Ν.Σαντορινιός: Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου βυθίζουν ακόμη περισσότερο τις νησιωτικές οικονομίες στην κρίση και στην ακρίβεια.

235

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των εισιτηρίων και του κόστους μεταφοράς, καθώς και τα κωλύματα που θέτει η Κυβέρνηση στην εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδυνάμου έγιναν αντικείμενο Ερώτησης προς τον Υπουργό Ναυτιλίας η οποία κατατέθηκε σήμερα από τον Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Λέσβου Γιάννη Μπουρνού και τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ένα εμβληματικό μέτρο που αγκαλιάζει την Νησιωτικότητα, την εντάσσει στο ευρύτερο πλαίσιο των κρατικών πολιτικών και αποτελεί την παρακαταθήκη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για τη νησιωτική Ελλάδα. Φαίνεται, όμως, όπως κατά καιρούς έχουμε αποδείξει με διάφορες παρεμβάσεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, πως η σημερινή Κυβέρνηση ποτέ δεν εκτίμησε και δεν αποδέχτηκε αυτή την πολιτική καθώς από την αρχή της θητείας της ολιγωρεί στην εφαρμογή της με τρόπο που καταλήγει σε υπονόμευση.

Οι πληρωμές στους νησιώτες για τα εισιτήριά τους, ενώ γίνονταν συστηματικά στο τέλος κάθε μήνα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθιερώθηκε με τη σημερινή κυβέρνηση να γίνονται ανά τρίμηνο ή εξάμηνο, ανάλογα με τη διάθεση των υπουργών. Το 2021, η τελευταία πληρωμή εισιτηρίων, φαίνεται να έγινε πριν έξι μήνες! Από την άλλη, οι νησιωτικές επιχειρήσεις αποζημιώνονταν κάθε τετράμηνο, ενώ η σημερινή κυβέρνηση το μετέτρεψε ανά εξάμηνο, ωστόσο ούτε αυτό τηρείται, καθώς εντός του 2021 δεν έχουν γίνει πληρωμές Μεταφορικού Ισοδύναμου σε οποιαδήποτε επιχείρηση.

Ταυτόχρονα, ακόμη πιο ενδεικτικό της πολεμικής που δέχεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο να είναι η κατάργηση από την ΝΔ του σκέλους των καυσίμων, ενώ δεν έχουν καν πληρωθεί όσοι συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του. Η επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα, όπως έδειξε η πιλοτική εφαρμογή που προηγήθηκε, μπορεί να εξασφαλίσει χαμηλότερη τιμή καυσίμων στα πρατήρια και να λειτουργήσει έτσι ενισχυτικά για την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και για την καθημερινότητα των νησιωτών.

Ο Γιάννης Μπουρνούς και ο Νεκτάριος Σαντορινιός, καθώς και άλλοι 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ που υπογράφουν την Ερώτηση σημειώνουν πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βασικό εργαλείο στήριξης των πληττόμενων τοπικών οικονομιών και εξισορρόπησης των ανατιμήσεων στα είδη πρώτης ανάγκης, ιδίως σε μια εποχή που οι νησιωτικές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά βιώνουν συνθήκες έλλειψης ρευστότητας και αναγκαίων πόρων, κυρίως λόγω της πανδημικής ύφεσης και του μεγάλου κύματος ακρίβειας.

Τέλος, άμεσες απαντήσεις ζητούνται από τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με το πότε προτίθεται η Κυβέρνηση να αποπληρώσει τα οφειλόμενα σε πολίτες και επιχειρήσεις, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Αλλά και με ποιόν τρόπο και σε ποια κατεύθυνση προτίθεται να διευρύνει τη συγκεκριμένη πολιτική έτσι ώστε να στηρίξει ουσιαστικά την οικονομία και τους κατοίκους των νησιών




Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός
Σάββας Δρόσος - Τοπογράφος Μηχανικός