Ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ» του Σαββάτου 11 Φεβρουαρίου 2017 που κυκλοφορεί.
Αρκετά τα δημοσιεύματα που η εφημερίδα μας είχε κάνει τον περασμένο χρόνο και ιδιαίτερα την θερινή περίοδο, επισημαίνοντας ότι το Ταχυδρομείο Καλύμνου υπολειτουργούσε λόγω μειωμένης στελέχωσης και η εξυπηρέτηση του κοινού ήταν προβληματική.
Να θυμίσουμε ότι για μεγάλο διάστημα την περσινή περίοδο το Κατάστημα λειτουργούσε μόνο με 4 υπαλλήλους ,αφού οι συμβασιούχοι είχαν απολυθεί χωρίς να ανανεωθεί η σύμβαση τους ή χωρίς να προσληφθούν αντικαταστάτες τους.
Οι 4 αυτοί υπάλληλοι θα έπρεπε να καλύψουν τις 2 θυρίδες εξυπηρέτησης του κοινού, τη διαλογή και διεκπεραίωση της αλληλογραφίας και των δεμάτων και τη διανομή σε όλη την Κάλυμνο. Πράγμα φυσικά αδύνατο και τα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία και της εξυπηρέτησης του κοινού ήταν εμφανή, παρά τις φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλε το προσωπικό του καταστήματος.
Κάποιες αποσπάσεις προσωπικού απ’ άλλα ταχυδρομεία στη συνέχεια, δεν έδωσαν την λύση, λαμβανομένου υπ’ οψιν ότι ήταν και θερινή περίοδος και η κίνηση ήταν αυξημένη.
Το μέσα Οκτωβρίου 2016 προσλαμβάνονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία 3 μόνιμοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ. Επίσης προσλαμβάνονται άλλοι 6 υπάλληλοι με οκτάμηνες συμβάσεις. Οι τρείς προσλήφθηκαν τον Αύγουστο
Έτσι το Κατάστημα ΕΛΤΑ Καλύμνου μαζί με τον ένα μόνιμο υπάλληλο που υπήρχε , στελεχώθηκε συνολικά με 10 άτομα (8 γυναίκες –2 άνδρες) αριθμός κατώτερος του προβλεπόμενου, αλλά ικανοποιητικός για να ανταποκριθεί στις ανάγκες.
Προϊσταμένη του Καταστήματος ανέλαβε η νεοπροσληφθείσα μόνιμη υπάλληλος Νίκη Χαλιπίλια, που πολύ σύντομα και με την εμπειρία που διέθετε από προηγούμενη θητεία στο Ταχυδρομείο ως συμβασιούχος, καταφέρνει να ανταποκριθεί πλήρως στα καθήκοντα της που απορρέουν από την τοποθέτηση της ,σε ένα δύσκολο και με πολλές ευθύνες πόστο.
Στα γκισέ (ταμεία) ανέλαβαν η Ειρήνη Χατζηαντωνίου (νεοπροσληφθείσα μόνιμη) και η Αντωνοπούλου Παρασκευή (συμβασιούχος) που με ευγένεια, υπομονή και με ταχύτητα εξυπηρετούν περισσότερους από 200 πελάτες κατά μέσο όρο καθημερινά.
Το ογκώδες έργο της διαλογής δεμάτων και αλληλογραφίας έχουν αναλάβει και διεκπεραιώνουν με ταχύτητα δύο υπάλληλοι η Αμοργίνου Άννα και η Ντούνια Χριστίνα.
Δεκάδες είναι οι ταχυδρομικοί σάκοι καθημερινά που καταφτάνουν απ’όλα τα σημεία του κόσμου που θα πρέπει να ανοιχθούν και να ταξινομηθούν από τις 2 υπαλλήλους. Παράλληλα θα πρέπει να ταξινομήσουν και να προωθήσουν όλη την αλληλογραφία και τα δέματα που έχουν προορισμό εκτός Καλύμνου.
Τέλος το δύσκολο έργο της διανομής αλληλογραφίας ,δεμάτων, επιταγών στους παραλήπτες τους σε Υπηρεσίες, κατοικίες και χώρους εργασίας σε όλη την Κάλυμνο, γίνεται από τους 5 ταχυδρόμους διανομείς (2 άνδρες και 3 γυναίκες).
Ο Γιάννης Σβουρένος, μόνιμος ,η Πόπη Σαρούκου, μόνιμη (νεοπροσληφθείσα) ,ο Νικόλαος Κουλουριώτης, η Σισώη Πετρούλα, η Ζεμπιλά Άννα ,είναι οι 5 διανομείς που «αλωνίζουν» καθημερινά την Κάλυμνο για να μοιράσουν έγκαιρα την αλληλογραφία και τα δέματα στους παραλήπτες.
Τουλάχιστον 1200 αντικείμενα (αλληλογραφία, δέματα, ταχυδρομικές επιταγές ) διαμένουν κατά μέσο όρο ημερησίως.
Το Κατάστημα ΕΛΤΑ Καλύμνου, μετά απ’ αυτή τη σημαντική μεταβολή, άλλαξε εικόνα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και μεταφορικά είναι σαν «τον ασθενή που ανένηψε».
Η εικόνα υπολειτουργίας που παρουσίαζε πριν λίγο διάστημα με το κοινό να μην εξυπηρετείται και να ταλαιπωρείται ,η δε αλληλογραφία να φτάνει στους παραλήπτες μετά από μεγάλο διάστημα, έχει εκλείψει.
Κατά γενική ομολογία η εξυπηρέτηση του κοινού είναι πολύ καλή ,ακόμη και σε ημέρες αιχμής (διανομή συντάξεων ΟΓΑ, προνοιακά εισοδήματα, τέλος του μήνα) όταν δημιουργούνται ουρές.
Αξίζουν συγχαρητηρίων τόσο στη νέα Προϊσταμένη του Καταστήματος όσο και στο υπόλοιπο προσωπικό, που έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα εργασιακής ηρεμίας, εργαζόμενοι με πολύ όρεξη , οργανωμένα, μεθοδικά, συστηματικά και μοναδικός στόχος τους είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού
Ας ελπίσουμε ότι η Διοίκηση των ΕΛΤΑ θα λάβει υπ’ όψιν της το σημαντικό έργο του Καταστήματος Καλύμνου που εξυπηρετεί περισσότερους από 16.000 κατοίκους και έγκαιρα όταν χρειαστεί, θα ανανεώσει τις συμβάσεις των συμβασιούχων υπαλλήλων ή θα προβεί στην αντικατάστασης τους, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία κενών και να μην ξαναδούμε εικόνες του περασμένου καλοκαιριού.
Να σημειώσουμε ότι αρχές του Απριλίου, λήγουν οι συμβάσεις τριών υπαλλήλων και θα πρέπει άμεσα να εκδηλωθούν από τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ οι απαραίτητες ενέργειες για ανανέωση τους ή πρόσληψη νέων, προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία.