Επιτυχία θεωρεί ο Δήμαρχος Δ.Διακομιχάλης, ότι η επισκευή πενταετίας του «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» ολοκληρώθηκε σε 40 ημέρες και στοίχισε 375.000 ευρώ! (3 video)

556

Προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου παραχώρησε σήμερα Τρίτη 23 Μαρτίου 2021 στις 10.30 το πρωί ο Δήμαρχος Δ.Διακομιχάλης στο Δημαρχιακό μέγαρο.

Αν και η πρόσκληση ανέφερε «για θέματα της ΑΝΕΚ» ο Δήμαρχος περιορίστηκε μόνο στην επισκευή του «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ».

Επίσης απέφυγε να δεχθεί ερωτήσεις από του δημοσιογράφους για άλλα θέματα της ΑΝΕΚ

Μετά το Δήμαρχο, ακολούθησε ο Τεχνικός σύμβουλος της Εταιρείας Θωμάς Σκριβάνος , ο οποίος απάντησε σε ερωτήματα που του τέθηκαν αρμοδιότητας του.

 Το Δήμαρχο στη συνέντευξη πλαισίωναν ο νυν Πρόεδρος της ΑΝΕΚ Γ.Θανάτσης και ο τέως Πρόεδρος Ι.Διαμαντής.

 Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στην επισκευή πενταετίας του «Ν.Κάλυμνος» η οποία διήρκησε από τις 19 Ιανουαρίου 2021 μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2021. Από την 1η Μαρτίου το πλοίο επέστρεψε κι εκτελεί κανονικά τα δρομολόγια του

Όπως είπε: «Καταφέραμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να ετοιμαστεί το πλοίο εντός 40 ημερών και ουσιαστικά κερδίσαμε χρόνο και χρήμα που σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Εταιρείας καλύψαμε το μισό κόστος  επισκευής»

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης μίλησε για επιτυχία, αφού επισκευή πενταετίας ολοκληρώθηκε σε 40 ημέρες κι αυτό οφείλεται όπως είπε,  στο σωστό προγραμματισμό που έγινε από τον τεχνικό σύμβουλο με τη συντονισμένη κι επαγγελματική βοήθεια του πλοιάρχου ,τη μεγάλη και ουσιαστική συμμετοχή  στις επισκευές του Α΄μηχανικού, του Α.Γεδεών που ήταν στην Αθήνα, του Γραφείου εδώ και όλου του πληρώματος που παρόλες τις δυσκολίες που ανττιμετώπισαν λόγω των αυστηρών μέτρων για covid-19 κατάφεραν να ετοιμαστεί το πλοίο έγκαιρα και να εκτελεί κανονικά τα δρομολόγια από την 1 Μαρτίου, εξυπηρετώντας την οικονομία της Καλύμνου και των νησιών της  άγονης γραμμής.

Συμπληρώνοντας είπε, ότι  μεγάλη και ουσιαστική συμμετοχή στην επιτυχία αυτή της σύντομης επισκευής ήταν και η σωστή επιλογή των 30 περίπου συνεργείων και προμηθευτών που ενεπλάκησαν.

Όπως χαρακτηριστικά είπε στη συνέχεια,  η Εταιρεία  κρατιέται όρθια και υγιής ενώ η ακτοπλοΐα γενικότερα κλυδωνίζεται σοβαρά λόγω της κρίσης της πανδημίας.

ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΚΟΣΤΟΣ

 Για το κόστος των επισκευών ο Δ.Διακομιχάλης είπε:

Το κόστος επισκευών ,υπηρεσιών και προμηθειών ανήλθε στο ίδιος ύψος επισκευών και προμηθειών του έτους 2016 όταν ήταν Πρόεδρος ο κ. Διαμαντής και συγκεκριμένα το κόστος έφτασε στα 375.000 ευρώ.

