Σε ατμόσφαιρα σεβασμού και προβληματισμού την Κυριακή 23 Ιουνίου 2025, στις 7:30 μ.μ., πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του Κέντρου Νεότητας του Αγίου Παύλου (περιοχή Φλασκά) στην Κάλυμνο, η ενδιαφέρουσα ομιλία με θέμα «Η ισότητα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και ο κατήφορος» του Νικολάου Παύλου Ζαΐρη, Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου επί τιμή, που είναι και ο τίτλος του νέου πονήματος του, που εστιάζει σε ένα κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία: τη θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.


Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Λέρου, Καλύμνου και Αστυπαλαίας και χαιρετισμό απηύθυνε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης κκ Παίσιος

Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΜΑΙΟΣ ΠΡΟΛΟΓΙΣΕ
Το συγγραφέα και ομιλητή προλόγισε με θερμά λόγια ο Παναγιώτης Γιαμαίος, συνταξιούχος εκπαιδευτικός και πρώην Πρόεδρος του Αναγνωστηρίου «ΑΙ ΜΟΥΣΑΙ»

Ο Παναγιώτης Γιαμαίος εξήρε την προσωπικότητα και το έργο του συγγραφέα, κάνοντας λόγο για έναν άνθρωπο που, από την αφυπηρέτησή του το 2013 μέχρι σήμερα, συνεχίζει αδιάκοπα να εκφράζει δημόσια λόγο παρεμβατικό, βαθιά κοινωνικό και ανεξάρτητο. Τόνισε ότι ο Νικόλαος Ζαΐρης συγγράφει με «προκομμένη και ακηδεμόνευτη γραφίδα», ασκώντας σκληρή αλλά κόσμια κριτική σε σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, χωρίς να αποβλέπει σε προβολή ή οικονομικά οφέλη.
Το νέο του πόνημα αποτελεί την 17η έκδοση του και εστιάζει στην ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, την οποία ο συγγραφέας αποδοκιμάζει έντονα, θεωρώντας την «κατήφορο» για την κοινωνία και τον νομοθετικό θεσμό. Ο Παναγιώτης Γιαμαίος επεσήμανε ότι το βιβλίο, αν και σύντομο (100 σελίδων), είναι περιεκτικό και χωρισμένο σε 12 κεφάλαια που καλύπτουν πτυχές του ζητήματος από θεολογική, κοινωνική, νομική, ψυχολογική και πολιτική σκοπιά. Σημείωσε επίσης πως ο Νικάλαος Ζαΐρης αντλεί επιχειρήματα από πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα, απόψεις πολιτικών, καθώς και τη νομολογία του οικογενειακού δικαίου.
Ο προλογίζων τόνισε πως το βιβλίο ενισχύει τις απόψεις των αναγνωστών που αντιτίθενται στον εν λόγω νόμο, προσφέροντας λογική και θεολογική τεκμηρίωση και αναδεικνύοντας τις αντιφάσεις του. Επεσήμανε, μάλιστα, πως ο νόμος αυτός νομοθετήθηκε «ερήμην του ελληνικού λαού», χωρίς δημοψήφισμα και χωρίς ευρύτερη αποδοχή, και πως προκάλεσε την κοινωνική δυσφορία πολλών. Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν ο λόγος του για τη σπουδή της κυβέρνησης να περάσει τον νόμο, χαρακτηρίζοντας τον ως «έκτρωμα», και σημείωσε με πικρία πως η Ελλάδα έγινε η πρώτη ορθόδοξη χώρα που υιοθέτησε τέτοια νομοθεσία.
Η ομιλία του Παναγιώτη Γιαμαίου έκλεισε με ένα κάλεσμα εγρήγορσης, παραπέμποντας σε ιστορικά παραδείγματα προσωπικοτήτων που με τον λόγο και τη δράση τους επηρέασαν καταλυτικά τον δημόσιο βίο. Αναγνώρισε στον Νικόλαο Ζαΐρη το ήθος και την τόλμη ενός πολίτη που συνεχίζει να μάχεται, όχι με εξουσία αλλά με το όπλο του λόγου και της πίστης.
Η εκδήλωση ανέδειξε τον συγγραφέα ως μια φωνή ανυπότακτη και ενεργή στο δημόσιο διάλογο, που δεν διστάζει να θίξει ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα και να προβληματίσει το κοινό, με μοναδικό του κίνητρο την προσήλωση στις αρχές και την αγάπη για τον άνθρωπο και την πατρίδα.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Π.ΖΑΪΡΗ
Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε ο Νικόλαος Ζαΐρης, που με σαφήνεια λόγου και προσωπική συγκίνηση, αναφέρθηκε στην πνευματική αφετηρία της συγγραφής του βιβλίου του, αποκαλύπτοντας πως η απόφαση αυτή ελήφθη την 14η Σεπτεμβρίου 2024, ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, κατά τον εκκλησιασμό του. Από εκείνη την ημέρα ξεκίνησε η συγγραφή, με τη δύναμη και την καθοδήγηση, όπως τόνισε, «της εξ’ ύψους Δύναμης», με σκοπό να θίξει και να αναδείξει ένα κατ’ αυτόν κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία: τη θεσμοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Μέσα από την ομιλία του, ο πρώην ανώτατος δικαστικός εξέφρασε τις βαθιές του ανησυχίες για τις θεσμικές, κοινωνικές και πνευματικές συνέπειες που επιφέρει – όπως υποστήριξε – η