Αναρτήθηκε η απόφαση του ΔΣ Καλυμνίων για τη σκοπιμότητα τροποποίησης της χερσαίας ζώνης λιμένα Πόθιας – Παραλιακής ζώνης νήσου Καλύμνου.
Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση του ΔΣ στις 13 Δεκεμβρίου 2021 και αφορά το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει από το ΔΛΤ Καλύμνου η διαδικασία επαναχάραξης του αιγιαλού και παραλίας στην παραλιακή ζώνη Καλύμνου, προκειμένου να αλλάξουν στη συνέχεια τα όρια της Χερσαίας Ζώνης και τους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων στην κεντρική πλατεία να τους διαχειρίζεται ο Δήμος Καλυμνίων.
Η εξέλιξη αυτή και όταν η απόφαση υλοποιηθεί σηματοδοτεί και αλλαγές στην αδειοδότηση των στεγάστρων καταστημάτων της Κεντρικής Πλατείας
Να θυμίσουμε ότι επί προηγούμενης Δημαρχίας του Γιάννη Γαλουζή και προέδρου του ΔΛΤ Καλύμνου Σάκη Τηλιακού, προκειμένου νομιμοποιηθούν τα στέγαστρα των καταστημάτων την κεντρική πλατεία και στην παραλιακή, καθορίστηκε η Χερσαίς ζώνη στο ΦΕΚ 23/ΑΑΠ/2016/17-2- 2016)με βάση την υφιστάμενη χάραξη αιγιαλού και παραλία και η δικαιοδοσία περιήλθε στο ΥΝΑΝΠ μέσω του ΔΛΤ Καλύμνου και η αστυνόμευση στο Λιμεναρχείο Καλύμνου.
Ο Δήμαρχος στην εισήγηση του ανέφερε ότι πρόκειται για μια απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής που ταλανίζει την κοινωνία του νησιού όλα αυτά τα χρόνια. Οι λόγοι που πρέπει να αλλάξει η χάραξη της χερσαίας ζώνης είναι πολλοί. Προεκλογικά όλες σχεδόν οι παρατάξεις είχαν κοινή θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα. Θεωρώ ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να αλλάξει το σημερινό καθεστώς. Προτείνω λοιπόν να πάρουμε σήμερα μια καταρχήν απόφαση σκοπιμότητας, προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες, για την τροποποίηση του προαναφερόμενου ΦΕΚ της χερσαίας ζώνης λιμένα.
Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Καλύμνου λαμβάνοντας το λόγο, υποστήριξε ότι πρέπει να μετατοπιστεί η λιμενική ζώνη και να γίνει πλέον νέα χάραξη αιγιαλού και παραλίας. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε. Δεν είναι δυνατόν τα καταστήματα της κεντρικής πλατείας να μην τα διαχειρίζεται ο Δήμος. Σαν Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να λάβουμε μια απόφαση σύμφωνης γνώμης για την επαναχάραξη του αιγιαλού και παραλίας και από εκεί και πέρα σαν Λιμενικό Ταμείο εμείς, με τη βοήθεια των Τεχνικών Υπηρεσιών, να προχωρήσουμε στη νέα χάραξη και στην τροποποίηση του σχετικού ΦΕΚ. Ο δρόμος είναι αρκετά μακρύς, αλλά εάν θέλετε την άποψή μου αξίζει τον κόπο