Οι  επισκευές που έγιναν ήταν σε όλους τους τομείς του πλοίου. Δεξαμενισμός, εξαγωγή αξόνων, πηδαλίων προπελών, μειωτήρων, επισκευές μηχανών, ηλεκτρομηχανών ,αντλιών συστήματος λυμάτων, υδραυλικών συστημάτων πηδαλίων και του καταπέλτη και σοβαρών ελασματουργικών στον πυθμένα του πλοίου ,στις δεξαμενές ,στην ανακατασκευή των τουαλετών με αντικατάσταση εφθαρμένων ελασμάτων, με αλλαγή σωληνώσεων του μηχανοστασίου ,με την αποσυναρμολόγηση των ηλεκτρικών συνδέσεων στο μηχανοστάσιο ,τον έλεγχο ασφάλειας  των μηχανών . Την επισκευή των βαρκών με την προμήθεια ανταλλακτικών από την Νορβηγία, με την προμήθεια ειδικού εργαλείου που ήταν απαραίτητο για τη συναρμολόγηση των μηχανών  και δεν είχε παραδοθεί ως όφειλε ο προμηθευτής των μηχανών.

 Και συμπλήρωσε ότι το  πλοίο διανύει το 33ο έτος της ηλικίας του, συνεπώς  κατατάσσεται στην κατηγορία του υπερήλικου πλοίου με όλα τα μειονεκτήματα.Η διατήρηση της κλάσης του σε νηογνώμονα λόγω της ηλικίας του είναι πολύ λεπτή και το διαχειριζόμαστε ως ΔΣ με αγαστή συνεργασίας τον Τεχνικό Σύμβουλο με τον καλύτερο τρόπο.

Στις συνέχεια άφησε αιχμές κατά της Διοίκησης Λελέκη  ότι τότε το πλοίο είχε εγκαταλειφθεί από τον νηογνώμονα

Στη συνέχεια έκανε αναφορά στα στατιστικά στοιχεία λέγοντας ότι το ημερήσιο κόστος επισκευών ενώ μεγαλώνει η ηλικία του πλοίου είναι μικρότερη από αυτή που ήταν στη θητεία Λελέκη

Ο Δ.Διακομιχάλης ανέφερε επίσης  ότι βρήκαν γαλλικές μηχανές ,όχι κινέζικες όπως έγινε επί Διοίκησης Λελέκη, ίδιας ιπποδύναμης το κόστος των δύο μηχανών ήταν 220.000 ευρώ αλλά δεν προχώρησε η προμήθεια τους γιατί ήταν έξω από τις οικονομικές δυνατότητες τςη ΑΝΕΚ

Ακόμη τόνισε ότι πήραν τα εύσημα από το Υπουργείο Ναυτιλίας ,την Περιφέρεια και τα νησιά που εξυπηρετεί το πλοίο, για την ταχύτητα ολοκλήρωσης της επισκευής και τη συνέπεια της Εταιρείας 

Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΑΠΌ ΤΟ 2003 ΟΠΩΣ ΔΟΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ

Ακολούθως ο Δ. Διακομιχάλης έδωσε πίνακα με το πόσο στοίχισε η κάθε επισκευή του «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από το 2003 και μετά, λέγοντας ότι “απαιτεί” να δημοσιευτεί από τα ΜΜΕ . Τον πίνακα αυτό ανέλυσε και σχολίασε στη συνέχεια. Τον παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω:

 Κλείνοντας τη συνέντευξη ο Δήμαρχος συμπερασματικά είπε:

1. Κρατάμε ότι οι επισκευές πενταετίας παίζουν  στις 400.000 ευρώ, δέκα  πάνω ,δέκα κάτω,

2, Το πλοίο έχει γεράσει είναι 33 ετών ,αν αποφασίσουμε να αλλάξουμε τις μηχανές μπορούμε να προμηθευτούμε γαλλικές κόστους 220.000 ευρώ

Τέλος ανακοίνωσε ότι ήδη ξεκίνησαν επαφές πολύ προσεγμένες, στην αναζήτηση αντικατάστασης του «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ» καθόσον έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια τα οποία είχε.