καθιέρωση αυτού του νέου νομοθετικού πλαισίου. Επανέλαβε με έμφαση ότι «το μυστήριον τούτο μέγα εστίν», παραπέμποντας στον Απόστολο Παύλο, και κατήγγειλε ευθέως ότι ο νέος νόμος, όπως και οι προγενέστεροι για το σύμφωνο συμβίωσης και την αλλαγή φύλου, οδηγούν σε υπονόμευση του ιερού θεσμού της οικογένειας, όπως αυτός ορίζεται από την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της τοποθέτησης του, ο κ. Ζαΐρης επέμεινε ότι ο λόγος του δεν έχει πολιτική χροιά, ούτε εκκινεί από θεολογική ή κοινωνιολογική σκοπιά, αλλά από τη θέση του ελεύθερου και υπεύθυνου πολίτη, με σαράντα χρόνια θητεία στην ελληνική Δικαιοσύνη. «Μιλώ ως Έλληνας, ορθόδοξος και συνειδητοποιημένος πολίτης, χωρίς προκαταλήψεις, με μοναδικό γνώμονα τη φωνή της συνείδησής μου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στο επίκεντρο της κριτικής του στάθηκε η επίσπευση του νομοθετήματος, που – κατά τον ίδιο – επιβλήθηκε από διεθνή πολιτικά και οικονομικά κέντρα, με στόχο τη διάβρωση των παραδοσιακών δομών. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επίσημη πανηγυρική υποδοχή που έτυχε ο νόμος από πολιτικούς εκπροσώπους και κυβερνητικούς παράγοντες, χαρακτηρίζοντας την πράξη αυτή ως «θλιβερή στιγμή για τον ελληνισμό και την Ορθοδοξία».
Ο ομιλητής εξέφρασε επίσης την έντονη ανησυχία του για τον ρόλο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία – όπως είπε – «προβάλλουν συστηματικά ως φυσιολογικό και αποδεκτό το πρότυπο των ομόφυλων σχέσεων», προκαλώντας σύγχυση, κυρίως στους νέους και στα παιδιά. Αναφερόμενος στην έννοια της πολιτικής ορθότητας, έκανε λόγο για «μια επικίνδυνη μορφή παραπλάνησης και διαστρέβλωσης των εννοιών», επικαλούμενος μάλιστα τη ρήση του Θουκυδίδη περί αλλοίωσης των λέξεων για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Η παρουσίαση του βιβλίου, που φέρει ισχυρό θεολογικό και νομικοκοινωνικό στίγμα, δεν άφησε αδιάφορο το κοινό, που παρακολούθησε με μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον τον ομιλητή να μοιράζεται δημόσια την προσωπική του αγωνία και προβληματισμό.
Ο Νικόλαος Ζαΐρης απηύθυνε κάλεσμα για πνευματική εγρήγορση και πίστη στις αξίες της ελληνικής οικογένειας, τονίζοντας με νόημα: «Δεν είναι αρεστά τα ειλικρινή λόγια, αλλά είναι αληθινά. Και η αλήθεια, όσο κι αν πονά, λυτρώνει».
Κλείνοντας την ομιλία του τόνισε για το χρέος που έχουμε ως Έλληνες αναφέροντας χαρακτηριστικά: Έχουμε πνευματική και ιστορική ευθύνη πρωτίστως, να διατηρήσουμε την ευλογημένη ενότητα μεταξύ μας με βάση τις αξίες μας. Είναι επιτακτική η ανάγκη να διατηρούμε αναλλοίωτα τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις, τη γλώσσα, τον πολιτισμό μας, αποδεικνύοντας την ιστορική συνέχεια της Πατρίδας μας. Στη σύγχρονη εποχή, όπου οι επί μέρους εθνικοί πολιτισμοί της υφηλίου δοκιμάζονται από νέες μορφές επιβολής και κυριαρχίας, είναι ανάγκη να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να αποδείξουμε, ότι η δοκιμασία αυτή θα μας βρει νικητές. Χρειάζεται, λοιπόν, από όλους μας να γίνει η ορθή πνευματική επιλογή.
Επίσης έκανε αναφορά με μια νουθεσία του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη, που είπε, τουλάχιστον πριν (35) χρόνια: «πρέπει να ομολογούμε με παρρησία το πιστεύω μας, γιατί φέρουμε ευθύνη, αν δεν μιλήσουμε. Σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια, ο καθένας μας πρέπει να κάνει ό,τι γίνεται ανθρωπίνως και ό,τι δεν γίνεται ανθρωπίνως, να το αφήνει στον Θεό. Αν δεν αντιδράσουμε, θα σηκωθούν οι πρόγονοί μας από τους τάφους. Εκείνοι υπέφεραν τόσα για την πατρίδα μας και εμείς, τι κάνουμε γι’ αυτήν. Δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα, η Ορθοδοξία να πολεμείται από τους ίδιους τους Έλληνες και εμείς να μην μιλάμε; Αν οι Χριστιανοί δεν αντιδράσουν, αυτοί θα κάνουν χειρότερα». Σήμερα το Ευαγγέλιο το βάζουν στην άκρη, την παρανομία την κάνουν νόμο, την αμαρτία την κάνουν μόδα. Πάει να διαλυθεί το παν, αλλά τον τελευταίο λόγο τον έχει ο Θεός.
Στο τέλος της εκδήλωσης ο Νικόλαος Π.Ζαΐρης διένειμε σε όλους τους παριστάμενους το νέο του πόνημα «Η ισότητα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και ο κατήφορος»

Παραθέτουμε video από την εκδήλωση που μας διέθεσε ο αγαπητός Νικόλαος Μαμάκας τον οποίο κι ευχαριστούμε.






.













