Συνέντευξη στο Kalymnos News παραχώρησε σήμερα, Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025, η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Αποδήμων & Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Καλυμνίων, Καλλιόπη Κουτούζη – Vogelazang, με αφορμή το δελτίο τύπου της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, υπογεγραμμένο από τον επικεφαλής Ιωάννη Γαλουζή που μπορείτε να δείτε ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
Το δελτίο τύπου έφερε στο προσκήνιο ζητήματα σχετικά με τη συμμετοχή της Καλύμνου στην τουριστική έκθεση ITB Berlin 2025, την οποία χαρακτήρισε “ανύπαρκτη”, ενώ παράλληλα έκανε λόγο για υπερβολικά έξοδα της Αντιδημάρχου, τα οποία – σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης – ήταν σχεδόν διπλάσια από εκείνα των δημάρχων Ρόδου, Κω και Αστυπάλαιας.
Με σκοπό να δώσει τις δικές της απαντήσεις στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, η κ. Κουτούζη μίλησε στους συνεργάτες του Kalymnos News, Μπέττυ Μαΐλλη και Μάμα Χαραμαντά οι οποίοι έθεσαν και σχετικά ερωτήματα
Γιατί τα έξοδα της Αντιδημάρχου ήταν υψηλότερα, σε σχέση με αυτά των Δημάρχων Ρόδου, Κω και Αστυπαλαία ;
Η Μπέττυ Μαίλλη ξεκινώντας , έθεσε το παρακάτω ερώτημα για τις υψηλές δαπάνες:
Σύμφωνα με το δτ της Παράταξης του Γιάννη Γαλουζή , οι δήμαρχοι Κω Ρόδου και Αστυπάλαιας πλήρωσαν πολύ λιγότερα για την συμμετοχή τους στην έκθεση του Βερολίνου ενώ εσείς σχεδόν τα διπλάσια. Ενδεικτικά να σας πω τις δαπάνες. Ο δήμαρχος Ρόδου 2.284 ευρώ, ο δήμαρχος Κω 2.358 ευρώ και της Αστυπάλαιας με 2.360 ευρώ ενώ εσείς 4.548 ευρώ περίπου. Γιατί αυτές οι μεγάλες διαφορές; Να ξεκινήσουμε με αυτό λοιπόν, σας κατηγορούν για διασπάθιση δημοτικού χρήματος
Απαντώντας για τις δαπάνες της αποστολής, η Αντιδήμαρχος τόνισε ότι οι Δήμαρχοι άλλων νησιών παρέμειναν στην έκθεση μόνο για μία ημέρα, ενώ εκείνη εκπροσώπησε τον Δήμο καθ’ όλη τη διάρκεια της ITB Berlin, συμμετέχοντας ενεργά στην προώθηση της Καλύμνου ,ενώ δικαιολόγησε για ποιό λόγο χρειάστηκε να παραμείνει η ίδια 7 ημέρες, ενώ η έκθεση ήταν μόνο 3 ημέρες (4-6 Μαρτίου)
“Οι δήμαρχοι έρχονται την πρώτη μέρα, κάνουν τις δημόσιες σχέσεις τους, πραγματοποιούν τα ραντεβού τους και αποχωρούν. Ουσιαστικά, δεν συμμετέχουν ενεργά στην προώθηση των νησιών τους, αλλά αφήνουν αυτή τη δουλειά στους αντιδημάρχους και τους συμβούλους. Αυτό έκανα κι εγώ. Παρέμεινα στην έκθεση για να δουλέψω, να προωθήσω την Κάλυμνο, να διανείμω διαφημιστικό υλικό και να συνομιλήσω με επαγγελματίες του τουρισμού,” δήλωσε.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη διαφορά κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων, εξηγώντας πως λόγω της αυξημένης ζήτησης, τα εισιτήρια για τις ημερομηνίες που ήταν αναγκαίο να ταξιδέψει η ίδια ήταν ακριβότερα. Επεσήμανε επίσης ότι τα έξοδα διαμονής και μετακίνησης καλύπτονται μέχρι ενός συγκεκριμένου ποσού από τον Δήμο, ενώ ό,τι υπερβαίνει το πλαφόν, πληρώνεται προσωπικά από τον ίδιο τον ταξιδιώτη. “Δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Αν εγώ έπρεπε να μείνω περισσότερες μέρες λόγω των υποχρεώσεών μου, αυτό δεν σημαίνει ότι η παρουσία μου ήταν περιττή ή σπάταλη,” σχολίασε.
