Δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον εξυπηρέτησης της αεροπορικής γραμμής Αθήνα-Κάλυμνος χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα και συνεχίζεται η διαδικασία των “άγονων γραμμών” μαζί με άλλες 17.  

3141

Στο διαγωνισμό για τις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές που διεξάγει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και βρίσκεται σε εξέλιξη εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες για την ανάληψη μόνο των 10 γραμμών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. 

Αυτό σημαίνει ότι οι 10 γραμμές αποχαρακτηρίζονται ως άγονες και ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τις υπόλοιπες 18 γραμμές. 

Για τη γραμμή Αθήνα -Κάλυμνος δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα και πλέον συνεχίζεται η διαδικασία των “άγονων γραμμών” μαζί με άλλες 17

Οι 10 γραμμές για τις οποίες εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από αερομεταφορείς εξυπηρέτησης για την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα είναι:

1) Αθήνα – Ζάκυνθος,
2) Αθήνα – Ικαρία,
3) Αθήνα – Κύθηρα,
4) Αθήνα – Κάρπαθος,
5) Αθήνα – Μήλος,
6) Αθήνα – Νάξος,
7) Αθήνα – Πάρος,
8) Αθήνα – Σκιάθος,
9) Θεσσαλονίκη – Σάμος και
10) Θεσσαλονίκη – Χίος. 

Οι 18 άγονες γραμμές, οι οποίες θα ανατεθούν, κι αυτές, για 4 χρόνια με οικονομικό αντιστάθμισμα και συγκεκριμένα από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, είναι οι ακόλουθες:

Αθήνα – Αστυπάλαια,

Αθήνα – Σκύρος,

Αθήνα – Σύρος,

Αθήνα – Λέρος,

Αθήνα – Κάλυμνος,

Αθήνα – Σητεία,

Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά,

Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα,

Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα,

Θεσσαλονίκη – Σκύρος,

Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία,

Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία,

Ρόδος – Καστελόριζο,

Αλεξανδρούπολη – Σητεία,

Άκτιο – Σητεία,

Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος,

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια.

Η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τις 18 γραμμές έχει οριστεί στις 25 Σεπτεμβρίου 2022. O διαγωνισμός είναι διεθνής, οπότε είναι “ανοιχτός” προς κάθε αερομεταφορέα της ΕΕ.

Σήμερα, οι άγονες αεροπορικές γραμμές διεξάγονται από τις εταιρείες SKY express (η εταιρεία, που ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων IOGR, διαθέτει την πλειονότητα των άγονων γραμμών) και Olympic Air (η Olympic Air ανήκει στην AEGEAN).

Μάλιστα, και οι δυο εταιρείες προχώρησαν πρόσφατα στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών, τύπου ATR που διαθέτουν και – σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς – θεωρείται βέβαιο ότι θα “μονομαχήσουν” σε αρκετές γραμμές του διαγωνισμού.

Στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες με αξιοσημείωτο μέγεθος (Astra και Ellinair δεν πετάνε πλέον), οπότε με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό αερομεταφορέας του εξωτερικού