιδεολογικό της κύρος, πρέπει να διακηρύξει, ότι η προσέλευση στις εκκλησίες δεν συνιστά κανένα κίνδυνο. Πλην όμως συνιστά κίνδυνο, όσο και η οποιαδήποτε συγκέντρωση πολλού κόσμου σε κλειστούς χώρους.Άρα αν η Εκκλησία επιμείνει σε ιδεολογική στάση, μπορεί να βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση, αν τα θύματα μεταξύ των εκκλησιαζομένων είναι πιο πολλά από τα αντίστοιχα μεταξύ των μη εκκλησιαζομένων.

Δεύτερο αδιέξοδο: Αν η Εκκλησία πειθαρχήσει στην Πολιτεία χωρίς κάποια αντίσταση και κλείσει τις εκκλησίες (=τους ναούς), αυτό θα ήταν ιδεολογική αυτοκτονία (=θα ήταν αυτοακύρωση της ίδιας της Εκκλησίας).

Διά ταύτα η Εκκλησία διάλεξε την διπλωματική οδό: Ούτε διαβεβαιώνει τους πιστούς, ότι η προσέλευση στις εκκλησίες δεν εμπεριέχει κανένα κίνδυνο, ούτε κλείνουμε τις εκκλησίες.Το αφήνουμε να κυλήσει ήρεμα το ζήτημα στα νερά της προσωπικής υπευθυνότητας και του σεβασμού των αποφάσεων και των μέτρων της Πολιτείας.Στα πλαίσια του σεβασμού των αποφάσεων της Πολιτείας (και όχι ότι θεωρεί επικίνδυνη για την υγεία την προσέλευση των πιστών στις εκκλησίες) η Ιερά Σύνοδος πήρε κάποια μέτρα για λιτές λειτουργίες και μοναχικά προσκυνήματα στις εκκλησίες (=τους ναούς).Όμως η διπλωματική στάση μπορεί να είναι προτέρημα για τους Υπουργούς Εξωτερικών και τους πρεσβευτές, δεν ξέρουμε όμως κατά πόσον η διπλωματική στάση μπορεί νάναι προτέρημα για τους Εκκλησιαστικούς Άρχοντες.