Γιατί η Κάλυμνος δεν είχε δυναμική προβολή όπως τα άλλα νησιά;
Απαντώντας στο ερώτημα σχετικά με την προβολή της Καλύμνου στην ITB Berlin, η κ. Κουτούζη επισήμανε ότι η Κως και η Ρόδος είχαν δικά τους περίπτερα, καθώς διαθέτουν αναπτυξιακές εταιρείες που χρηματοδοτούν τέτοιες δράσεις, ενώ η Κάλυμνος συμμετείχε μέσω του περιπτέρου του ΕΟΤ.
“Η Κως έχει την ΚΩΑΝ, η οποία διαχειρίζεται τους πόρους για την προβολή του νησιού της, γι’ αυτό είχε ξεχωριστό περίπτερο. Το ίδιο ισχύει και για τη Ρόδο. Εμείς δεν έχουμε ακόμη τέτοια αναπτυξιακή εταιρεία, άρα δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτόνομη παρουσία. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν προβάλαμε την Κάλυμνο,” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ανέφερε πως εκμεταλλεύτηκε την παρουσία της στο Βερολίνο για να πραγματοποιήσει επιπλέον στοχευμένες συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και επαγγελματίες του κλάδου.
“Η παραμονή μου για περισσότερες ημέρες είχε συγκεκριμένο σκοπό: Να αξιοποιήσω την ευκαιρία για επαφές εκτός της έκθεσης. Συνεργάστηκα με τουριστικά γραφεία, μίλησα με ειδικούς του τουριστικού μάρκετινγκ, έκανα συμφωνίες για προβολή της Καλύμνου σε διεθνή μέσα. Αν έμενα μόνο τις ημέρες της έκθεσης, όπως οι δήμαρχοι των άλλων νησιών, δεν θα μπορούσα να πραγματοποιήσω αυτές τις συναντήσεις,” ανέφερε.
Η κριτική της αντιπολίτευσης: Λαϊκισμός ή ουσιαστικές ανησυχίες;
Η Αντιδήμαρχος δεν δίστασε να κατηγορήσει τον κ. Γαλουζή για λαϊκισμό και διαστρέβλωση των γεγονότων, επισημαίνοντας πως οι δαπάνες της ήταν απολύτως νόμιμες και διαφανείς, ενώ όλες οι αποδείξεις αναρτώνται στη Διαύγεια.
“Ο κ. Γαλουζής προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά δείχνει άγνοια για το πώς λειτουργούν οι προϋπολογισμοί, οι εγκρίσεις εξόδων και οι διαδικασίες επιστροφής δαπανών. Αν γνώριζε, δεν θα έκανε αυτές τις άστοχες κατηγορίες,” τόνισε.
.Γιατί η Κάλυμνος δεν είχε δικό της περίπτερο;
Ένα από τα βασικά ερωτήματα που τέθηκαν στην Αντιδήμαρχο ήταν το γιατί η Κάλυμνος δεν είχε δικό της περίπτερο, όπως η Κως και η Ρόδος.
