Αεροδρόμιο Καλύμνου έκλεισε 14 χρόνια λειτουργίας. Διακινήθηκαν 250.918 επιβάτες. Απαξιώθηκε τα 4 τελευταία χρόνια λόγω

1635

Απαξιώθηκε τα 4 τελευταία χρόνια λόγω μείωσης των πτήσεων κατά 50%

ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ

Κυριακή  9 Αυγούστου 2020 συμπληρώθηκαν 14 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.

 Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα.

Πέρασαν ήδη δεκατέσσερα χρόνια και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με 13.558   πτήσεις από αεροσκάφη της  Ολυμπιακής Αεροπορίας  μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και με αεροσκάφη της ASTRA AIRLINES και SKY EXPRESS στη συνέχεια  από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)  προς Κάλυμνο και αντίστροφα,  διακινήθηκαν 250.918 επιβάτες.

Ένα αεροδρόμιο ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και που οι σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις 2.500 τμ  εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό. Επίσης διαθέτει xώρο στάθμευσης για 300 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα.

Παρά τα όποια μικροπροβλήματα είχαν παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου λειτούργησε, απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε κατά τον καλύτερο τρόπο όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν.

Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση τα 14 χρόνια (10 Αύγουστου 2006– 31 Ιουλίου 2020) λειτουργίας  του Αεροδρομίου φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε :

Παρατηρούμε ότι 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1304 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 140 και διακινήθηκαν 18.637 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%

Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού έφτασε το 52% σε σχέση με το 2015.

 Διακινήθηκαν μόνο 11.981 επιβάτες έναντι των 24.575 το 2015 και των 18.631 το 2016.

Δυστυχώς το 2018 και το 2019 η βουτιά ήταν ακόμη μεγαλύτερη και συνεχίζεται και φέτος που σε συνδυασμό με την τρίμηνη καραντίνα και τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει νεά μείωση.

Να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες χρονιές στα 13 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου ήταν το 2014 και το 2015 με 24.512 και 24.575 επιβάτες αντίστοιχα.

 Και δεν είναι κάτι τυχαίο, αφού αυτά τα 2 χρόνια , μετά από μικρές παρεμβάσεις που έγιναν στο διάδρομο δόθηκε  το «πράσινο φως» στην AEGEAN και την OLYMPIC AIR για την δρομολόγηση αεροσκάφους του τύπου Dash Q400 χωρητικότητας 78 θέσεων στο αεροδρόμιο Καλύμνου .

Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Δυστυχώς η 14η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου το βρίσκει σε μία φάση απαξίωσης με την δραματική μείωση των πτήσεων τα τρία τελευταία χρόνια σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% με αντίστοιχη μείωση του επιβατικού κοινού, που αναγκάζεται να μετακινείται μέσω Κω και να υφίσταται εκτός της ταλαιπωρίας και μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση, βρίσκει

 Οι  πτήσεις που αφορούν στην Κάλυμνο μειώθηκαν από 1η Οκτωβρίου 2016 στο 50% περίπου σε σχέση  την προγενέστερη  κατάσταση

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προβλέπεται :

1.Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

2.Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους  μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο ενώ μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016  εκτελούνταν 7 πτήσεις εβδομαδιαίως

3. Έξη (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. όταν τα προηγούμενα χρόνια εκτελούνταν 10 πτήσεις εβδομαδιαίως 

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η μείωση των πτήσεων είναι δραματική.

 Δυστυχώς δεν υπήρξε καμία έντονη αντίδραση ή κινητοποίηση από αρμοδίους και Φορείς αντίθετα τηρήθηκε απ’ όλους μία περίεργη παθητική στάση.

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Η υπόσχεση  από την προηγούμενη Κυβέρνηση και τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα για κατασκευή νέου αεροδρομίου στην Παλιόνησο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως βραχυχρόνια λύση και το κυριότερο λόγω του τεράστιου κόστους κατασκευής είναι πολύ δύσκολο έως ανέφικτο να υλοποιηθεί,ακόμη και αν κάποια στιγμή ξεκινήσουν οι διαδικασίες.

Η επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν πριν 3 χρόνια με 10 πτήσεις εβδομαδιαίως με παράλληλη επέκταση του διαδρόμου αποτελεί την άμεση λύση για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλύμνου 

 Η αύξηση των πτήσεων εβδομαδιαίως θα φέρει την επιβατική κίνηση στα ικανοποιητικά επίπεδα που ήταν πριν 4 χρόνια

Η επέκταση του μήκους του υφιστάμενου διαδρόμου αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας και ανάπτυξης για το νησί μας και η υλοποίηση του  θα ανοίξει το δρόμο για πτήσεις τσάρτερ απευθείας από το εξωτερικό ,αφού θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Δυστυχώς όμως μέχρι τώρα φαίνεται ότι και αυτή η λύση παραμένει στα συρτάρια.

Τέλος να επισημάνουμε ότι παρά την μείωση της επιβατικής κίνησης και παρ’ ότι τα αεροσκάφη ταξιδεύουν σχεδόν άδεια, δυστυχώς η τιμή των εισιτηρίων συνεχίζει να παραμένει υψηλή και να συμφέρει τον επιβάτη να ταξιδέψει μέσω Κω.

Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα εγκαίνια  του αεροδρομίου πριν 14 χρόνια ,στις 9 Αυγούστου 2006,με το φακό της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ»




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός