Τρία μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Καλύμνου, ο Κορφιάς Στέφανος ΠΕ11 και διευθυντής του Ε.Ε.Ε.ΕΚ., ο Ράπτης Θωμάς ΠΕ03, και η Μπιλλήρη Καλλιόπη ΠΕ02 και Συντονίστρια των προγραμμάτων Erasmus+, και τρία μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του Νικηφορείου 1ου Γυμνασίου Καλύμνου, η Σαμίου Νομική ΠΕ06, ο Καλογεράκης Βασίλειος ΠΕ04.01, και η Μαρίνου Ειρήνη ΠΕ02 και Συντονίστρια προγραμμάτων Erasmus+ του 1ου Γυμνασίου, συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας .

Το σεμινάριο με τίτλο “Special Needs and Inclusive Education“, διάρκειας 30 ωρών, πραγματοποιήθηκε στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας υπό την αιγίδα του φορέα Smart Teachers Play More από τις 08 μέχρι τις 14 Οκτωβρίου 2023. Η επιμόρφωση αυτή στηριζόταν στις ακόλουθες τέσσερις αρχές: ο εαυτός, ο/η μαθητής/μαθήτρια, η οικογένεια, η κοινότητα. Η σύνδεση αυτών των θεσμών είναι ζωτική για την οικοδόμηση δυνατών θεμελίων, ώστε να υποστηριχθούν τα παιδιά, και να μπορέσουν να μεγαλουργήσουν. Έμφαση δόθηκε και στη δύναμη της δημιουργικότητας, η οποία παρέχοντας μεταβαλλόμενα και προσαρμόσιμα σημεία πρόσβασης στη μαθησιακή διαδικασία λειτουργεί συμπεριληπτικά και προάγει τη μάθηση.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, ειδικοί ψυχικής υγείας και επαγγελματικής εκπαίδευσης από δεκαεπτά (17) χώρες. Τα μαθήματα ήταν άκρως ενδιαφέροντα και χρήσιμα, καθώς στηρίζονταν στη βιωματική πρακτική μάθηση και κυρίως στο παιχνίδι, το οποίο συνδέεται τόσο με τον αυτοέλεγχο, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη δημιουργικότητα, όσο και με την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την εγγραμματοσύνη, τη γλωσσική ανάπτυξη και πολλά άλλα γνωστικά οφέλη, και λειτουργεί κυρίως συμπεριληπτικά.

Η μοναδικότητα της Ισλανδίας, το διασκεδαστικό και θερμό κλίμα του σεμιναρίου, η επικοινωνία με εκπαιδευτικούς τόσων άλλων χωρών, η ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών, τα παιχνίδια, οι νέες γνώσεις έκαναν το επιμορφωτικό σεμινάριο συναρπαστικό και απαραίτητο εφόδιο για τα μέλη των Παιδαγωγικών Ομάδων που το παρακολούθησαν. Οι συμμετέχοντες μέσω δραστηριοτήτων διάχυσης θα μοιραστούν τη νέα γνώση με όλους τους συναδέλφους τους εντός και εκτός Καλύμνου, ώστε να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές, με σκοπό τα παιδιά, ως οι βασικοί συντελεστές της μαθησιακής διαδικασίας, να απολαμβάνουν τη μαθησιακή εμπειρία.