Η κ. Κουτούζη εξήγησε ότι το κόστος ενός ανεξάρτητου περιπτέρου θα ξεπερνούσε τις 20.000€, ποσό που δεν θα δικαιολογούσε τη θέση που θα λάμβανε στο εκθεσιακό κέντρο. Αντιθέτως, συμμετέχοντας στο περίπτερο του ΕΟΤ, η Κάλυμνος είχε προνομιακή προβολή, καθώς βρισκόταν στην είσοδο της έκθεσης, γεγονός που εξασφάλιζε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
«Μην τρελαθούμε λοιπόν!», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η επιλογή αυτή δεν ήταν τυχαία, αλλά στρατηγική.
Τι υλικό παρουσίασε η Κάλυμνος στην ITB;
Απαντώντας στην κριτική ότι δεν υπήρχε επαρκές υλικό προβολής, η Αντιδήμαρχος παρουσίασε τις μπροσούρες που χρησιμοποιήθηκαν, οι οποίες περιλαμβάνουν όλες τις φωτογραφίες, πληροφορίες και QR codes που οδηγούν στο site του Δήμου.
Παράλληλα, τόνισε ότι χρησιμοποιήθηκε και ο χάρτης του Δημήτρη Δρόσου, που βοηθάει τους επισκέπτες να βρουν ξενοδοχεία, εστιατόρια και επιχειρήσεις με ένα απλό σκανάρισμα. Επιπλέον, αποκάλυψε ότι ήδη σχεδιάζεται νέο προωθητικό υλικό που θα περιλαμβάνει ακόμη περισσότερες πληροφορίες.
Γιατί δεν ανατέθηκε η εκπροσώπηση σε εξειδικευμένη εταιρεία;
Ένα άλλο σημείο της συζήτησης ήταν το αν θα ήταν προτιμότερο η εκπροσώπηση της Καλύμνου να ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία.
Η Αντιδήμαρχος εξήγησε ότι η εταιρεία με την οποία συνεργάζεται ο Δήμος δεν εκπροσωπεί προορισμούς στις εκθέσεις, αλλά λειτουργεί υποστηρικτικά, κανονίζοντας ραντεβού και προώθηση του τουριστικού προϊόντος.
Η σημασία της τουριστικής παρουσίας της Καλύμνου
Στη συνέντευξη, η κ. Κουτούζη δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη συνολική προσπάθεια που γίνεται για την τουριστική ανάπτυξη της Καλύμνου. «Αν αυτή τη στιγμή έχουμε τουρισμό, το οφείλουμε στην Κατερίνα Κλωνάρη.»
Τόνισε ότι οι εκθέσεις είναι απαραίτητες για την προβολή του νησιού και ότι η ίδια αφιερώνει πολύ προσωπικό χρόνο σε αυτές, παραμελώντας ακόμα και κοινωνικές υποχρεώσεις.
«Εγώ ήμουν ολομόναχη στο Βερολίνο ενώ οι φίλες μου χόρευαν ζεϊμπέκικα στην Κάλυμνο!»
Τι θα γίνει με το Αναρριχητικό Φεστιβάλ;
Απαντώντας σε ερώτηση για το Αναρριχητικό Φεστιβάλ, η Αντιδήμαρχος αποκάλυψε ότι η μελέτη είναι έτοιμη και αναμένεται η τελική έγκριση. Το φεστιβάλ φέτος θα διαρκέσει τέσσερις μέρες αντί για τρεις με πιθανές ημερομηνίες 16-19 Οκτωβρίου 2025 και θα εμπλουτιστεί με περισσότερους φορείς και ξενοδοχεία.
Τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα της έκθεσης
Η κ. Κουτούζη έκλεισε τη συνέντευξη ανακοινώνοντας ότι ήδη υπήρξε ενδιαφέρον από αλβανικό πρακτορείο που αναζητά συνεργασίες με επιχειρήσεις στην Κάλυμνο.
«Εάν δεν ήμασταν εκεί, δεν θα μας έβρισκαν!»είπε
Δείτε όλη τη συνέντευξη στο video που ετοίμασαν η Μπέττυ Μαΐλλη και ο Μάμας Χαραμαντάς