Ο τέως Δήμαρχος Ιωάννης Γαλουζής στήριξε την απόφαση που λήφθηκε επί Δημαρχίας του τονίζοντας ότι κανείς δεν αμφισβητεί ότι το σημερινό καθεστώς της χερσαίας ζώνης λιμένα μας εξασφαλίζει πολλά πράγματα. Φέρνει σήμερα η δημοτική αρχή ένα θέμα που ήταν προεκλογική της δέσμευση, θέλοντας να δώσει συνέχεια σε ένα παλαιότερο καθεστώς που γέμισε με παράνομες κατασκευές το νησί και κρατούσε δέσμιους τους ιδιώτες. Θεωρώ ότι αυτό που πράξαμε εμείς είναι το σωστό και το ίδιο πρέπει να γίνει και στα μικρότερα λιμάνια του νησιού. Με τον τρόπο αυτό φέραμε ειρήνη στην τοπική κοινωνία. Εσείς από τη δική σας πλευρά έρχεστε να κοροϊδέψετε την κοινωνία για μια ακόμη φορά.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ιωάννης Μαστροκούκος είπε ότι: με τη σημερινή χάραξη της λιμενικής ζώνης ιδιοκτήτης έγινε πλέον το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ η αστυνόμευση του χώρου γίνεται από τη Λιμενική Αστυνομία. Εγώ αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι εάν η γη δεν είναι δημοτική θα έχουμε πρόβλημα, γιατί στη χώρα μας όλα αλλάζουν άρδην ανά πάσα στιγμή. Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί ότι το λιμάνι της Καλύμνου δεν θα πωληθεί σε κάποιες ξένες εταιρείες που θα καρπώνονται τη διαχείρισή του. Αλίμονο μας εάν συμβεί κάτι τέτοιο. Εμείς έχουμε εκφράσει και δημόσια τις απόψεις μας σαν παράταξη. Βεβαίως και συμφωνούμε να προχωρήσουμε στην τροποποίηση του καθορισμού χερσαίας ζώνης λιμένα Πόθιας –Παραλιακής ζώνης Καλύμνου, αλλά μέσα από μια νομική διασφάλιση για όλους εκείνους τους ιδιώτες, που σήμερα είναι χρεωμένοι κάμποσες χιλιάδες ευρώ εξαιτίας της υφιστάμενης κατάστασης στη χερσαία ζώνη, ως προς το καθεστώς που πρόκειται να υπαχθούν
Η δημοτική σύμβουλος Μελίνα Κατέρη είπε: Ορθά προτείνεται η τροποποίηση του ΦΕΚ της χερσαίας ζώνης και ζητείται νέα χάραξη του αιγιαλού και της παραλίας. Το υπάρχον καθεστώς θα απεμπολεί δικαιώματα για τον Δήμο μια πιθανή εμπλοκή στη δημοτική περιουσία μιας ιδιωτικής εταιρείας διαχείρισης λιμένων.
Ο δημοτικός σύμβουλος Σάκης Χούλης ανέφερε: Είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι μια μάχη που αξίζει τον κόπο να δοθεί. Επιβάλλεται και μακάρι να ξεκινήσουμε την προσπάθεια άμεσα
Το ΔΣ κατά πλειοψηφία αποφάσισε:1.Εγκρίνει τη σκοπιμότητα τροποποίησης του καθορισμού χερσαίας ζώνης λιμένα Πόθιας –Παραλιακής ζώνης νήσου Καλύμνου (αριθμ. 8437/2016 απόφαση του ασκούντος Καθήκοντα Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 23/ΑΑΠ/2016/17-2-2016).
2. Παρέχει σύμφωνη γνώμη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλύμνου, ώστε να προβεί στις απαραίτητες διαδικασίες επαναχάραξης αιγιαλού και παραλίας της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα στον κεντρικό Λιμένα Καλύμνου (Πόθια – Παραλιακή Ζώνη)
Την απόφαση καταψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Παράταξης του τέως Δημάρχου Γιάννη Γαλουζή που υποστήριξαν ως ορθή τη απόφαση που επί Δημαρχίας του λήφθηκε ,που έφερε την νομιμοποίηση των στεγάστρων της κεντρικής πλατείας και την εργασιακή ειρήνη . Όπως χαρακτηριστικά΄ειπώθηκε το παλαιότερο καθεστώς είχε γεμίσει με παράνομες κατασκευές το νησί και κρατούσε δέσμιους τους ιδιώτες . Με τον καθορισμό της Χερσαίας Ζώνης επιλύθηκε αυτό το χρόνιο πρόβλημα