Δείτε όλη την τοποθέτηση του Δημάρχου στο ρεπορτάζ που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαίλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς.

23-3-2021 Συνέντευξη του Δ.Διακομιχάλη για το κόστος επισκευής του πλοίου «Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ»

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος , σε σχετική παρέμβαση του Μάμα Χαραμαντά για να δεχθεί ερωτήσεις για το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ»το απέφυγε.

 Δείτε video με το σχετικό απόσπασμα που «με άλλα λόγια…» ο Δήμαρχος αποφεύγει να μιλήσει και να απαντήσει για σημαντικά θέματα της ΑΝΕΚ

23-3-2021 «Άλλα λόγια..» από το Δήμαρχο που απέφυγε να απαντήσει σε ερωτήματα για ΑΝΕΚ

Ακολούθως το λόγο πήρε ο Τεχνικός σύμβουλος Θωμάς Σκριβάνος που συμμετείχε διαδικτυακά έδωσε κάποιες απαντήσεις τόσο για την επισκευή του “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” όσο και για το “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ” που μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί.

23-3-2021 Οι απαντήσεις του Τεχνικού Συμβούλου της ΑΝΕΚ Θωμά Σκριβάνου

Κλείνοντας το δημοσίευμα μας για τη συνέντευξη αυτή, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο Δήμαρχος προσπάθησε να ωραιοποιήσει το υψηλό κόστος των επισκευών που ανήλθε τις 375.000 ευρώ  κάνοντας συγκρίσεις με άλλες χρονιές θέλοντας να πείσει ότι ήταν στα λογικά πλαίσια. Μάλιστα το παρουσίασε ως επιτυχία και κατόρθωμα που επιτεύχθηκε χάριν των σωστών χειρισμών τους. Επίσης θέλησε να δημιουργήσει εντυπώσεις, αναφέροντας ότι βρήκαν φθηνές μηχανές στο 50% τους κόστους από αυτές που αγόρασε η Διοίκηση Λελέκη.Μάλιστα εναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα, ενώ το επανέλαβε τρεις φορές.

Το αν έπεισε η όχι θα το κρίνουν οι αναγνώστες.

Βέβαια δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το κόστος για την επισκευή του 2016 που σίγουρα θα συζητηθεί. Σύμφωνα με τα  στοιχεία που ανέφερε ο Δ.Διακομιχάλης  η επισκευή το 2016 επί Διοίκησης Διαμαντή στοίχισε 400.007 ευρώ.

Ανατρέχοντας σε δημοσιεύματα εκείνης της εποχής στις 7 Μαΐου 2016, την ημέρα που δόθηκε συνέντευξη τύπου,  αλλά και σε σχετικό video από τη συνέντευξη,  ο τότε Δήμαρχος Ιωάννης Γαλουζής έχοντας δίπλα του τον τότε Πρόεδρο Ι.Διαμάντή και τον Τεχνικό Σύμβουλο Θωμά Σκριβάνο ανακοίνωσε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που πήρε από την ΑΝΕΚ η επισκευή  το 2016 στοίχισε 250.114 ευρώ. Το ποσό αυτό αναφέρθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο παρουσία όλων των εμπλεκομένων.

Τώρα πώς, στην κατάσταση που διάβασε ο Δ.Διακομιχάλης  αναφέρεται  επιπλέον ποσό 150.000 ευρώ ανεβάζοντας το τελικό στο 400.007 ευρώ είναι ένα θέμα για το οποίο θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις και διευκρινήσεις από τις δύο πλευρές.

Ποιο λοιπόν είναι το πραγματικό ποσό, τα 250.114 ευρώ ή τα 400.007 ευρώ καθόσον η διαφορά είναι πολύ μεγάλη ;

Είναι ένα θέμα που θα επανέλθουμε, με δημοσιεύματα της εποχής εκείνης, καθώς και video από τη συνέντευξη της 7ης Μαίου 2016.




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός